• Buradasın

    İlköğretim fen ve matematik öğretmenlerinin kaygı düzeyleri nasıl azaltılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İlköğretim fen ve matematik öğretmenlerinin kaygı düzeylerini azaltmak için aşağıdaki stratejiler önerilmektedir:
    1. Olumlu Tutum Geliştirme: Öğretmenlerin matematiği zorlayıcı ve ilginç bir ders olarak görmeleri, negatif düşünceler yerine olumlu ifadeler kullanmaları önemlidir 1.
    2. Düzenli Çalışma Alışkanlığı: Zamanlarını etkili bir şekilde yöneterek düzenli çalışma saatleri belirlemeleri, öğrencilerin de düzenli çalışmasını teşvik eder 1.
    3. Kademeli Yaklaşım: Matematik konularını adım adım öğrenmek ve temel kavramları iyi anlamak, öğrencilerin kaygısını azaltır 12.
    4. Farklı Kaynaklar Kullanma: Ders kitapları, video dersler, çevrimiçi kaynaklar ve interaktif uygulamalar gibi çeşitli kaynakları kullanarak konuları farklı perspektiflerden görmek 12.
    5. İşbirliği ve Grup Çalışmaları: Öğrenciler ve diğer öğretmenlerle birlikte çalışmak, farklı bakış açılarından faydalanmayı sağlar 12.
    6. Stresle Başa Çıkma Teknikleri: Derin nefes almak, meditasyon yapmak gibi rahatlama teknikleri kullanmak stresi azaltır 1.
    7. Uzman Desteği: Eğer kaygı çok yoğunsa, bir uzmandan destek almak faydalı olabilir 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    İlköğretim fen ve matematik öğretmen adaylarının kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi nedir?

    "İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmen Adaylarının Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi", 2007 yılında Yrd. Doç. Dr. Abuzer Akgün ve Yrd. Doç. Dr. Selahattin Gönen tarafından yapılan bir çalışmadır. Araştırmanın amacı, fen bilgisi ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin branş, cinsiyet, başarı durumu, arkadaşlık ilişkileri, yapmayı istediği meslek, barınma durumu, kardeş sayısı, anne-baba tutumu ve ekonomik durumdan nasıl etkilendiğini araştırmaktır. Araştırma yöntemi: Evren ve örneklem: 2005-2006 öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği programına devam eden 186 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama araçları: Spielberger ve arkadaşları tarafından geliştirilen ve Öner ile Le Compte tarafından Türkçeye uyarlanan "Kendini Değerlendirme Anketi" ve "Kişisel Bilgi Anketi" kullanılmıştır. Veri analizi: Bağımsız gruplar t-testi, varyans analizi ve Scheffé testi teknikleri kullanılmıştır. Bulgular: Analiz sonuçları, fen bilgisi ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin cinsiyet, başarı durumu ve anne-baba tutumları gibi değişkenlerden etkilendiğini göstermiştir.