Buradasın
Kadın odaklı reklamcılık nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kadın odaklı reklamcılık (femvertising), reklamlarda kadın temsillerini stereotiplerin dışında ve toplumsal cinsiyet kalıplarının ötesinde sunmayı amaçlayan bir akımdır 35.
Bu tür reklamlar, kadınların güçlendirici rollerini öne çıkararak, toplumsal cinsiyet eşitliğine katkıda bulunmayı hedefler 15.
Bazı femvertising örnekleri:
- Dove'un "Gerçek Güzellik" kampanyası 12. Farklı beden tiplerinden, yaş gruplarından ve etnik kökenlerden kadınları içeren bu kampanya, kalıp yargılara meydan okumuştur 1.
- Nike'ın "Dream Crazier" kampanyası 1. Kadın sporcuların başarılarını vurgularken, kadınların hem spor hem de toplumsal hayatta karşılaştıkları önyargılara dikkat çekmiştir 1.
- Orkid'in "Kız Gibi" reklam kampanyası 2. Bu kampanyanın amacı, "kız gibi yapmak" ifadesini olumsuz anlamından kurtarıp yeni çağrışımlar kazanmasını sağlamaktı 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: