Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tek nokta enjeksiyon (SPI) sistemi, karbüratör sistemine benzer şekilde çalışır ancak yakıtı püskürtmek için enjektör kullanır 3.
Çalışma prensibi:
- Basınç kütüğü: Basınç ayar valfi sayesinde yakıt, sabit basınçta bekler 3.
- Enjektörün açılması: Motor kontrol ünitesinden komut alan enjektör açılır 3.
- Yakıt püskürtülmesi: Emme manifoldu ile silindir kapağının birleştiği noktaya, yani emme sübabından hemen öncesine yakıt püskürtülür 3.
- Yakıt basıncı: Bu sistemde yakıt basıncı 3-5 bar civarındadır 3.
Sistemin işleyişi şu sensörlere bağlıdır:
- hız 4;
- motor devri 4;
- motor vakumu 4;
- gaz pedalı pozisyonu 4;
- aracın viteste olup olmaması 4;
- yakıt basıncı 4.
Bu sensörler, aracın elektronik beynine sinyal gönderir ve beyin, enjektörden ne kadar benzin verilmesi gerektiğine karar verir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: