Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Öz düzenleme, bireyin belirli bir hedefe yönelik davranışını, motivasyonunu ve öğrenme birimine ilişkin bilişini kontrol etmesini içeren etkin bir süreçtir 15.
Öz düzenlemenin boyutları:
- Dikkat düzenleme 15. Dikkat sağlama ve bilgiyi akılda tutma, dikkati temel öğelere verme, dikkatin dağılmasını engelleme ve gerektiğinde dikkati başka yöne kaydırma 15.
- Duygu düzenleme 15. Duyguların tanımlanması ve nitelendirilmesi, negatif uyarılmayı hafifletme ve öfkeye tahammül gösterme 15.
- Davranış düzenleme 15. Davranışsal dürtülerin kontrolü ve motor kontrol 15.
Öz düzenleme becerisine sahip bireyler, kendi yaşamlarını kontrol etme ve düzenleme gücüne sahiptirler 15. Gerektiğinde davranışlarını izler, yeteneklerini değerlendirir ve davranışlarını yönetebilirler 15.
Öz düzenleme, doğuştan gelen bir yetenek değil, öğrencilerin öğrenme sürecinde kendilerini yönlendirmelerine yardımcı olmak için geliştirilebilen bir beceri setidir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: