• Buradasın

    Rehberlik öğrenci görüşme formu nasıl doldurulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik öğrenci görüşme formu doldururken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar:
    • Öğrenci Bilgi Formu kontrol edilir veya eksikse öğrenciden doldurulması istenir 2.
    • Görüşme nedeni hakkında öğrenci bilgilendirilir 2.
    • Formda yer alan bilgiler doğrultusunda, aile içi iletişimi güçlendirmek için veli görüşmeye çağrılabilir veya aile eğitimi gruplarına davet edilebilir 2.
    • Öğrenciyle ilk kez görüşülecekse "Öğrenci Ön Görüşme Formu" doldurulur 3.
    • Devam eden görüşmelerde, önceki formda yer alan bilgilerden yararlanılır 2.
    • Form, öğrencinin dosyasında saklanır 23.
    Örnek rehberlik öğrenci görüşme formları aşağıdaki sitelerde bulunabilir:
    • uzmanpdr.com.tr 1;
    • rehberlikservisim.com 2;
    • ferhatbayoglu.com.tr 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğrenci görüşme formu nedir?

    Öğrenci görüşme formu, rehberlik öğretmenleri tarafından öğrenciler ile yapılan görüşmeleri kaydetmek amacıyla kullanılan bir formdur. Bu form sayesinde: Öğrenci hakkında genel bilgi edinilir. Ardışık görüşmelerde bütüncül değerlendirme yapılabilir. Aylık görüşme kayıt çizelgesine işlenerek yıl sonu çalışma raporu için veri sağlanır. Öğrenci görüşme formunda genellikle şu bilgiler yer alır: Öğrencinin adı, soyadı, doğum tarihi, okulu, sınıfı. Görüşme konusu ve tarihi. Öğrencinin cinsiyeti ve geliş şekli (kendi isteği, öğretmenin isteği vb.). Aile bilgileri (sosyo-ekonomik durum, anne-baba eğitimi ve mesleği vb.). Sağlık, arkadaşlık ilişkileri, kendini algılama, düzenli yaşam ve sorumluluk alma gibi konular. Öğrenci görüşme formu, öğrencinin dosyasında saklanır.

    Öğrenci tanıma formu ve veli bilgi formu aynı mı?

    Öğrenci tanıma formu ve veli bilgi formu aynı değildir. Öğrenci tanıma formu, öğrencinin kendisi ve ailesi hakkındaki temel bilgileri almak ve risk durumlarını belirlemek amacıyla sınıf rehber öğretmenleri tarafından kullanılır. Veli bilgi formu ise, öğrenciyi ve velisini daha iyi tanımak, onlarla olan iletişimi güçlendirmek için hazırlanır.

    Sınıf Rehber Öğretmeni hangi formları doldurur?

    Sınıf rehber öğretmeni, çeşitli formları doldurarak sınıf rehberlik dosyasını oluşturur. Bu formlar şunlardır: 1. Sınıf Rehber Öğretmeninin Görevleri: Öğretmenin sorumluluklarını belirten form. 2. Yıllık Rehberlik Planı: Yıl boyunca yapılacak rehberlik faaliyetlerini içeren plan. 3. Öğrenci Bilgi Formları: Her öğrenci için doldurulan tanıma fişleri. 4. Sınıf Listesi ve Oturma Planı: Sınıfın öğrenci listesi ve oturma düzeni. 5. Sınıf Risk Haritası: Sınıf içindeki risk durumlarını belirlemek için hazırlanan harita. 6. Veli Görüşmeleri Tutanakları: Veli toplantı ve görüşme kayıtları. 7. Öğrenci Gözlem ve Görüşme Notları: Öğrencilerin gözlem ve görüşme notları. 8. Uygulanan Sınıf Rehberlik Etkinliklerinin Kayıtları: Gerçekleştirilen rehberlik etkinliklerinin kayıtları. 9. Dönem Sonu Değerlendirme Raporları: Dönem sonunda hazırlanan değerlendirme raporları.

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi nasıl yapılır?

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi için çeşitli yöntemler kullanılabilir: İhtiyaç analizi. Zaman analizi. Sınıflandırma yöntemi. Okul danışma kurulu. Psikolojik danışmanlık vaka notları. Rehberlik ve danışmanlık hizmetlerini öğrencilerin değerlendirmesi. Rehberlik ve danışmanlık programını öğretmenlerin değerlendirmesi. Değerlendirme konferansları. Yazılı değerlendirme raporları. Okul panosunda sunum. Öğretmen sunumları. Toplumsal ilişkiler ve toplumu bilgilendirme etkinlikleri. Psikolojik danışman portfolyo metodu. Akran grup süpervizyonu. Ayrıca, rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesinde şu adımlar izlenebilir: 1. Verilerin kodlanması. 2. Temaların belirlenmesi. 3. Kodların ve temaların düzenlenmesi. 4. Bulguların tanımlanması ve yorumlanması. Değerlendirme sürecinde, etkinliklerin öğrencilerin gelişim seviyesine uygunluğu, uygun bir sınıf ortamı ve kolayca doldurulabilir formlar gibi unsurlar göz önünde bulundurulabilir. Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi, hizmetin kalitesini artırmak ve etkinliğine dair ipuçları elde etmek için önemlidir.

    Öğrenci gelişim gözlem formu ve öğrenci bilgi formunun amacı nedir?

    Öğrenci gelişim gözlem formu ve öğrenci bilgi formunun amaçları şunlardır: 1. Öğrenci Gelişim Gözlem Formunun Amacı: - Öğrencinin eğitim ortamındaki ilgi, yetenek, kişilik özellikleri, akademik başarısı, gelişimi, tutumları ve davranış problemlerini yakından takip etmek ve tanımak. - Sık gözlemlenen özellik ve davranışları tespit ederek rehberlik çalışmalarının planlanmasında kullanmak. - Öğrenci, veli ve öğretmen görüşmelerinde öğrenciyle ilgili yeterli bilgi alınamadığında ikinci bir bakış açısı sunmak. 2. Öğrenci Bilgi Formunun Amacı: - Öğrencinin ailesi ve kendisi hakkındaki temel bilgileri almak ve risk grubunu belirlemek. - Öğrencinin e-okul bilgilerini güncellemek ve önleyici-koruyucu çalışmalar yapmak. - Okul ve sınıf risk haritasının oluşturulmasında veri sağlamak.

    Rehberli görüşme tekniği nedir?

    Rehberli görüşme tekniği, öğrenci ile öğretmen arasında amaçlı bir konuşma olarak tanımlanır. Bu teknik, aşağıdaki özelliklere sahiptir: Doğal bir bilgi toplama yolu: Görüşme, oldukça doğal ve spontane bir şekilde gerçekleşir. Araç-gereç gereksinimi: Fazla araç-gereç kullanmayı gerektirmez ve kolaydır. Amaç çeşitliliği: Çok değişik amaçlar için kullanılabilir. Subjektiflik: Kişisel görüşlere dayandığı için toplanan bilgilerin doğruluğu ve gerçekliği kanıtlanması güçtür. Zaman gereksinimi: Bilgi toplamak için oldukça uzun zaman alır. Rehberli görüşme, öğrencilerin sorunlarını tanımlamak ve çözümlemek amacıyla kullanılır ve bu alanda yetişmiş rehber öğretmenler tarafından gerçekleştirilir.

    Psikolojik danışma ön görüşme formu nedir?

    Psikolojik danışma ön görüşme formu, danışanın terapi sürecine başlamadan önce terapist tarafından bilgi toplamak amacıyla doldurulan bir formdur. Bu formda genellikle yer alan bilgiler şunlardır: 1. Danışanın kişisel bilgileri: Ad, soyad, doğum tarihi, yaş, cinsiyet, telefon numarası, e-posta adresi. 2. Eğitim ve mesleki bilgiler: Eğitim durumu, meslek, iş durumu. 3. Aile ve sosyal durum: Aile ilişkileri, sosyal destek. 4. Psikolojik durum ve şikayetler: Danışma talep etme sebebi, yaşanan sorunlar, sorunun ne zaman başladığı, şiddeti ve sıklığı. 5. Geçmiş psikolojik danışmanlık ve tedavi bilgileri: Daha önce alınan psikolojik danışmanlık veya psikiyatrik tedaviler, kullanılan ilaçlar. 6. Davranışsal ve psikolojik durum: Kendini tanımlama, güçlü ve zayıf yönler, yapmak istenen değişiklikler. 7. Alkol, madde kullanımı ve fiziksel sağlık durumu: Alkol veya madde kullanımı, fiziksel sağlık durumu. Bu form, terapistin danışanın ihtiyaçlarını ve beklentilerini daha iyi anlamasına ve terapi sürecini buna göre şekillendirmesine yardımcı olur.