Buradasın
Kadın ve erkek tüketicilerin hediye satın alma davranışları arasındaki farkların belirlenmesi.
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kadın ve erkek tüketicilerin hediye satın alma davranışları arasındaki farklar şu şekilde özetlenebilir:
- Cinsiyet: Kadınlar hediye almaya daha meyilli ve isteklidir, yakın arkadaşlarına daha sık ama daha az pahalı hediyeler alırken, erkekler daha seyrek ama daha pahalı hediyeler satın alma eğilimindedir 12.
- Hediye Seçimi: Kadınlar, hediye seçiminde daha fazla zaman ve çaba harcarlar, daha fazla mağaza ziyaret ederler ve hediye seçiminde kişinin beğenilerini daha çok dikkate alırlar 13. Erkekler ise hediye verme faaliyetlerine karışmaktan pek hoşlanmazlar, ancak hediye verme deneyimlerini hatırlamakta kadınlardan daha iyidirler 1.
- Motivasyonlar: Kadınlar hediye satın almada daha çok deneyimsel ve pozitif motivasyonlara sahipken, erkekler pratik motivasyonlarla hareket ederler 23.
- Hediye Sayısı: Kadınlar, erkeklere göre daha az hediye satın alsalar da, daha fazla sayıda kişiye hediye verirler 2.
Bu farklılıklar, kültürel ve psikolojik faktörlerin yanı sıra toplumsal cinsiyet rollerinden de etkilenmektedir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: