Uçaklarda üç farklı iniş takımı tipinin bulunmasının başlıca nedenleri şunlardır: Kullanım amacına göre çeşitlilik: Uçakların hangi amaçla ve ne tür pistlerde uçuş gerçekleştireceğine göre belirlenir. Avantaj ve dezavantaj dengesi: Farklı iniş takımı tipleri, uçuş güvenliği, hız, yakıt verimliliği ve manevra kabiliyeti gibi alanlarda avantajlar ve dezavantajlar sunar. Üç ana iniş takımı tipi: 1. Sabit iniş takımı: Basit ve düşük maliyetli olup, genellikle küçük ve hafif uçaklarda tercih edilir. 2. Geri çekilebilir iniş takımı: Uçuş sırasında aerodinamik direnci azaltarak daha yüksek hız ve yakıt verimliliği sağlar, ticari uçaklarda kullanılır. 3. Üç tekerlekli bisiklet tipi iniş takımı: Frenleme sırasında daha yüksek iniş hızlarına olanak tanır, uçuş güvertesinden daha iyi görünürlük sağlar ve uçağın devrilme riskini azaltır. Ayrıca, tandem tipi iniş takımları da bulunur; bu tip, genellikle dar gövdeli bombardıman uçaklarında ve planörlerde tercih edilir.