Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reklam tutum ölçeği, tüketicilerin bir reklam veya markaya yönelik tutumlarını ölçmek için kullanılan bir yöntemdir 23.
- Likert Ölçeği: Tüketicilere tutumlarını açığa çıkaracak sorular sorulur ve yanıtlar beş kategori üzerinden değerlendirilir: "Fikrime çok uygun", "Fikrime uygun", "Kararsızım", "Fikrime aykırı", "Fikrime çok aykırı" 3.
- Osgood'un Duygusal Anlam Ölçeği: Tek bir ölçekte farklı tutumları ölçme imkanı sunar ve özellikle sosyal tutumların ölçülmesinde kullanılır 3.
Ayrıca, odak grupları, derinlemesine görüşmeler ve psikolojik testler gibi nitel araştırma yöntemleri de reklam tutumlarını belirlemede kullanılabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: