• Buradasın

    Zihinsel engel çeşitleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Zihinsel engel çeşitleri dört ana grupta sınıflandırılır 4:
    1. Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizlik: Bireyin eğitim dönemi içinde, sınırlı seviyede destek eğitim hizmetleri ve özel düzenlemelere ihtiyacı olması durumu 14.
    2. Orta Düzeyde Zihinsel Yetersizlik: Bireyin temel akademik, günlük yaşam ve iş becerilerinin kazanılmasında yoğun özel eğitim ihtiyacı olması durumu 14.
    3. Ağır Düzeyde Zihinsel Yetersizlik: Bireyin öz bakım becerilerinin öğretimi de dahil olmak üzere yaşam boyu süren, yaşamın her alanında tutarlı ve daha yoğun özel eğitim ve destek hizmet ihtiyacı olması durumu 4.
    4. Çok Ağır Düzeyde Zihinsel Yetersizlik: Bireyin zihinsel yetersizliği yanında başka yetersizlikleri bulunması nedeniyle öz bakım, günlük yaşam ve temel akademik becerilere sahip olmaması durumu 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ağır zihinsel engellilere nasıl eğitim verilir?

    Ağır zihinsel engellilere eğitim, bireyselleştirilmiş eğitim programları ve özel eğitim yöntemleri ile sağlanır. Ağır zihinsel engellilere verilen eğitim modülleri şunlardır: 1. Bilişsel Becerilere Hazırlık: Göz teması kurma, nesne takibi yapma gibi bilişsel becerileri geliştirir. 2. Öz Bakım Becerileri: Kişisel bakım, giyinme, yemek yeme gibi günlük yaşam becerilerini öğretir. 3. Psikomotor Beceriler: Oturma, yürüme, nesneleri üst üste dizme gibi büyük ve küçük kas becerilerini geliştirir. 4. Dil ve Konuşma Becerileri: Sesin kaynağını bulma, sözel yönergeleri yerine getirme gibi dil ve konuşma becerilerini iyileştirir. 5. Toplumsal Yaşam Becerileri: Toplu taşıma kullanımı, fatura yatırma gibi toplum içinde gerekli olan becerileri kazandırır. Eğitim sürecinde oyun ve sosyal etkinlikler de kullanılarak öğrencilerin motivasyonu artırılır.

    Zihinsel engellilerin en ağır derecesi nedir?

    Zihinsel engellilerin en ağır derecesi "çok ağır düzeyde zihinsel yetersizlik" olarak kabul edilir. Bu düzeyde zihinsel yetersizliği olan bireyler, eğitim-öğretim hizmetlerinden yararlanamama durumundalar ve yaşam boyu bakım ve gözetime muhtaç durumdalar.

    Zihinsel gerilik hangi hastalıklara yol açar?

    Zihinsel gerilik, çeşitli hastalıklara ve durumlara yol açabilir. Bu hastalıklar ve durumlar şunlardır: 1. Genetik Hastalıklar: Down sendromu, Frajil X sendromu ve fenilketonüri gibi genetik hastalıklar zihinsel geriliğe neden olabilir. 2. Doğum Öncesi Sorunlar: Annenin gebelik sürecinde yetersiz beslenmesi, alkol veya uyuşturucu kullanımı, enfeksiyonlar ve toksik maddelere maruz kalması beyin gelişimini olumsuz etkileyebilir. 3. Doğum Sırasında Yaşanan Sorunlar: Oksijen yetersizliği, doğum travmaları ve düşük doğum ağırlığı gibi durumlar beyinde hasara yol açabilir. 4. Çevresel Faktörler: Yetersiz eğitim, ihmal, duygusal ve fiziksel istismar, çocuğun zihinsel gelişimini olumsuz etkileyebilir. 5. Hastalıklar ve Yaralanmalar: Menenjit, ensefalit gibi beyin enfeksiyonları ve ciddi kafa travmaları zihinsel geriliğe neden olabilir.

    Zihinsel geriliğin en önemli nedeni nedir?

