• Buradasın

    MEB sosyal beceri eğitimi kaç saat?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB'in sosyal beceri eğitimi için belirlediği belirli bir saat bulunmamaktadır. Sosyal beceri eğitimi, öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre düzenlenir ve genellikle destek eğitim odalarında veya özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde bireysel veya küçük gruplarla yapılır 23.
    • Destek eğitim odaları: İlkokul ve ortaokul öğrencileri için haftalık en fazla 8 saat, lise öğrencileri için ise 10 saat eğitim verilebilir 2.
    • Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri: Bireysel eğitim kapsamında haftada en fazla 8 saat, grup eğitimleri için ise 4 saat destek eğitim verilebilir 2.
    Eğitim süresi ve içeriği, öğrencinin ihtiyaçlarına, gelişimine ve eğitim performansına göre uyarlanabilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sosyal beceri etkinlikleri nelerdir?

    Sosyal beceri etkinliklerine bazı örnekler şunlardır: Rol yapma oyunları. Grup oyunları. Hikaye zamanı. Duyguları tanıma ve ifade etme. İşbirliği projeleri. Sosyal oyun gruplarına katılma. Sosyal durum senaryoları. Hayır diyebilme etkinlikleri. Video izleme ve analiz.

    Lise sosyal beceri eğitimi nedir?

    Lise sosyal beceri eğitimi, bireylerin sosyal etkileşimlerde daha yetenekli, duyarlı ve etkili olmalarını sağlamayı amaçlayan bir öğrenme sürecidir. Bu eğitim, aşağıdaki bileşenleri içerebilir: Sosyal farkındalık. İletişim becerileri. Problem çözme becerileri. Duygusal düzenleme. Empati. Kişilerarası ilişki becerileri. Sosyal beceri eğitimi, çocukların yanı sıra yetişkinlere de faydalıdır ve özellikle sosyal anksiyete, depresyon veya davranış sorunları yaşayan bireyler için faydalıdır.

    Meb sosyal beceriler nelerdir?

    MEB'in tanımladığı sosyal beceriler şu şekilde sınıflandırılabilir: Benlik becerileri. Kendini tanıma (öz farkındalık). Kendini düzenleme (öz düzenleme). Kendine uyarlama (öz yansıtma). Sosyal yaşam becerileri. İletişim. İş birliği. Sosyal farkındalık. Ortak/birleşik beceriler. Uyum. Esneklik. Sorumlu karar verme. Ayrıca, MEB tarafından okul öncesi ve ilkokul öğrencileri için belirlenen bazı sosyal beceriler şunlardır: Okul öncesi. Selamlaşma. Yardım isteme. Dinleme. Vedalaşma. İlkokul. Haklarını koruma ve savunma. İş birliği yapma. Özür dileme. Ne yapacağına karar verme. Problemin nedenlerini araştırma. Duygularını ifade etme. Bir gruba katılma. Başkalarının görüşlerini anlamaya çalışma.

    Ortaokulda sosyal beceri eğitimi nasıl yapılır?

    Ortaokulda sosyal beceri eğitimi için bazı yöntemler: Rol model olma: Ebeveynler ve öğretmenler, sosyal etkileşimlerde nasıl davranılması gerektiğini göstererek öğrencilere örnek olmalıdır. Oyun gruplarına katılımı teşvik etme: Akranlarla etkileşimde bulunmak, paylaşma, işbirliği yapma ve çatışmaları çözme gibi becerileri geliştirir. Duygusal farkındalığı artırma: Öğrencilerin duygularını tanımalarına ve ifade etmelerine yardımcı olunmalıdır. Problem çözme becerilerini destekleme: Öğrencilerin karşılaştıkları sorunları kendi başlarına çözmelerine fırsat tanınmalı, farklı çözüm yolları sunulmalıdır. Sosyal öyküler: Öykülerden, model olma, rol oynama ve prova etme tekniklerinden faydalanılabilir. Sosyal beceri eğitimi, öğrencinin yaşına uygun olmalı ve bireysel ya da küçük grup düzenlemeleri şeklinde verilmelidir.

    Sosyal beceri eğitimi kimlere verilir?

    Sosyal beceri eğitimi, sosyal etkileşimlerde zorluk yaşayan ve sosyal becerilerini geliştirmek isteyen her yaştan bireye verilebilir. Sosyal beceri eğitimi alması gereken bazı gruplar: Fiziksel, ruhsal, bilişsel veya psikolojik fonksiyonlarının en az birinden etkilenen bireyler. Yaşıtlarıyla iletişim, oyun oynama ve uyum problemi yaşayan çocuklar. Sosyal normlara ve rollere uyum sağlamakta zorlanan çocuklar. Otizm spektrum bozukluğu, Down sendromu, serebral palsi, gelişim geriliği, duygu veya durum bozukluğu, psikiyatrik bozukluğu olan bireyler. Ayrıca, sosyal anksiyete yaşayan bireyler ve sosyal becerilerini güçlendirmek isteyen yetişkinler de bu programlara katılabilirler.