• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Floortime'ın temel amacı, otizm spektrum bozukluğu ve diğer gelişimsel farklılıkları olan çocukların sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini desteklemektir 123.
    Bu amaç doğrultusunda Floortime'ın bazı alt amaçları şunlardır:
    • İletişim becerilerinin geliştirilmesi 13. Çocuklar, terapistleri ve ebeveynleriyle daha iyi iletişim kurmaya başlar 1.
    • Sosyal becerilerin kazandırılması 13. Diğer insanlarla ilişki kurma ve paylaşma gibi sosyal davranışlar öğrenilir 1.
    • Motor becerilerin iyileştirilmesi 1. El-göz koordinasyonu, denge ve hareket kabiliyeti gibi beceriler gelişir 1.
    • Duygusal gelişim ve regülasyonun desteklenmesi 13. Çocuklar, duygularını daha iyi anlamaya ve ifade etmeye başlar 1.
    Floortime, çocuğun ilgi alanlarına dayalı etkileşimler oluşturarak, çocuğun kendi hızında gelişimini destekler 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    DIR Floortime kaç yaşa kadar uygulanır?

    DIR Floortime terapisi genellikle erken çocukluk döneminden başlayarak 7 yaşa kadar uygulanabilir. Bu terapi yöntemi, okul çağı çocukları ve hatta bazı durumlarda ergenler için de uyarlanabilir. Terapinin başlangıç yaşı ve süresi, çocuğun bireysel ihtiyaçlarına ve potansiyel tanılarına bağlı olarak değişebilir. DIR Floortime terapisine başlamadan önce uzman bir sağlık profesyoneline danışmak önemlidir.

    Floortime planlama nasıl yapılır?

    Floortime planlamasının nasıl yapılacağına dair bazı adımlar: 1. Çocuğun Düzeyine İnmek: Çocuğun ilgisini çeken şeylere odaklanarak onun düzeyine inin. 2. İlişki Kurmak: Çocuğun dikkatini çekin ve göz teması, mimikler, vücut dili ve konuşma gibi iletişim biçimleriyle etkileşime geçin. 3. Çocuğu Yönlendirme: Çocuğun ilgisini çektiğinizde, onu yeni etkileşimlere, oyunlara veya etkinliklere yönlendirin. 4. Sıra Beklemeyi ve Sırayla Gitmeyi Öğretmek: Karşılıklı etkileşimler sırasında sıra beklemeyi ve sırayla gitmeyi teşvik edin. 5. Duygusal ve Bilişsel Büyümeyi Desteklemek: Çocuğun duygusal ifadelerini ve problem çözme becerilerini geliştirmek için oyunları ve etkileşimleri kullanın. 6. Günlük Rutinlere Entegre Etme: Floortime yaklaşımını çocuğun günlük rutinlerine entegre edin. 7. Sabırlı Olmak ve Pozitif Takviye Kullanmak: Çocuğun ilerlemesini sabırla destekleyin ve olumlu davranışları takdir edin. Floortime uygulaması, çocukların sosyal, duygusal ve bilişsel becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak için aile üyeleri, terapistler ve eğitimciler tarafından kullanılabilir. Floortime planlaması yapmadan önce uzman bir sağlık profesyoneline danışmak önemlidir.

    Floortimede hangi oyunlar oynanır?

    Floortime'da oynanan oyunlardan bazıları şunlardır: Araçlarla oyun. Renklerle boyama. Saklanma oyunu. Floortime'da oynanan oyunlar, çocuğun ilgi alanlarına göre belirlenir ve bu oyunlar, çocuğun sosyal becerilerini geliştirmek için bir araç olarak kullanılır.

    Floortime tarama ölçeği nedir?

    Floortime tarama ölçeği, çocukların duygusal ve sosyal gelişimlerini değerlendirmek amacıyla kullanılan bir yaklaşım olan Floortime Testi'ni ifade edebilir. Floortime Testi'nin bazı özellikleri: Amaç: Çocukların oyun sırasında sergiledikleri davranışları ve tepkileri gözlemleyerek, onların bireysel ihtiyaçlarını anlamak ve sosyal etkileşim becerilerini geliştirmek. Uygulayıcılar: Ebeveynler ve terapistler tarafından uygulanır. Uygun Olduğu Gruplar: Özellikle otizm spektrum bozukluğu (OSB) ve gelişimsel gecikmeleri olan çocuklar için faydalıdır, ancak tipik gelişim gösteren çocuklar için de kullanılabilir. Floortime Testi, Dr. Stanley Greenspan tarafından geliştirilmiş olup, "Gelişimsel, Bireysel Farklılıklar, ve İlişki Tabanlı" (DIR) modelinin bir parçasıdır.

    Floortimede hangi testler yapılır?

    Floortime yaklaşımında yapılan testler şunlardır: Aile ile görüşme. Ebeveyn-çocuk etkileşiminin gözlemlenmesi. Floortime, masa başında soru cevap şeklinde bir test uygulaması içermez.

    FloortİME hangi çocuklara uygulanır?

    Floortime terapisi, özellikle aşağıdaki çocuklara uygulanır: Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar; Duyusal işlem bozukluğu yaşayan bireyler; Dil ve iletişim güçlüğü çeken çocuklar; Gelişimsel gecikmeler ve sosyal-duygusal problemler yaşayan çocuklar. Ayrıca, herhangi bir tanıya veya gelişim problemine bağlı olmaksızın gelişim desteği ihtiyacı olan çocuklar da Floortime terapisinden faydalanabilir.

    Floortimenin temel ilkeleri nelerdir?

    Floortime'ın temel ilkeleri şunlardır: 1. Duygusal Bağlantı: Terapistler, ebeveynler ve çocuklar arasında güçlü duygusal bağlar kurulmasını teşvik eder. 2. Çocuğun İlgi Alanlarını Takip Etme: Çocuğun ilgi gösterdiği etkinliklere veya nesnelere katılarak motivasyonunu artırır ve öğrenme fırsatlarını zenginleştirir. 3. Aşamalı Gelişim: Çocukların gelişim aşamalarına uygun olarak, yeni becerilerin ve sosyal etkileşimlerin kademeli olarak öğretildiği bir yaklaşımdır. 4. Oyun Temelli Öğrenme: Oyun, çocukların duygusal ve sosyal becerilerini geliştirmeleri için doğal bir ortam sunar. 5. İletişim Gelişimi: Çocukların sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.