• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sosyal beceri eğitimi, sosyal etkileşimlerde zorluk yaşayan ve sosyal becerilerini geliştirmek isteyen her yaştan bireye verilebilir 14.
    Sosyal beceri eğitimi alması gereken bazı gruplar:
    • Fiziksel, ruhsal, bilişsel veya psikolojik fonksiyonlarının en az birinden etkilenen bireyler 1.
    • Yaşıtlarıyla iletişim, oyun oynama ve uyum problemi yaşayan çocuklar 12.
    • Sosyal normlara ve rollere uyum sağlamakta zorlanan çocuklar 1.
    • Otizm spektrum bozukluğu, Down sendromu, serebral palsi, gelişim geriliği, duygu veya durum bozukluğu, psikiyatrik bozukluğu olan bireyler 13.
    Ayrıca, sosyal anksiyete yaşayan bireyler ve sosyal becerilerini güçlendirmek isteyen yetişkinler de bu programlara katılabilirler 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Meb sosyal beceriler nelerdir?

    MEB'in tanımladığı sosyal beceriler şu şekilde sınıflandırılabilir: Benlik becerileri. Kendini tanıma (öz farkındalık). Kendini düzenleme (öz düzenleme). Kendine uyarlama (öz yansıtma). Sosyal yaşam becerileri. İletişim. İş birliği. Sosyal farkındalık. Ortak/birleşik beceriler. Uyum. Esneklik. Sorumlu karar verme. Ayrıca, MEB tarafından okul öncesi ve ilkokul öğrencileri için belirlenen bazı sosyal beceriler şunlardır: Okul öncesi. Selamlaşma. Yardım isteme. Dinleme. Vedalaşma. İlkokul. Haklarını koruma ve savunma. İş birliği yapma. Özür dileme. Ne yapacağına karar verme. Problemin nedenlerini araştırma. Duygularını ifade etme. Bir gruba katılma. Başkalarının görüşlerini anlamaya çalışma.

    Sosyal beceri genel hedef nedir?

    Sosyal beceri genel hedefi, bireylerin diğerleriyle ilişki kurma ve devam ettirme yeteneklerini geliştirmektir. Bu beceriler arasında iletişim, empati, problem çözme, iş birliğine yatkınlık, stres yönetimi, öfke kontrolü ve sağlıklı ilişkiler geliştirme gibi yetenekler bulunur. Sosyal becerilerin geliştirilmesi, çocukların akranlarıyla, aile bireyleriyle ve öğretmenleriyle olan ilişkilerini olumlu yönde etkiler. Sosyal becerilerin geliştirilmesi için dinleme, pozitif enerji, sohbet konuları açma, sosyal davranma, küçük adımlarla başlama, övgüde bulunma, hedefler belirleme ve görgü kurallarına dikkat etme gibi yöntemler uygulanabilir.

    Sosyal beceri etkinlikleri nelerdir?

    Sosyal beceri etkinliklerine bazı örnekler şunlardır: Rol yapma oyunları. Grup oyunları. Hikaye zamanı. Duyguları tanıma ve ifade etme. İşbirliği projeleri. Sosyal oyun gruplarına katılma. Sosyal durum senaryoları. Hayır diyebilme etkinlikleri. Video izleme ve analiz.

    Ortaokulda sosyal beceri eğitimi nasıl yapılır?

    Ortaokulda sosyal beceri eğitimi için bazı yöntemler: Rol model olma: Ebeveynler ve öğretmenler, sosyal etkileşimlerde nasıl davranılması gerektiğini göstererek öğrencilere örnek olmalıdır. Oyun gruplarına katılımı teşvik etme: Akranlarla etkileşimde bulunmak, paylaşma, işbirliği yapma ve çatışmaları çözme gibi becerileri geliştirir. Duygusal farkındalığı artırma: Öğrencilerin duygularını tanımalarına ve ifade etmelerine yardımcı olunmalıdır. Problem çözme becerilerini destekleme: Öğrencilerin karşılaştıkları sorunları kendi başlarına çözmelerine fırsat tanınmalı, farklı çözüm yolları sunulmalıdır. Sosyal öyküler: Öykülerden, model olma, rol oynama ve prova etme tekniklerinden faydalanılabilir. Sosyal beceri eğitimi, öğrencinin yaşına uygun olmalı ve bireysel ya da küçük grup düzenlemeleri şeklinde verilmelidir.

    Sosyal beceri eğitimi ve sosyal terapi arasındaki fark nedir?

    Sosyal beceri eğitimi ve sosyal terapi arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Sosyal Beceri Eğitimi: - Amaç: Bireylerin sosyal etkileşim ve iletişim becerilerini geliştirmek. - İçerik: Rol oyunları, pratik yapma, etkili iletişim teknikleri gibi yöntemlerle sosyal becerilerin bilinçli olarak öğretilmesi. - Uygulama: Genellikle bireysel veya grup halinde, belirli sosyal becerilerin kazanılmasına odaklanır. 2. Sosyal Terapi: - Amaç: Sosyal fobiler veya anksiyete bozuklukları gibi durumların tedavisi. - İçerik: Bilişsel davranışçı terapi, maruz kalma terapisi, ilaç tedavisi gibi yöntemlerle olumsuz düşünce ve davranışların değiştirilmesi. - Uygulama: Daha geniş bir tedavi planının parçası olarak, bireyin sosyal kaygılarını ve korkularını yönetmesine yardımcı olur. Özetle, sosyal beceri eğitimi daha çok becerilerin kazanılmasına odaklanırken, sosyal terapi tedavi ve terapi süreçlerine yöneliktir.

    Sosyal Beceri Değerlendirme Sistemi (SBDS) nedir?

    Sosyal Beceri Değerlendirme Sistemi (SBDS), Gresham ve Elliott tarafından 1990 yılında geliştirilen ve çocukların sosyal becerilerini ve problem davranışlarını değerlendirmek amacıyla kullanılan bir ölçektir. SBDS'nin bazı özellikleri: Kullanım Alanları: Okul öncesi (3-5 yaş), ilkokul (6-12 yaş) ve orta öğretim (13-18 yaş) dönemindeki çocuklar için uygundur. Değerlendirme Alanları: Sosyal beceriler, problem davranışlar ve akademik başarı. Ölçüm: Dörtlü veya üçlü likert tipi ölçeklerle sosyal beceri ve problem davranışların sıklığı ölçülür. Formlar: Anne-baba, öğretmen ve öğrenci formları bulunur. SBDS, farklı dillere çevrilerek farklı kültürlerde yaşayan bireylerin sosyal becerilerini değerlendirmek amacıyla da kullanılmıştır.

    MEB sosyal beceri eğitimi kaç saat?

    MEB'in sosyal beceri eğitimi için belirlediği belirli bir saat bulunmamaktadır. Sosyal beceri eğitimi, öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre düzenlenir ve genellikle destek eğitim odalarında veya özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde bireysel veya küçük gruplarla yapılır. Destek eğitim odaları: İlkokul ve ortaokul öğrencileri için haftalık en fazla 8 saat, lise öğrencileri için ise 10 saat eğitim verilebilir. Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri: Bireysel eğitim kapsamında haftada en fazla 8 saat, grup eğitimleri için ise 4 saat destek eğitim verilebilir. Eğitim süresi ve içeriği, öğrencinin ihtiyaçlarına, gelişimine ve eğitim performansına göre uyarlanabilir.