Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Torsiyon, araçlarda genellikle arka tekerleklerin arasında bulunan, iki tekerlek arasındaki U şeklindeki çubuktur 13.
Torsiyonun bazı işlevleri:
- Hareket halindeki aracın tekerleklerinin aşağı-yukarı hareket etmesini destekler 3.
- Yoldaki düzensizliklere ve çukurlara karşı süspansiyon sistemine esneklik kazandırır 3.
- Aracın yerden yüksekliğini ayarlar 3.
- Zorlu arazi ve yol koşullarında süspansiyon sisteminin zorlanmasını önler 3.
Torsiyon, bağımlı süspansiyon olarak çalışır ve çubuk aracılığıyla tekerleklerin birbirini etkilemesini sağlar 3. Bir tekerlek hareket ettiğinde diğer tekerlek de ona uyum sağlayarak aynı hareketi uygular 3.
Torsiyonun bazı avantajları:
- Amortisöre göre daha az yer kaplar ve amortisör kullanımına gerek bırakmaz 3.
- Diğer süspansiyon sistemlerine göre daha basit ve daha az maliyetlidir 3.
- Esnek ve dayanıklı yapısıyla aracın yola tutuş performansına katkı sağlar 3.
Torsiyonun bazı dezavantajları:
- Daha yüksek performans isteyen araçlarda sürtünmelere sebep olabilir 3.
- Tek taraflı çukurlarda tüm aracın sallanmasına neden olabilir 1.
- Sert virajlarda aracın kaymasına ve kontrolünün zorlaşmasına neden olabilir 1.
Torsiyon, aynı zamanda bir nesnenin veya malzemenin ekseni etrafında döndürülmesi veya bükülmesi durumunu ifade eden bir terimdir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: