Buradasın
Tutum değiştirme süreci iletişim ve ikna nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tutum değiştirme süreci iletişim ve ikna, bir kişinin diğer kişilerin görüşlerini ve davranışlarını etkilemek için gerçekleştirdiği sembolik bir iletişim sürecidir 23. Bu süreçte, sözcükler, sesler ve görüntüler kullanılarak karşı tarafa iletilen mesajlar, o tarafın belli bir kararı kendi hür iradesiyle alıyormuş atmosferi yaratır 2.
Tutum değiştirme sürecinin iletişim ve ikna unsurları:
- Kaynak 14. Kaynağın inanılırlığı, çekiciliği, güvenilirliği ve benzerliği gibi faktörler, tutum değişimini etkiler 14.
- Mesaj 15. Mesajın içeriği, tekrar sıklığı ve alıcının ihtiyaçlarına uygunluğu önemlidir 15.
- Alıcı 15. Alıcının benlik saygısı, zeka düzeyi ve tutum gücü gibi özellikleri, ikna sürecini etkiler 15.
- Ortam 4. İkna sürecinin gerçekleştiği çevresel koşullar, tutum değişimini kolaylaştırabilir veya zorlaştırabilir 4.
Tutum değiştirme süreci, aynı yönlü (kişinin var olan olumlu veya olumsuz tutumlarının şiddetinde değişiklik) veya ters yönlü (olumlu tutumun olumsuz, olumsuz tutumun olumlu olması) olabilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: