• Buradasın

    Akgun, A., (2007). İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin hangi değişkenlerden etkilendiğini araştırmıştır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Abuzer Akgün'ün 2007 yılında yaptığı "İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi" başlıklı araştırmada, öğrencilerin kaygı düzeylerinin aşağıdaki değişkenlerden etkilendiği incelenmiştir 13:
    • Branş 2. Fen bilgisi ve matematik öğretmenliği branşlarındaki öğrencilerin kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır 2.
    • Cinsiyet 12. Öğrencilerin kaygı düzeylerinde cinsiyetlerine göre anlamlı bir fark olduğu görülmüştür 12.
    • Başarı durumu 12. Öğrencilerin başarı durumları kaygı düzeylerini etkileyen bir değişken olarak belirlenmiştir 12.
    • Anne-baba tutumu 12. Öğrencilerin kaygı düzeylerinde anne-baba tutumlarının etkili olduğu tespit edilmiştir 12.
    Araştırmada, 2005-2006 öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği programına devam eden 186 öğrenci üzerinde çalışılmış ve 164 öğrencinin sonuçları değerlendirilmiştir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Matematik ve fen bilimleri eğitimi çalışmaları nedir?

    Matematik ve fen bilimleri eğitimi çalışmaları, matematik ve fen bilimlerinin eğitim süreçlerinde birlikte ele alındığı araştırmaları kapsar. Bu alanda yapılan bazı çalışmalar: Fen ve matematik entegrasyonunun incelenmesi. Öğretim yöntemlerinin etkisi. Kavram yanılgılarının belirlenmesi. Eğitim materyallerinin geliştirilmesi. Bu çalışmalar, öğrencilerin soyut kavramları daha iyi anlamalarını sağlamak, derse aktif katılımlarını artırmak ve öğrenme süreçlerini daha esnek ve erişilebilir hale getirmek amacıyla yapılır.

    Sınav kaygısına neden olan faktörler nelerdir?

    Sınav kaygısına neden olan bazı faktörler: Başarısızlık korkusu. Kötü sınav geçmişi. Hazır olmamak. Biyolojik nedenler. Zihinsel nedenler. Çevresel nedenler. Mükemmeliyetçi kişilik yapısı. Özgüven eksikliği.

    Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeyi nedir?

    Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeyiyle ilgili bazı bulgular şu şekildedir: Cinsiyet: Fen bilgisi ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeyleri, cinsiyet değişkeninden etkilenmektedir. Başarı durumu: Başarı durumları iyi olan öğrencilerin, başarı düzeyleri orta ve düşük olan öğrencilere göre daha az kaygılı olduğu saptanmıştır. Mesleki kaygı: Fen bilgisi öğretmenliği bölümü öğrencilerinin genel kaygı durumları ve görev merkezli kaygıları, sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinden anlamlı biçimde yüksek bulunmuştur. Ayrıca, fen bilimini öğrenme kaygısı ile fen öğrenmeye yönelik motivasyon arasında negatif yönde bir ilişki olduğu, kaygının yükseldikçe motivasyonun düştüğü, kaygının düştükçe ise motivasyonun yükseldiği ortaya konmuştur. Kaygı düzeyi, bireyin kişisel özelliklerine ve çevresel faktörlere bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

    İlköğretim fen ve matematik öğretmenlerinin kaygı düzeyleri nasıl azaltılır?

    İlköğretim fen ve matematik öğretmenlerinin kaygı düzeylerini azaltmak için şu yöntemler önerilebilir: Hizmet içi ve hizmet öncesi eğitimler: Öğretmenlere matematik kaygısı hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmaları ve bu kaygıya müdahale edebilecek beceriler kazandırılması. Temel psikolojik ihtiyaçların desteklenmesi: Yeterlilik ve aidiyet ihtiyaçlarının karşılanması, demokratik bir sınıf ortamı oluşturulması. Aile desteği: Öğretmenlerin, aile ile iş birliği yaparak öğrencilerin kaygılarını gidermeye çalışması. Somut ve günlük hayatla ilişkili öğretim: Matematiğin soyut bir ders olmadığı, günlük yaşamda kullanıldığı örneklerle gösterilmesi. Farklı öğretim yöntemleri: Farklı öğrenme stillerine hitap eden öğretim yöntem ve stratejilerinin kullanılması. Ayrıca, öğretmenlerin hatalar karşısında öğrencilere destekleyici ve cesaretlendirici bir tutum sergilemesi de önemlidir.