• Buradasın

    Spor tarihi dersinde neler işlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Spor tarihi dersinde işlenen konular şunlardır:
    1. Beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimi: Dünya genelinde ve farklı coğrafyalarda beden eğitimi ve sporun tarihsel kökenleri 13.
    2. Antik olimpiyat oyunları: Antik çağlarda olimpiyat oyunlarının başlangıcı, pratik ve sonu 12.
    3. Ortaçağ ve yeni çağda spor: Ortaçağ ve yeni çağda beden eğitimi ve spor etkinlikleri 1.
    4. Modern olimpiyat oyunları: Modern olimpiyat oyunlarının tarihsel süreci ve Baron Pierre De Coubertin'in rolü 24.
    5. Türk spor tarihi: Osmanlı Devleti ve Cumhuriyet döneminde beden eğitimi ve sporun gelişimi, Türk sporunun önemli isimleri ve olayları 24.
    6. Spor tarihi araştırmaları: Spor tarihi yöntemleri, kaynakları ve analiz teknikleri 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Spor Tarihi dersi kaç AKTS?

    Spor Tarihi dersinin AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) kredisi, farklı üniversitelerde değişiklik gösterebilir. Örneğin, İstanbul Gelişim Üniversitesi'nde Spor Tarihi dersi 3 AKTS kredisine sahiptir. Genel olarak, bir akademik yıl için 60 AKTS, lisans programları için toplamda 240 AKTS, yüksek lisans programları için ise 120 AKTS tamamlanması gerekmektedir.

    Spor eğitimi dersi 2 dönem ne işlenir?

    Spor eğitimi dersinin ikinci döneminde işlenen konular, seçilen spor dalına göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, 9, 10, 11 ve 12. sınıflar için hazırlanan spor eğitimi dersi müfredatında ikinci dönemde aşağıdaki konular işlenebilir: Araştırma. Çabukluk. Dayanıklılık. Koordinasyon. Türkçeyi doğru ve güzel kullanma. Ayrıca, öğrencilerin serbest zamanlarını yararlı bir şekilde kullanmaları, beden eğitimi ve spor etkinliklerinin önemini kavramaları ve teknolojik bağımlılık ile kötü alışkanlıklardan korunmaları hedeflenir.

    Spor öğretimi nasıl yapılır?

    Spor öğretiminde kullanılan bazı yöntemler şunlardır: Komut Yöntemi: Öğretmenin komutlarına göre hareket edilir. Alıştırma Yöntemi: Hareketler tekrar edilerek öğrenilir. Eşli Öğretim Yöntemi: Öğrenciler çiftler halinde çalışarak birbirlerini değerlendirir. Kendini Kontrol Yöntemi: Öğrenciler kendi performanslarını değerlendirir. Problem Çözme Yöntemi: Sorular veya problemler üzerinden çözüm yolları aranır. Yönlendirilmiş Buluş Yöntemi: Antrenör tarafından yönlendirilerek sonuca ulaşılır. Spor öğretiminde ayrıca tümden gelim (parçadan bütüne) ve tümevarım (özelden genele) yöntemleri de kullanılır. Öğretim yöntemi seçimi, öğretmenin yönteme yatkınlığı, zaman ve fiziksel olanaklar, maliyet, öğrenci grubunun büyüklüğü, konunun özelliği ve öğretimin hedefleri gibi faktörlere bağlıdır.

    Eski sporlar nelerdir?

    Tarihteki en eski sporlardan bazıları şunlardır: 1. Güreş: MÖ 3000'li yıllara dayanan kayıtlarda, Mezopotamya ve Mısır uygarlıklarında güreş yapıldığı bilinmektedir. 2. At Yarışı: Atların evcilleştirilmesiyle birlikte antik çağlarda popüler bir spor haline gelmiştir. 3. Futbol: Antik Çin'de "Cuju" adı verilen oyun, futbolun ilk örneklerinden biridir ve MÖ 3. yüzyılda oynanmaktaydı. 4. Okçuluk: MÖ 2000 yıllarına kadar uzandığı bilinen okçuluk, Asya, Mısır ve Yunan uygarlıklarında önemli bir yer tutmaktaydı. 5. Disk Atma (Diskos): Antik Yunan'da popüler olan bu spor, günümüz modern olimpiyatlarında da yer almaktadır. 6. Yumruk Dövüşleri (Boks): Tarihsel olarak çok eski bir spor olup, ilk kez MÖ 3000'li yıllarda Mezopotamya ve Mısır'da yapılmaya başlanmıştır.

    Spor kültürü ve olimpik eğitim dersi ne işe yarar?

    Spor kültürü ve olimpik eğitim dersi, öğrencilere sporun yaşam boyu bir deneyim haline gelmesini ve olimpik değerlerin benimsenmesini sağlar. Bu dersin faydaları şunlardır: 1. Bireysel gelişim: Sporculuğu ve sportmenliği öğrenerek, dürüstlük, fedakarlık, kendini yönetme ve ahlaki prensiplere sahip olma gibi erdemleri kazandırır. 2. Toplumsal gelişim: İnsan saygınlığını koruyan, barışçıl bir toplumun oluşturulmasına katkıda bulunur; ulusal ve evrensel değerlere sahip çağdaş insanlar yetiştirir. 3. Ulusal ve evrensel barış: Farklı kültürler arasında karşılıklı saygı ve işbirliğini geliştirerek, ulusal ve evrensel barışın korunmasına hizmet eder. 4. Eğitim kalitesinin artması: Spor, kültür ve sanat olayları aracılığıyla eğitimin kalitesini yükseltir.

    Sporun ilk amacı nedir?

    Sporun ilk amacı, araçlı veya araçsız yapılsın, savunma ve saldırı amacı taşımaktadır. İlk insanın hayvanlarla ve kendi cinsinden olanlarla girdiği mücadeleler sonrasında, ilk olarak fiziksel gücünü kullanmayı öğrenmesi, sporun ortaya çıkışının temel nedenlerinden biridir. Ayrıca, ilk insanın beslenme, korunma ve barınma gibi temel yaşam ihtiyaçlarını sağlarken gerçekleştirdiği hareketler de sporun ilk amaçları arasında yer alır. Örneğin, insanların avlanırken mızrak, ok gibi aletleri bulup geliştirmeleri, tarihî süreç içerisinde cirit atma, atıcılık ve avcılık gibi spor branşlarını doğurmuştur. İnsanlar, güç yetiremedikleri yırtıcı hayvanlardan kaçmak için bacaklarını kullanarak koşma (atletizm) sporunun temellerini atmışlardır. İlkel insanlar, öfke, korku, sevgi, neşe gibi duygularını günümüzde dans olarak nitelendirdiğimiz etkinliklerle dışa yansıtmışlardır. Bu değişim neticesinde, değişik amaçlar için yapılan bu bedensel hareketler belli kurallar çerçevesinde şekillenerek, bugün spor olarak adlandırılan düzenli hareketler halini almıştır.

    Spor kültürü dersi için hangi kaynaklar?

    Spor kültürü dersi için bazı kaynaklar: Kitaplar: Engin Derman'ın "Spor Kültürü" (Detay Yayıncılık, 978-605-9189-54-5). Öğretim Programları: "Spor Eğitimi Dersi Öğretim Programı" (mufredat.meb.gov.tr). "Temel Spor Eğitimi Dersi Öğretim Programı" (kitap.eba.gov.tr). Çevrimiçi Kaynaklar: Ankara Üniversitesi Açık Ders Malzemeleri sisteminde "BGK304 / OGK 209 Seçmeli1. Spor Kültürü ve Olimpik Eğitim" dersi izlencesi. Wordwall platformunda spor kültürü ile ilgili çeşitli etkinlikler ve testler.