Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Erişilebilir tutumlar, çeşitli yöntemlerle ölçülebilir:
- Gözlem Yöntemi: Bireylerin davranışlarından çıkarsama yapılarak tutumları belirlenir 1. Bu yöntemde satış elemanları, özel görevliler veya kameralar kullanılır 1.
- Niteliksel Araştırma Yöntemleri: Açık görüşmelerle tüketicinin duygu ve görüşleri belirlenir 1. Bu yöntemler arasında odak (fokus) grupları, derinliğine görüşme ve psikolojik testler bulunur 12.
- Tutum Ölçekleri Yöntemi: Anketler aracılığıyla tüketicilerin bir ürüne ilişkin tutumları derecelendirilir ve ardından niceliksel işlemden geçirilir 14. Likert ölçeği, bu tekniklerden biridir ve tüketicilerin tutumlarını açığa çıkaracak soruları yanıtlamaları esasına dayanır 14.
- Dolaylı Yöntemler: Elektronik aletler, raporlar, arşivler ve sosyal medya gibi kaynaklardan yararlanarak tutumlara dair dolaylı bilgiler edinilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: