Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Medya ve algı yönetimi, medya kuruluşlarının ve sosyal medya platformlarının, bireylerin düşünce, tutum ve davranışlarını etkilemek amacıyla kullandıkları iletişim stratejilerini ifade eder 234.
Algı yönetimi, "kamuoyunu etkilemek ve yönlendirmek amacıyla gerçekleştirilen modern bir iletişim yöntemi" olarak tanımlanır 3. Bu süreçte, manipülasyon ve dezenformasyon gibi teknikler kullanılarak, hedef kitlelere uygun mesajlar iletilir ve kişilerin belirlenen hedeflere yönelmeleri sağlanır 4.
Medya, bireylerin toplumsal, politik ve diğer konuları öğrenmelerini ve bu dünyada aktif rol oynamalarını sağlar 2. Medya, haberleri ve olayları sunarak bireylerin algılarını şekillendirir 3. Özellikle sosyal medya, bilginin hızlı yayılması ve geniş kitlelere ulaşması sayesinde algı yönetiminde önemli bir rol oynar 23.
Medya ve algı yönetimi, siyaset, askeriye ve medya alanlarında stratejik iletişim çerçevesinde gerçekleştirilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: