• Buradasın

    Kömürhan'ın 2. köprüsü nerede?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kömürhan'ın 2. köprüsü, Malatya-Elazığ Devlet Yolu üzerinde, Karakaya Baraj Gölü (Fırat Nehri) geçiş noktasında yer almaktadır 12.

    Konuyla ilgili materyaller

    Fırat üzerinde hangi köprüler var?

    Fırat Nehri üzerinde bulunan bazı köprüler şunlardır: 1. Birecik Köprüsü: Şanlıurfa ilinin Birecik ilçesinde, 1951-1956 yılları arasında inşa edilmiştir. 2. Kömürhan Köprüsü: Elazığ ile Malatya'yı birbirine bağlayan, 2021 yılında hizmete açılan modern bir köprüdür. 3. Nissibi Köprüsü: Adıyaman ile Şanlıurfa'yı bağlayan, 2013 yılında tamamlanan bir köprüdür. 4. Deyrizor Asma Köprüsü: Suriye'nin Deyrizor kentinde yer alan bir asma köprüdür.

    Kömürhan köprüsünün eski hali nasıldı?

    Kömürhan Köprüsü'nün eski hali, 1986 yılında Karakaya Barajı'nın yapımından önce betonarme şeklinde idi. Köprünün ilk inşası, Sultan 4. Murad'ın Bağdat seferi sırasında düşünülmüş, ancak sultanın ölümü nedeniyle yarım kalmıştı. Ancak, 1929 yılında yaşanan taşkın sırasında bu köprü de yıkılmıştı.

    2. köprü neden yapıldı?

    Antik çağda Boğazlara inşa edilen ikinci köprü, M.Ö. 480 yılında Pers İmparatoru I. Serhas tarafından Yunanistan'a yönelik saldırılar için yapılmıştır. I. Serhas, babasının Anadolu'ya geri püskürtülmesini hazmedemiyordu ve bu nedenle Çanakkale Boğazı'na bir köprü yapılmasını emretti.

    Kömürhan Köprüsü'nün hikayesi nedir?

    Kömürhan Köprüsü'nün hikayesi şu şekildedir: Köprü, ilk olarak Sultan 4. Murad'ın 1638 yılındaki Bağdat seferi sırasında yapılmasına karar verilmiştir. Cumhuriyet döneminde, yine aynı yerde betonarme olarak yeniden inşa edilmiştir. Köprü, 2021 yılında yenilenmiş ve hizmete açılmıştır.

    Kömürhan yeni köprü kaç metre?

    Yeni Kömürhan Köprüsü'nün toplam uzunluğu 660 metredir.

    Kömürhan köprüleri neden yapıldı?

    Kömürhan köprüleri, özellikle Fırat Nehri üzerinde doğrudan ulaşımı sağlamak amacıyla yapılmıştır. Özetle, yapım nedenleri: - Osmanlı Dönemi: Kömürhan ve İzoli'de, teknik ve finansal zorluklara rağmen, Fırat Nehri üzerinde bir köprü inşa etme düşüncesi, Sultan IV. Murad'dan itibaren çeşitli dönemlerde gündeme gelmiş, ancak ilk ve tek yapı, Elaziz Valisi tarafından ahşap olarak yaptırılmıştır. - Cumhuriyet Dönemi: 1929'da yaşanan taşkın sırasında bu köprü tamamen yıkılınca, Malatya-Elazığ arasındaki ulaşımın kesintiye uğramaması için yeni bir köprünün yapılmasına karar verilmiş ve 1932'de hizmete açılmıştır. - Modern Dönem: 2014 yılında yapımına başlanan ve 2021'de hizmete giren son Kömürhan Köprüsü ise, yerli ve milli kaynaklar kullanılarak, bölgedeki bölünmüş yol bütünlüğünü sağlamak ve ulaşımı daha güvenli hale getirmek için inşa edilmiştir.

    Kömürhan'da neden iki köprü var?

    Kömürhan'da iki köprünün bulunmasının nedeni, mevcut eski köprünün bulunduğu noktada kesintiye uğrayan Elazığ-Malatya illeri arasındaki kesimin bölünmüş yol bütünlüğünün sağlanmasıdır. Bu kapsamda, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 2014 yılında yapımına başlanan Yeni Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tüneli projesi hayata geçirilmiştir.