• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sosyal beceri eğitimi aşağıdaki kişilere verilir:
    • Psikologlar, psikolojik danışmanlar ve çocuk psikiyatristleri 1. Bu bölümlerden mezun olanlar veya son sınıf öğrencileri sosyal beceri eğitimine katılabilir 1.
    • Fiziksel, ruhsal, bilişsel ve psikolojik fonksiyonlarının en az birinden etkilenen bireyler 25.
    • Yaşıtlarıyla iletişim, oyun oynama ve uyum problemi yaşayan çocuklar 25.
    • Sosyal normlara ve rollerine uyum sağlamakta zorlanan çocuklar 25.
    • Otizm spektrum bozukluğuna sahip çocuklar 25.
    • Down sendromlu, serebral palsili ve gelişim geriliğine sahip çocuklar 25.
    • Duygu/durum bozukluğu yaşayan bireyler (öfke kontrolü, saldırganlık, içine kapanıklık) 25.
    • Psikiyatrik bozukluğu olan bireyler (şizofren, bipolar bozukluk) 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sosyal Beceri Değerlendirme Sistemi (SBDS) nedir?

    Sosyal Beceri Değerlendirme Sistemi (SBDS), Gresham ve Elliott tarafından 1990 yılında geliştirilen ve çocukların sosyal becerilerini ve problem davranışlarını değerlendirmek amacıyla kullanılan bir ölçektir. SBDS'nin bazı özellikleri: Kullanım Alanları: Okul öncesi (3-5 yaş), ilkokul (6-12 yaş) ve orta öğretim (13-18 yaş) dönemindeki çocuklar için uygundur. Değerlendirme Alanları: Sosyal beceriler, problem davranışlar ve akademik başarı. Ölçüm: Dörtlü veya üçlü likert tipi ölçeklerle sosyal beceri ve problem davranışların sıklığı ölçülür. Formlar: Anne-baba, öğretmen ve öğrenci formları bulunur. SBDS, farklı dillere çevrilerek farklı kültürlerde yaşayan bireylerin sosyal becerilerini değerlendirmek amacıyla da kullanılmıştır.

    Ortaokulda sosyal beceri eğitimi nasıl yapılır?

    Ortaokulda sosyal beceri eğitimi, öğrencilerin etkili iletişim, ilişki kurma ve problem çözme gibi becerileri geliştirmelerine yönelik çeşitli yöntemlerle yapılır. İşte bazı yöntemler: 1. Modelleme: Eğitmen veya öğretmen, doğru sosyal davranışı modelleyerek örnek olur. 2. Rol Oynama (Dramatizasyon): Öğrencilere belirli sosyal becerileri uygulama fırsatı veren rol oynama aktiviteleri düzenlenir. 3. Sosyal Hikayeler: Özellikle özel gereksinimleri olan bireyler için sosyal durumları ve beklentileri anlatan hikayeler kullanılır. 4. Sosyal Hedefler Belirleme: Öğrencilerle birlikte, geliştirmek istedikleri sosyal beceriler belirlenir ve bu hedeflerin nasıl başarılacağına yönelik planlar yapılır. 5. Grup Çalışmaları: Öğrenciler, işbirliği ve iletişim becerilerini geliştirmek için grup çalışmalarına katılır. 6. Duygu İfade Eğitimi: Öğrencilere duygularını tanımada ve ifade etmede yardımcı olacak aktiviteler düzenlenir. Ayrıca, ekstrakuriküler aktiviteler (kulüpler, sporlar) de sosyal becerilerin gelişimine katkıda bulunur.

    Sosyal beceri genel hedef nedir?

    Sosyal beceri genel hedefi, bireylerin sosyal becerilerini geliştirerek toplum içinde daha uyumlu ve başarılı olmalarını sağlamak olarak belirlenmiştir.

    Meb sosyal beceriler nelerdir?

    MEB tarafından tanımlanan sosyal beceriler şunlardır: 1. Akranlarla İlgili Beceriler: Başkalarına övgüde bulunma, yardım önerme, akranını oyuna davet etme gibi. 2. Kendini Yönetme Becerileri: Kızgınlığı kontrol etme, kurallara uyma, tartışma durumunda uzlaşma gibi. 3. Akademik Beceriler: İşini bağımsız olarak tamamlama, öğretmen yönergesini dinleme, işini uygun yapma gibi. 4. Uyum Becerileri: Yönergeleri izleme, kurallara uyma, serbest zamanı uygun biçimde kullanma gibi. 5. Girişkenlik Becerileri: Konuşma başlatma, oyuna arkadaş davet etme gibi. Ayrıca, sosyal-duygusal öğrenme becerileri kapsamında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan beceriler de şunlardır: - İletişim Becerisi: Duygu, düşünce veya bilgilerin sözlü ya da sözsüz olarak başkalarına iletilmesi. - İş Birliği Becerisi: Ortak bir hedefe ulaşmak için iki veya daha fazla kişinin birlikte çalışabilmesi. - Sosyal Farkındalık Becerisi: Farklı geçmiş, kültür ve şartlardan gelen bireylerin bakış açılarını anlama.

    Sosyal beceri etkinlikleri nelerdir?

    Sosyal beceri etkinliklerine bazı örnekler şunlardır: Rol yapma oyunları. Grup oyunları. Hikaye zamanı. Duyguları tanıma ve ifade etme. İşbirliği projeleri. Sosyal oyun gruplarına katılma. Sosyal durum senaryoları. Hayır diyebilme etkinlikleri. Video izleme ve analiz.

    Sosyal beceri eğitimi ve sosyal terapi arasındaki fark nedir?

    Sosyal beceri eğitimi ve sosyal terapi arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Sosyal Beceri Eğitimi: Sosyal becerilerin geliştirilmesi için verilen metodsal eğitimlerin bütününe denir. 2. Sosyal Terapi: Sosyal becerilerin yanı sıra duygusal ve psikolojik sorunların tedavisinde kullanılan bir terapi yöntemidir.

    MEB sosyal beceri eğitimi kaç saat?

    MEB tarafından belirlenen sosyal beceri eğitimi süresi, ortaöğretim öğrencileri için en az 40 saat olarak uygulanmaktadır.