• Buradasın

    Yat limanda karaya nasıl alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yat limanda karaya şu şekilde alınır:
    1. Ray Sistemi: Yat, denize döşenmiş rayların eğimli bir rampada tekerlekli bir kızağın suya batması esasına dayanarak karaya alınır 1. Kızak, raylar üzerinden çekilerek yat karaya çıkarılır 1.
    2. Vinç Kullanımı: Uzun askıları olan vinçler de tekneleri doğrudan karaya almak için kullanılabilir 1.
    3. Travelift: Hareketli vinçler, tekneyi sudan almanın yanı sıra belirli bir mesafede taşıyıp karadaki yerine alabilir 1. Bu tip vinçler sıklıkla marinalarda kullanılır 1.
    4. Treyler: Eğer yat sahibi bir treyler sahibiyse, tekneyi çekip uygun bir yere götürmek oldukça kolay olacaktır 1.
    Yat limanda karaya alınmadan önce, yapılacak işlerin bir dökümü hazırlanmalı ve gerekli izinler alınmalıdır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Teknelerin yanaştığı limana ne denir?

    Teknelerin yanaştığı limana "demirleme yeri" denir.

    Yat karada ne kadar kalabilir?

    Yat, karada Türk karasularında kalmak veya Türk limanları arasında sefer yapmak kaydıyla dört yılda bir kara muayenesi yapılarak kalabilir. Ayrıca, yabancı bayraklı yatlar, kışlama veya kabotaj uygulamaları kapsamında belirli sürelerle karada kalabilir.

    Yatlar neden karaya çekilir?

    Yatlar, kış bakımı ve onarımı için karaya çekilir. Karaya çekme sırasında yapılan bazı işlemler şunlardır: Gövde temizliği: Yatların karinaları basınçlı su ile temizlenerek, midyelerden ve yosunlardan arındırılır. Boyama ve onarım: Teknelerde oluşan oyuklar, kazıntılar ve aşınmalar tamir edilir, kabaran bölümler tekrar boyanır. Elektronik ve mekanik bakım: Yatların elektrik, elektronik, motor, fan gibi aksamlarının bakımları yapılır.

    Gemiler ve yatlar nasıl hareket eder?

    Gemiler ve yatlar, çeşitli kuvvetler ve sistemler sayesinde hareket eder. Ana hareket sistemleri şunlardır: 1. Pervane: Gemilere hareket ve yön vermek için kullanılan pervaneler, motordan alınan güçle döner ve gemiyi ileri iter. 2. Dümen: Geminin rotasını değiştirmek için kullanılan dümen, yeke, manuel tekerlekler veya elektro-hidrolik sistemlerle döndürülür. 3. Yelken: Rüzgârla gelen hava kütlesini kullanarak tekneye ileri yol kazandıran yelkenler, özellikle gezinti amaçlı gemilerde kullanılır. Doğal koşullarda gemilere etki eden diğer kuvvetler ise kontrol edilemez: - Okyanus akıntıları. - Rüzgâr ve hava koşulları. - Medcezir akıntıları.