Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
SHGM (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü) yolcu hakları şunlardır:
- Uçağa Kabul Edilmeme Durumu: Yolcular, arz fazlalığı nedeniyle uçağa kabul edilmezse, bilet ücretinin iadesi ve seyahat başlangıç noktasına ücretsiz götürülmesi veya güzergah değişikliği gibi seçeneklerden birini talep edebilir 12.
- Uçuş İptali: Uçuş iptal edilirse, yolcuya bilet ücretinin iadesi, son varış yerine güzergah değişikliği veya uygun bir tarihte benzer taşıma şartları altında güzergah değişikliği teklif edilmelidir 13.
- Uçuş Gecikmesi: Uçuşun planlanan hareket saatinden itibaren;
- Tazminat Hakkı: İç hat uçuşlarında 100 Euro, dış hat uçuşlarında ise mesafeye göre 200-600 Euro arasında tazminat hakkı vardır 14.
- Özel Durumlar: Hareket kabiliyeti kısıtlı kişiler ve refakatçileri ile tek başına seyahat eden çocuklar, bu haklar kapsamında özel ilgi görür 15.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: