Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yolcu, uçuşun rötar yapması durumunda aşağıdaki adımları izleyebilir:
- Anonsları takip etmek 1. Gecikmenin 15. dakikasından itibaren alternatif ulaşım yolları da dâhil olmak üzere bilgilendirme amaçlı anonslar yapılır 1.
- Rezervasyon veya parkur değişikliği talep etmek 1. Rötarın öngörülmesi halinde, ücretsiz olarak rezervasyon veya parkur değişikliği talep edilebilir 1.
- İkram hizmetinden yararlanmak 13. 2-3 saat arasındaki gecikmelerde sıcak-soğuk içecek, 3-5 saat arasındaki gecikmelerde ise buna ilaveten kahvaltı veya yemek ikramı yapılır 13.
- Konaklama talebinde bulunmak 13. 5 saat ve üzeri gecikmelerde, havayolu şirketinden otelde veya uygun bir tesiste konaklama imkânı talep edilebilir 13.
- Tazminat hakkı için başvuru yapmak 2. Uçuşun teknik veya operasyonel nedenlerle gecikme yapması ve yolcunun planlanan son varış noktasına 3 saat veya daha fazla sürede ulaştırılması durumunda, havayolu şirketi tazminat ödemekle yükümlüdür 2.
Bu haklar, "Havayoluyla Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik" ve "Yolcu Hakları Değerlendirme ve Uygulama Esasları Genelgesi-2023" ile düzenlenmiştir 5.
Ayrıca, check-in işleminin uçuştan en az 45 dakika önce yapılması, hak talebinde bulunabilmek için gereklidir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: