• Buradasın

    Erişilebilir tutumlar nasıl ölçülür?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Erişilebilir tutumlar, dolaylı yöntemlerle ölçülür çünkü tutumlar doğrudan ölçülemez 12. Bireylerin bazı davranışlarına bakılarak, tutumları hakkında çıkarımlarda bulunulur 2.
    Tutumları ölçmek için kullanılan bazı yöntemler:
    • Tutum ölçekleri 24. Thurstone, Likert, Guttman gibi çeşitli tutum ölçekleri kullanılır 24.
    • Gözlem 13. Bireylerin davranışları gözlemlenerek tutumları hakkında bilgi edinilir 13.
    • Öz değerlendirme ve akran değerlendirmesi 1. Öğrencilerin kendilerini veya birbirlerini değerlendirmeleri, tutumların belirlenmesinde kullanılabilir 1.
    • Portfolyo tabanlı değerlendirme 1. Öğrencilerin öğrenme aktivitelerini içeren kanıtlar toplanarak tutumları değerlendirilir 1.
    • Tepki hızı ölçümleri 5. Bilgisayar tabanlı testlerle, belirli bir uyarana verilen tepki hızına göre tutumlar değerlendirilebilir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ölçme ve değerlendirmenin temel ilkeleri nelerdir?

    Ölçme ve değerlendirmenin temel ilkeleri şunlardır: Amaçlar ilkesi: Ölçme ve değerlendirme, öğretim hedefleri doğrultusunda yapılmalıdır. Devamlılık ilkesi: Öğrencinin akademik başarısı, sisteme girdiği andan itibaren çıkışına kadar ve sonrasında izleme çalışmalarıyla sürekli değerlendirilmelidir. Genişlik-kapsamlılık ilkesi: Değerlendirme, öğrencinin akademik başarısını etkileyen tüm faktörler (öğrenme tarzı, çalışma alışkanlıkları, ilgi ve tutumları) göz önünde bulundurularak yapılmalıdır. Kendi kendini değerlendirme ilkesi: Öğrencilere, derslerdeki başarı durumlarını ve öğrenmelerinin niteliğini değerlendirme fırsatı verilmelidir. Ölçme araçlarında çeşitlilik ilkesi: Öğretmenler, isabetli değerlendirme yapabilmek için farklı ölçme tekniklerini bir arada kullanmalıdır. İşbirliği ilkesi: Ölçme ve değerlendirme etkinlikleri, öğretmen ve öğrenci iş birliğine dayalı olarak planlanıp uygulanmalıdır. Planlama ilkesi: Ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin hangi aşamalarda ve yöntemlerle gerçekleştirileceği, dönem başında planlanmalıdır. Bireysel farklılıklar ilkesi: Eğitimde amaç, birey içi ve bireylerarası farklılıkları geçerli ve güvenilir şekilde ortaya koyarak, bu farklılıkları öğrencilerin başarısını artırmak için kullanmaktır.

    Erişeblilirlik standartları nelerdir?

    Erişilebilirlik standartları, binaların, açık alanların, ulaşım ve bilgilendirme hizmetleri ile bilgi ve iletişim teknolojisinin, engelliler tarafından güvenli ve bağımsız olarak ulaşılabilir ve kullanılabilir olmasını sağlar. Bazı erişilebilirlik standartları: TS 9111: "Özürlüler ve hareket kısıtlılığı bulunan kişiler için binalarda ulaşılabilirlik gerekleri". TS 12576: "Şehir içi yollar - Kaldırım ve yaya geçitlerinde ulaşılabilirlik için yapısal önlemler ve işaretlemenin tasarım kuralları". TS ISO 23536: "Görme özürlü veya az görenler için yardımcı mamuller - Hissedilebilir yürüme yüzeyi işaretleri". TS 13536: "TS ISO 23599’un uygulamasına yönelik tamamlayıcı standart". TS EN 81-70: "Asansörler - Yapım ve montaj için güvenlik kuralları - Yolcu ve yük asansörleri için özel uygulamalar - Bölüm 70: Engelliler dahil yolcu asansörleri için erişilebilirlik". Erişilebilirlik standartlarına uygunluk, 5378 sayılı Engelliler Hakkında Kanun ve ilgili yönetmeliklerle zorunlu hale getirilmiştir.

    Erişilebililik ve kullanılabilirlik arasındaki fark nedir?

    Erişilebilirlik ve kullanılabilirlik arasındaki temel fark, amaçladıkları kullanıcı grupları ve tasarım hedeflerinde yatmaktadır: Erişilebilirlik, bir ürünün, hizmetin, teknolojinin veya ortamın engelli kullanıcılar da dahil olmak üzere herkes tarafından ulaşılabilir ve kullanılabilir olmasını ifade eder. Kullanılabilirlik ise, bir ürünün belirli bir kullanıcı grubu tarafından belirlenen bağlam ve amaçlar çerçevesinde etkililiği, verimliliği ve kullanıcı memnuniyetini hedefler. Özetle, erişilebilirlik engelli kullanıcıların dahil olduğu daha geniş bir kullanıcı kitlesi için tasarım yaparken, kullanılabilirlik tüm kullanıcıların ürünü rahatlıkla kullanabilmesi için tasarım yapmayı ifade eder.

    Erişilebilirlik nedir?

    Erişilebilirlik, engellilerin fiziksel, zihinsel veya duygusal engelleri aşarak toplumun çeşitli alanlarına ve kaynaklarına kolayca erişebilme ve bu alanlardan yararlanabilme hakkıdır. Erişilebilirlik, engel durumlarına bakılmaksızın her bireye eşit fırsatlar ve katılım sağlama amacını taşır. Erişilebilirlik, farklı alanlarda ele alınabilir: Fiziksel erişilebilirlik. Bilgi erişilebilirliği. İletişim erişilebilirliği. Erişilebilirlik, sadece engelli bireyler için değil, yaşlılar, hamile kadınlar, çocuklar ve hareket kabiliyeti kısıtlı olan herkes için de önemlidir.

    Kullanılabilirlik analizi nasıl yapılır?

    Kullanılabilirlik analizi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Test Senaryolarının Hazırlanması: Kullanıcıların gerçek dünya durumlarında gerçekleştireceği görevleri ve etkileşimleri tanımlayan senaryolar oluşturulur. 2. Kullanıcıların Seçimi: Hedef kitleyi temsil eden özelliklere sahip bir kullanıcı grubu seçilir. 3. Test Ortamının Hazırlanması: Laboratuvar ortamında veya gerçek kullanım senaryolarını simüle eden bir ortamda test için uygun bir ortam hazırlanır. 4. Gözlem ve Veri Toplama: Kullanıcılar test senaryolarını gerçekleştirirken, uzmanlar gözlem yapar ve kullanıcıların deneyimlerini değerlendirir. 5. Verilerin Analizi ve Değerlendirme: Toplanan veriler analiz edilir ve değerlendirilir. 6. İyileştirme ve Tekrar Testi: Kullanılabilirlik testi sonuçlarına dayanarak, ürün veya hizmetin kullanılabilirliğini artırmak için iyileştirmeler yapılır ve bu iyileştirmelerin etkinliği tekrar test edilir.

    Ulaşılabilir ve erişilebilir ne demek?

    Ulaşılabilir ve erişilebilir kelimeleri benzer anlamlara sahiptir, ancak farklı bağlamlarda kullanılırlar. Ulaşılabilir: Bir şeyin bir yerden başka bir yere taşınmasının imkân dahilinde olması anlamına gelir. Erişilebilir: Herhangi bir ürünün, hizmetin, teknolojinin ya da ortamın, engelliler ve yaşlılar dahil olmak üzere herkes tarafından ulaşılabilir ve kullanılabilir olmasını ifade eder. Örneğin, "ulaşılabilir fiyat politikası" ve "erişilebilirlik yönetmeliği" ifadelerinde olduğu gibi. Ayrıca, "erişilebilirlik" kelimesi, pandemi sürecinde eğitim hizmetlerine erişimi de kapsar.

    Tutum ölçeği ve davranış testi arasındaki fark nedir?

    Tutum ölçeği ve davranış testi arasındaki temel fark, ölçtükleri şeylerdir: Tutum ölçeği, bireyin bir obje veya durum karşısındaki düşünce, duygu ve davranış eğilimlerini ölçer. Davranış testi ise bireyin eylemlerini ve deneyimlerini ölçer. Ayrıca, tutum ölçekleri genellikle bireyin samimi ve doğru yanıtlarına dayanırken, davranış testleri daha geniş bir perspektiften bireyin çeşitli durumlardaki tepkilerini değerlendirir.