    Zihinsel geriliğin en önemli nedenleri arasında şunlar yer alır: 1. Genetik Faktörler: Ailede zeka geriliği olan başka birinin olması, kromozomal bozukluklar (örneğin Down sendromu) ve metabolik bozukluklar. 2. Doğum Öncesi Etkenler: Annenin gebelik döneminde alkol ve uyuşturucu kullanması, yetersiz beslenmesi, enfeksiyonlar ve toksik maddelere maruz kalması. 3. Doğum Sırasındaki Sorunlar: Prematüre doğum, geç doğum, doğum travmaları ve göbek bağının boynuna dolanması gibi nedenlerle bebeğin yeterince oksijen alamaması. 4. Doğum Sonrası Nedenler: Çocukluk çağı hastalıkları, kafa travmaları, sarılık, ağır psikolojik sorunlar ve psiko-sosyal faktörler. Zihinsel geriliğin tek bir nedeni değil, birden fazla etkenin bir araya gelmesi sonucu ortaya çıktığı unutulmamalıdır.

    Zihinsel engeli olan çocuklar ne yapamaz?

    Zihinsel engeli olan çocuklar, gelişimsel olarak bazı alanlarda sınırlılıklar yaşarlar ve bu nedenle bazı şeyleri yapmakta zorlanırlar: 1. Akademik Beceriler: Okuma, yazma ve matematik gibi temel akademik kavramları geç ve güç öğrenirler. 2. Dikkat ve Hafıza: Dikkat süreleri kısa olup, dikkatlerini toplamakta zorlanırlar ve bilgileri kısa sürede unutabilirler. 3. Dil Gelişimi: Gecikmiş konuşma, ses üretim bozuklukları ve sınırlı sözcük dağarcığı gibi dil gelişimi sorunları yaşarlar. 4. Sosyal Beceriler: Sosyal kurallara uymakta zorluk çekerler, sosyal etkileşim başlatmada ve sürdürmede yetersizlikler gösterirler. 5. Öz Bakım: Hafif ve orta derecede zihinsel engeli olan çocuklar giyinme, yemek yeme ve kişisel temizlik gibi öz bakım becerilerini öğrenebilirler, ancak ağır ve çok ağır düzeyde olanlar bu becerilerde zorluklar yaşayabilir.

    Ağır ve çok ağır zihinsel engellilik nedir?

    Ağır ve çok ağır zihinsel engellilik, zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerindeki ciddi eksiklikler nedeniyle bireyin yaşam boyu süren ve yaşamın her alanında yoğun özel eğitim ve destek hizmetine ihtiyaç duyduğu durumları ifade eder. Ayrıntıları şu şekildedir: 1. Ağır Düzeyde Zihinsel Engellilik: Bireysel IQ testinden 45 ve aşağısı puan alınır, yaşıtlarına göre zihinsel performans 5-6 yaşta düşüktür. 2. Çok Ağır Düzeyde Zihinsel Engellilik: Birey, eğitim ve öğretim hizmetlerinden yararlanamaz, sürekli yardıma ve bakıma muhtaçtır.

    BEP hafif düzeyde zihinsel engel nedir?

    Hafif düzeyde zihinsel engel için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP), bireyin zihinsel yetersizliğine rağmen sosyal uyum, günlük yaşam becerileri, akademik beceriler ve iletişim becerilerinde gelişim göstermesini amaçlayan bir eğitim planıdır. BEP'in temel bileşenleri: 1. Öğrenci Bilgileri: Adı, yaşı, sınıfı, engel durumu ve özel ihtiyaçları. 2. Eğitimde Amaçlar ve Hedefler: Akademik, günlük yaşam, iletişim ve sosyal becerilerde kısa dönem hedefler. 3. Eğitim Yöntemleri ve Stratejiler: Tekrar, görsel destekler, basitleştirilmiş içerikler ve pratik uygulamalar. 4. Değerlendirme Yöntemleri: Akademik performans, günlük yaşam becerileri, iletişim ve sosyal becerilerin düzenli olarak izlenmesi. 5. Aile ve Destek Hizmetleri: Aileye öğrencinin gelişimi hakkında bilgilendirme ve evde destek sağlama. Bu plan, öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre sürekli olarak güncellenir ve aile ile uzmanlarla iş birliği içinde uygulanır.