• Buradasın

    Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların duygu tanıma becerileri ve serum oksitosin düzeyleri arasındaki ilişkinin araştırılması?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) olan çocukların duygu tanıma becerileri ve serum oksitosin düzeyleri arasındaki ilişkiyi araştıran bir çalışma, Neriman Kesim tarafından 2021 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nde yapılan uzmanlık tezidir 14.
    Çalışmanın bulguları:
    • DEHB grubundaki çocukların duygu tanıma becerileri, zeka düzeyleri kontrol edildiğinde, kontrol grubundan yalnızca DANVA2 toplam puanında anlamlı düzeyde düşüklük göstermiştir 14.
    • DEHB grubu klinik görünümlerine göre ayrıldığında, dikkatsizlik önde görünümdeki çocuklar çocuk yüzlerinden, bileşik görünümdeki çocuklar ise yetişkin yüzlerinden duygu tanımakta kontrol grubuna göre anlamlı derecede fazla hata yapmıştır 14.
    • DEHB grubu komorbiditelerine göre gruplanarak karşılaştırıldığında, karşıt olma karşı gelme bozukluğu (KOKGB) komorbidite grubu alt testlerde farklılık göstermemiştir 14.
    • Özgül öğrenme güçlüğü (ÖÖG) komorbidite grubu, düşük yoğunluklu çocuk yüzlerinden ve özellikle postürden duygu tanımakta kontrol grubuna göre anlamlı derecede fazla hata yapmıştır 14.
    • DEHB grubunda postürden duygu tanıma ile hiperaktivite/dürtüsellik puanları arasında pozitif korelasyon saptanmıştır 14.
    • DEHB grubu ile kontrol grubu arasında serum oksitosin düzeyleri anlamlı farklılık göstermemiştir 14.
    Bu çalışma, DEHB grubundaki çocukların duygu tanıma becerilerinin klinik görünümlerine ve komorbiditelerine göre farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklarda duygu düzenleme becerileri nasıl geliştirilir?

    Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) olan çocuklarda duygu düzenleme becerilerinin geliştirilmesi için aşağıdaki yöntemler önerilmektedir: Bilişsel davranışçı terapi (BDT). Toplumsal beceri eğitimi. Omega-3 destekleyici tedavisi. Rutin oluşturma. Çevresel düzenlemeler. Pozitif pekiştirme. DEHB olan çocuklarda duygu düzenleme becerilerinin geliştirilmesi için profesyonel destek almak önemlidir.

    Dikkat eksikliği olan çocuklar duyguları nasıl tanır?

    Dikkat eksikliği olan çocukların duyguları nasıl tanıdığına dair doğrudan bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) olan çocukların duygusal ve düşünsel süreçlerinde olumsuz davranışlarını değiştirmelerine yardımcı olmak için bilişsel davranışçı terapi gibi yöntemler kullanılmaktadır. Dikkat eksikliği olan çocukların duygularını daha iyi tanıyabilmeleri için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: Uzman desteği almak. Davranışsal terapi uygulamak. Sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazandırmak. Dikkat eksikliği olan çocukların duyguları nasıl tanıdığına dair daha fazla bilgi için bir uzmana danışılması önerilir.

    Dikkat eksikliği olan çocuk nasıl davranır?

    Dikkat eksikliği olan çocuklar genellikle şu davranışları sergiler: 1. Görevleri Tamamlamada Zorluk: Başladığı bir işi bitirmekte zorlanır, ev ödevleri ve projeleri yarım bırakabilir. 2. Kolayca Dikkatin Dağılması: Çevredeki küçük bir ses veya hareket bile dikkatini dağıtabilir, derste öğretmenin anlattıklarına odaklanmakta güçlük çeker. 3. Organize Olma Zorluğu: Günlük işleri planlama veya organize etme konusunda zorlanır, sık sık okul malzemelerini kaybeder. 4. Unutkanlık: Yapılması gereken işleri veya kendisine söylenen talimatları sıkça unutabilir. 5. Sabırsızlık ve Beklemekte Zorluk: Sırasını beklemek gibi sabır gerektiren durumlarda zorluk yaşar. 6. Sık Sık Hata Yapma: Aceleci davranışlar nedeniyle hatalar yapar, detaylara dikkat etmekte zorlandığı için yanlışlıklar ortaya çıkar. 7. Uzun Süreli Aktivitelerden Kaçınma: Uzun süre dikkat gerektiren görevlerden kaçınabilir, özellikle ders çalışmak veya okumak gibi aktivitelerden uzak durmayı tercih edebilir. Bu belirtiler, çocuğun yaşam kalitesini etkiliyorsa, bir çocuk psikoloğu veya gelişim uzmanından destek alınması önerilir.

    Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu neden olur?

    Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) kesin nedeni bilinmeyen bir nörogelişimsel bozukluktur. DEHB'nin bazı olası nedenleri: Genetik: Ailede DEHB öyküsü olan bireylerin çocuklarında bu bozukluk daha yaygın görülmektedir. Beyin kimyası: Beyindeki nörotransmitterler (özellikle dopamin) arasındaki dengesizlik, dikkat kontrolü ve dürtüsellik gibi özelliklerin gelişmesine yol açabilir. Çevresel faktörler: Gebelik sırasında annenin sigara içmesi, alkol kullanımı veya strese maruz kalması gibi çevresel faktörler riski artırabilir. DEHB teşhisi ve tedavisi için bir sağlık profesyoneline danışmak önemlidir.

    Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu nasıl anlaşılır?

    Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) belirtileri kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Temel belirtiler şunlardır: Dikkat eksikliği: Detaylara dikkat etmekte zorlanma, sık hata yapma; Dinliyormuş gibi görünse de anlatılanları takip edememe; Görev ve sorumlulukları tamamlayamama; Organize olamama, planlama zorluğu; Eşyaları sık kaybetme; Dış uyaranlarla kolayca dikkatinin dağılması. Hiperaktivite/dürtüsellik: Yerinde duramama, sürekli hareket etme; Sessiz kalması gereken durumlarda bile konuşma ya da hareket etme isteği; Sırasını beklemekte zorlanma; Başkalarının sözünü kesme, araya girme; Düşünmeden hareket etme, sonuçlarını değerlendirememe. DEHB tanısı klinik bir tanı olup, çocuk ve ergen psikiyatri uzmanı tarafından konulur. Tanı için: Alınan öykü ve psikiyatrik muayene; Semptomların şiddetinin ölçülmesi, zihinsel gelişim düzeyinin saptanması ve akademik sorunların belirlenmesi için bazı ölçek ve testler; Gerekli görülen durumlarda dil, konuşma ve motor becerilerin değerlendirilmesi uygulanır. DEHB belirtileri fark edildiğinde bir uzmana başvurmak önemlidir.