• Buradasın

    İlköğretim fen ve matematik öğretmenlerinin kaygı düzeyleri nasıl azaltılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İlköğretim fen ve matematik öğretmenlerinin kaygı düzeylerini azaltmak için şu yöntemler önerilebilir:
    • Hizmet içi ve hizmet öncesi eğitimler: Öğretmenlere matematik kaygısı hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmaları ve bu kaygıya müdahale edebilecek beceriler kazandırılması 12.
    • Temel psikolojik ihtiyaçların desteklenmesi: Yeterlilik ve aidiyet ihtiyaçlarının karşılanması, demokratik bir sınıf ortamı oluşturulması 23.
    • Aile desteği: Öğretmenlerin, aile ile iş birliği yaparak öğrencilerin kaygılarını gidermeye çalışması 25.
    • Somut ve günlük hayatla ilişkili öğretim: Matematiğin soyut bir ders olmadığı, günlük yaşamda kullanıldığı örneklerle gösterilmesi 3.
    • Farklı öğretim yöntemleri: Farklı öğrenme stillerine hitap eden öğretim yöntem ve stratejilerinin kullanılması 3.
    Ayrıca, öğretmenlerin hatalar karşısında öğrencilere destekleyici ve cesaretlendirici bir tutum sergilemesi de önemlidir 3.

    Konuyla ilgili materyaller

    İlköğretim fen ve matematik öğretmen adaylarının kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi nedir?

    "İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmen Adaylarının Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi", 2007 yılında Yrd. Doç. Dr. Abuzer Akgün ve Yrd. Doç. Dr. Selahattin Gönen tarafından yapılan bir çalışmadır. Araştırmanın amacı, fen bilgisi ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin branş, cinsiyet, başarı durumu, arkadaşlık ilişkileri, yapmayı istediği meslek, barınma durumu, kardeş sayısı, anne-baba tutumu ve ekonomik durumdan nasıl etkilendiğini araştırmaktır. Araştırma yöntemi: Evren ve örneklem: 2005-2006 öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği programına devam eden 186 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama araçları: Spielberger ve arkadaşları tarafından geliştirilen ve Öner ile Le Compte tarafından Türkçeye uyarlanan "Kendini Değerlendirme Anketi" ve "Kişisel Bilgi Anketi" kullanılmıştır. Veri analizi: Bağımsız gruplar t-testi, varyans analizi ve Scheffé testi teknikleri kullanılmıştır. Bulgular: Analiz sonuçları, fen bilgisi ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin cinsiyet, başarı durumu ve anne-baba tutumları gibi değişkenlerden etkilendiğini göstermiştir.