• Buradasın

    Rehberlik öğrenci görüşme formu nasıl doldurulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik öğrenci görüşme formu doldurmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Formun Başlıkları: Formda okulun adı, olay tarihi, rehberlik servisine sevk tarihi, dilekçe konusu ve numarası, olayla ilgili öğrenci bilgileri gibi başlıklar yer alır 1.
    2. Görüşmenin Özeti: Öğrencinin olay ve görüşme sırasındaki psikolojik durumu ayrı ayrı ele alınır 1.
    3. Psikososyal İnceleme: Öğrencinin ailesi, çevresi, kişisel özellikleri ve psikolojik durumu gibi faktörler değerlendirilir 1.
    4. Rehberlik Öğretmeninin Önerileri: Disiplin kurulunda öğrencinin değerlendirilmesi veya ceza alması yerine, istenmeyen davranışların önlenmesi için önerilerde bulunulur 1.
    5. Formun Saklanması: Doldurulan form okul idaresine sunulurken, bir örneği de öğrencinin kişisel dosyasında saklanır 13.
    Ek olarak, sınıf rehber öğretmeni veya branş öğretmenleri tarafından da doldurulabilen "Rehberlik Servisine Öğrenci Yönlendirme Formu" da mevcuttur 24. Bu formda öğrencinin rehberlik servisine yönlendirilme nedeni, öğrenciyle ilgili gözlem ve düşünceler gibi bilgiler yer alır 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi nasıl yapılır?

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi, süreç ağırlıklı ve çok yönlü bir yaklaşım gerektirir. İşte bazı değerlendirme yöntemleri: 1. Etkinlik Değerlendirme Formları: Her etkinlik sonunda, kazanımların değerlendirilmesi için okul rehber öğretmeni veya ilgili kurul tarafından hazırlanan formlar kullanılır. 2. Gözlem ve Geri Bildirim: Uygulama öğretim elemanı ve okul psikolojik danışmanı, öğrencilerin çalışmalarını gözlemler ve geri bildirim verir. 3. Öğrenci ve Veli Görüşmeleri: Öğrencilerin ve velilerin rehberlik hizmetlerine ilişkin algılarını belirlemek için görüşmeler yapılır. 4. Veri Toplama ve Analiz: Öğrencilerin gelişimsel özelliklerine ve ihtiyaçlarına uygun tekniklerle toplanan veriler değerlendirilir ve raporlanır. 5. Okul Panosu ve Sunumlar: Rehberlik faaliyetlerinin sonuçları, okul panosunda veya düzenlenen toplantılarda sunulur.

    Öğrenci gelişim gözlem formu ve öğrenci bilgi formunun amacı nedir?

    Öğrenci gelişim gözlem formu ve öğrenci bilgi formunun amaçları şunlardır: 1. Öğrenci Gelişim Gözlem Formunun Amacı: - Öğrencinin eğitim ortamındaki ilgi, yetenek, kişilik özellikleri, akademik başarısı, gelişimi, tutumları ve davranış problemlerini yakından takip etmek ve tanımak. - Sık gözlemlenen özellik ve davranışları tespit ederek rehberlik çalışmalarının planlanmasında kullanmak. - Öğrenci, veli ve öğretmen görüşmelerinde öğrenciyle ilgili yeterli bilgi alınamadığında ikinci bir bakış açısı sunmak. 2. Öğrenci Bilgi Formunun Amacı: - Öğrencinin ailesi ve kendisi hakkındaki temel bilgileri almak ve risk grubunu belirlemek. - Öğrencinin e-okul bilgilerini güncellemek ve önleyici-koruyucu çalışmalar yapmak. - Okul ve sınıf risk haritasının oluşturulmasında veri sağlamak.

    Sınıf Rehber Öğretmeni hangi formları doldurur?

    Sınıf rehber öğretmeni, çeşitli formları doldurarak sınıf rehberlik dosyasını oluşturur. Bu formlar şunlardır: 1. Sınıf Rehber Öğretmeninin Görevleri: Öğretmenin sorumluluklarını belirten form. 2. Yıllık Rehberlik Planı: Yıl boyunca yapılacak rehberlik faaliyetlerini içeren plan. 3. Öğrenci Bilgi Formları: Her öğrenci için doldurulan tanıma fişleri. 4. Sınıf Listesi ve Oturma Planı: Sınıfın öğrenci listesi ve oturma düzeni. 5. Sınıf Risk Haritası: Sınıf içindeki risk durumlarını belirlemek için hazırlanan harita. 6. Veli Görüşmeleri Tutanakları: Veli toplantı ve görüşme kayıtları. 7. Öğrenci Gözlem ve Görüşme Notları: Öğrencilerin gözlem ve görüşme notları. 8. Uygulanan Sınıf Rehberlik Etkinliklerinin Kayıtları: Gerçekleştirilen rehberlik etkinliklerinin kayıtları. 9. Dönem Sonu Değerlendirme Raporları: Dönem sonunda hazırlanan değerlendirme raporları.

    Rehberli görüşme tekniği nedir?

    Rehberli görüşme tekniği, öğrenci ile öğretmen arasında amaçlı bir konuşma olarak tanımlanır. Bu teknik, aşağıdaki özelliklere sahiptir: Doğal bir bilgi toplama yolu: Görüşme, oldukça doğal ve spontane bir şekilde gerçekleşir. Araç-gereç gereksinimi: Fazla araç-gereç kullanmayı gerektirmez ve kolaydır. Amaç çeşitliliği: Çok değişik amaçlar için kullanılabilir. Subjektiflik: Kişisel görüşlere dayandığı için toplanan bilgilerin doğruluğu ve gerçekliği kanıtlanması güçtür. Zaman gereksinimi: Bilgi toplamak için oldukça uzun zaman alır. Rehberli görüşme, öğrencilerin sorunlarını tanımlamak ve çözümlemek amacıyla kullanılır ve bu alanda yetişmiş rehber öğretmenler tarafından gerçekleştirilir.

    Psikolojik danışma ön görüşme formu nedir?

    Psikolojik danışma ön görüşme formu, danışanın terapi sürecine başlamadan önce terapist tarafından bilgi toplamak amacıyla doldurulan bir formdur. Bu formda genellikle yer alan bilgiler şunlardır: 1. Danışanın kişisel bilgileri: Ad, soyad, doğum tarihi, yaş, cinsiyet, telefon numarası, e-posta adresi. 2. Eğitim ve mesleki bilgiler: Eğitim durumu, meslek, iş durumu. 3. Aile ve sosyal durum: Aile ilişkileri, sosyal destek. 4. Psikolojik durum ve şikayetler: Danışma talep etme sebebi, yaşanan sorunlar, sorunun ne zaman başladığı, şiddeti ve sıklığı. 5. Geçmiş psikolojik danışmanlık ve tedavi bilgileri: Daha önce alınan psikolojik danışmanlık veya psikiyatrik tedaviler, kullanılan ilaçlar. 6. Davranışsal ve psikolojik durum: Kendini tanımlama, güçlü ve zayıf yönler, yapmak istenen değişiklikler. 7. Alkol, madde kullanımı ve fiziksel sağlık durumu: Alkol veya madde kullanımı, fiziksel sağlık durumu. Bu form, terapistin danışanın ihtiyaçlarını ve beklentilerini daha iyi anlamasına ve terapi sürecini buna göre şekillendirmesine yardımcı olur.

    Öğrenci tanıma formu ve veli bilgi formu aynı mı?

    Öğrenci tanıma formu ve veli bilgi formu aynı değildir. Öğrenci tanıma formu, öğrencinin kendisi ve ailesi hakkındaki temel bilgileri almak ve risk durumlarını belirlemek amacıyla sınıf rehber öğretmenleri tarafından kullanılır. Veli bilgi formu ise, öğrenciyi ve velisini daha iyi tanımak, onlarla olan iletişimi güçlendirmek için hazırlanır.

    Öğrenci görüşme formu nedir?

    Öğrenci görüşme formu, öğrencilerin çeşitli konulardaki görüşlerini ve durumlarını kaydetmek için kullanılan bir belgedir. Bu formlarda genellikle şu bilgiler yer alır: - Görüşme tarihi ve saati. - Öğrencinin adı, soyadı, sınıfı ve numarası. - Görüşme nedeni. - Görüşme özeti. - Düşünceler ve sonuçlar. Öğrenci görüşme formları, rehberlik hizmetleri, disiplin kurulu değerlendirmeleri ve diğer ilgili alanlarda kullanılır.