Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yeni yönetmeliğe göre, uçuşların teknik ve operasyonel nedenlerle ertelenmesi veya yolcunun varış yerine 3 saat ve daha fazla sürede ulaştırılması halinde yolculara ödeme yapılacaktır 35.
- 2-3 saat arası gecikmelerde: Makul ölçüde sıcak ve soğuk içecekler sağlanır 25.
- 3-5 saat arası gecikmelerde: Sıcak ve soğuk içecekler ile günün zamanına göre kahvaltı veya yemek verilir 25.
- 5 saat ve üzeri gecikmelerde: Sıcak ve soğuk içecekler ile ilave hafif ara yemek hizmeti sunulur 25.
Ayrıca, en az 5 saatlik gecikmelerde, yolcunun konaklaması durumunda havaalanı ile otel arasındaki ulaşım hizmeti de hava yolu firması tarafından karşılanır 5.
Tazminat hakkı doğması durumunda havayolu şirketine başvuruda bulunulmasına rağmen ödeme alınamaması halinde yargı yolu açıktır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: