• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB tarafından tanımlanan sosyal beceriler şunlardır:
    1. Akranlarla İlgili Beceriler: Başkalarına övgüde bulunma, yardım önerme, akranını oyuna davet etme gibi 23.
    2. Kendini Yönetme Becerileri: Kızgınlığı kontrol etme, kurallara uyma, tartışma durumunda uzlaşma gibi 23.
    3. Akademik Beceriler: İşini bağımsız olarak tamamlama, öğretmen yönergesini dinleme, işini uygun yapma gibi 23.
    4. Uyum Becerileri: Yönergeleri izleme, kurallara uyma, serbest zamanı uygun biçimde kullanma gibi 23.
    5. Girişkenlik Becerileri: Konuşma başlatma, oyuna arkadaş davet etme gibi 23.
    Ayrıca, sosyal-duygusal öğrenme becerileri kapsamında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan beceriler de şunlardır:
    • İletişim Becerisi: Duygu, düşünce veya bilgilerin sözlü ya da sözsüz olarak başkalarına iletilmesi 4.
    • İş Birliği Becerisi: Ortak bir hedefe ulaşmak için iki veya daha fazla kişinin birlikte çalışabilmesi 4.
    • Sosyal Farkındalık Becerisi: Farklı geçmiş, kültür ve şartlardan gelen bireylerin bakış açılarını anlama 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sosyal beceri öğretimi için sosyal öykü nedir?

    Sosyal beceri öğretimi için sosyal öykü, öğrencilere sosyal durumları açıklamak ve günlük hayatta karşılaştıkları sosyal durumlara etkili tepki verme becerisi kazandırmak amacıyla geliştirilen kısa öykülerdir. Sosyal öykülerin bazı amaçları: - rutinleri açıklamak; - rutinlerdeki değişimlere uyumu kolaylaştırmak; - yeni sosyal davranışları öğretmek; - başkalarının davranışlarının nedenlerini anlamak; - problem davranışlarla baş etmek. Sosyal öykülerin yazımında uyulması gereken bazı kurallar vardır: - bireyin bakış açısında ve ben dilinde kişiye özgü olarak yazılır; - belirli cümle türlerini içerir; - cümlelerin oranları belirli bir şekilde yer alır.

    Sosyal beceri temelli sorular nelerdir?

    Sosyal beceri temelli sorular, öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmelerini amaçlayan sorulardır. Bu tür sorular genellikle aşağıdaki konuları içerir: 1. İletişim: Sözlü ve sözsüz iletişim, dinleme becerileri. 2. Empati: Başkalarının duygularını ve bakış açılarını anlama. 3. İşbirliği: Ekip içinde çalışma ve ortak hedeflere ulaşma. 4. Problem Çözme: Sorunları tanımlama, analiz etme ve etkili çözümler bulma. 5. Uyum Sağlama: Değişen durumlara ve farklı ortamlara hızlı uyum sağlama. 6. Geri Bildirim: Yapıcı geri bildirim verme ve alma. Bu sorular, öğrencilerin eleştirel düşünme, analitik düşünme ve yaratıcı çözümler üretme becerilerini de geliştirir.

    Sosyal beceri ölçeği nedir?

    Sosyal beceri ölçeği, bireylerin sosyal becerilerini değerlendirmek amacıyla kullanılan bir ölçme aracıdır. Bu ölçekler, genellikle gözlem, değerlendirme formları, anketler veya testler şeklinde olabilir ve sosyal becerilerin farklı yönlerini değerlendirir. Bazı yaygın sosyal beceri ölçekleri şunlardır: Social Skills Rating System (SSRS): Öğrencilerin sosyal davranışlarını, problem çözme yeteneklerini ve sosyal kabul düzeylerini değerlendirir. Vineland Uyumsal Davranış Skalası: Öğrencilerin günlük yaşam becerilerini ve sosyal etkileşimlerini değerlendirmek için kullanılır. Toronto Empati Ölçeği (TEÖ): Öğrencilerin empati kurma yeteneklerini ölçer. Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ): 4-6 yaş okul öncesi dönemdeki çocukların sosyal becerilerini değerlendirmek için kullanılır.

    Sosyal beceri eğitimi ve sosyal terapi arasındaki fark nedir?

    Sosyal beceri eğitimi ve sosyal terapi arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Sosyal Beceri Eğitimi: Sosyal becerilerin geliştirilmesi için verilen metodsal eğitimlerin bütününe denir. 2. Sosyal Terapi: Sosyal becerilerin yanı sıra duygusal ve psikolojik sorunların tedavisinde kullanılan bir terapi yöntemidir.

    Meb sosyal etkinlik modülü nedir?

    MEB Sosyal Etkinlik Modülü, öğrencilerin bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda gerçekleştirdikleri sosyal etkinlik ve toplum hizmeti çalışmalarını kayıt altına almak için e-Okul Yönetim Bilgi Sistemi içinde oluşturulmuş bir modüldür. Bu modül ile: Sosyal etkinliklerin yaygınlaştırılması ve izlenmesi sağlanır. Her öğrenciye ait bir sosyal etkinlik portfolyosu oluşturulur. Modülde üç ana sosyal etkinlik türü yer alır: 1. Okul Etkinlikleri: Öğrencilerin okul içi ve okul dışı kulüp çalışmaları. 2. Merkezî Etkinlikler: MEB merkez ve taşra teşkilatlarınca düzenlenen etkinlikler. 3. Okul Dışı Bireysel Etkinlikler: Öğrencilerin okul dışında velilerinin bilgisi dahilinde gerçekleştirdikleri etkinlikler.

    Sosyal beceri örnekleri nelerdir?

    Bazı sosyal beceri örnekleri: İletişim becerileri. Empati. Problem çözme yetenekleri. İş birliğine ve ekip çalışmasına yatkınlık. Stres yönetimi ve öfke kontrolü. Çatışma yönetimi. Sorumluluk. Paylaşma ve işbirliği. Kendine güven. Geri bildirim verme ve alma.

    5 temel sosyal beceri nedir?

    Beş temel sosyal beceri: 1. İletişim becerileri. 2. Empati. 3. Problem çözme. 4. İş birliği ve ekip çalışmaları. 5. Stres yönetimi ve öfke kontrolü.