• Buradasın

    Römorkörcülük hizmeti nasıl verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Römorkörcülük hizmeti, kılavuzluk ve römorkörcülük teşkilatları tarafından, faaliyet lisansı ve hizmet izni alınarak verilir 12.
    Süreç şu adımları içerir:
    1. Faaliyet Lisansı: Tüm kuruluşlar, Deniz ve İç Sular Düzenleme Genel Müdürlüğü'nden (İdare) faaliyet lisansı almak zorundadır 13. Bu lisans, A, B ve C sınıfları altında verilir ve her 5 yılda bir yenilenir 13.
    2. Hizmet İzni: Faaliyet lisansına sahip kuruluşlar, İdare'den hizmet izni belgesi almak için başvurur 12. Bir hizmet sahasında sadece tek bir kılavuzluk kuruluşuna hizmet izni verilir 12.
    3. Teknik Şartlar: Römorkörcülük için belirli teknik şartlar vardır; örneğin, A sınıfı lisans için en az 6 römorkör, en az dördü mülkiyetinde olmak üzere, asgari çekme güçlerinde olmalıdır 25.
    4. İdari Yükümlülükler: Römorkörcülük hizmeti verenler, can, mal ve çevre güvenliği ile ilgili acil durumlarda gerekli müdahaleyi yapmak zorundadır 34.

    Konuyla ilgili materyaller

    Araç taşıma için hangi sınıf römork?

    Araç taşıma için hafif römork sınıfı uygundur.

    Marin römork nedir?

    Marin römork, botları, yatları veya diğer su taşıtlarını taşımak için özel olarak tasarlanmış bir römork türüdür. Bu römorklar, suya iniş ve çıkarma işlemlerini kolaylaştırmak için çeşitli özellikler taşır.

    Kılavuzluk ve römorkörcülük tarifesi nasıl hesaplanır?

    Kılavuzluk ve römorkörcülük tarifesi aşağıdaki şekilde hesaplanır: 1. Römorkör Ücretleri: Geminin tonajına göre belirlenir ve 120.000 GT'ye kadar kademeli artan ücretler uygulanır, 120.000 GT'den daha büyük tonajlı gemiler için ise 120.000 GT ücreti ile aynı ücret geçerlidir. 2. Ek Ücretler: İlave römorkör talebi yazılı olarak yapıldığında ücrete tabidir. 3. Özel Durumlar: Tehlikeli yük taşıyan konteyner, Ro-Ro ve Ro-Pax gemilerinde ücretler %20 artırımlı, diğer tehlikeli yük gemilerinde ise %30 artırımlı olarak uygulanır. 4. Ulusal Bayram ve Genel Tatiller: Bu günlere rastlayan kılavuzluk, römorkörcülük ve palamar ücretleri %50 artırımlı olarak hesaplanır. 5. Ödeme: Tüm ücretler, hizmetin verildiği son güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası efektif döviz satış kuru üzerinden TL olarak hizmeti veren kuruluşa ödenir.

    Mavna ve römorkör arasındaki fark nedir?

    Mavna ve römorkör arasındaki temel farklar şunlardır: - Mavna, kargo taşımak için kullanılan, genellikle düz tabanlı, kendinden itici mekanizması olmayan bir gemidir ve bir çekici veya römorkör tarafından çekilmesi gerekir. - Römorkör ise, diğer deniz araçlarını çekerek, iterek, istenilen konumda sabitleyerek veya refakat yaparak hizmet veren, özel tasarımlı bir deniz aracıdır.

    Römork ekipmanları nelerdir?

    Römork ekipmanları şunlardır: 1. Dingil ve Aks: Römorkun yürüyen aksamı, torsiyonlu dingiller (frenli, frensiz, bağımsız amortisörlü). 2. Kaplinler: Hareketli bir araçtan diğerine güç iletmek için kullanılır. 3. Frenli Çeki Oku: Frenli kafalarla birlikte kullanılır, römorkun kendi fren sistemine sahiptir. 4. Destek Tekerleği ve Kelepçesi: Manevra yapmak ve römorku dengelemek için kullanılır. 5. Elektrik Malzemeleri: Stop lambaları, sinyalizasyon, 7 pin veya 13 pin fiş ve priz. 6. Çamurluk: Güvenli sürüş ve estetik için kullanılır. 7. El Vinçleri (Irgatlar): Tekne taşımak için kullanılır. 8. Güvenlik Malzemeleri: Hırsızlığa karşı kilit ve kelepçeler. Ayrıca, lastik ve jant, su tankı gibi diğer ekipmanlar da mevcuttur.

    Römork nedir ne işe yarar?

    Römork, bir aracın arkasına bağlanarak taşımacılık amacıyla kullanılan tekerlekli bir taşıma aracı olarak tanımlanır. İşe yararları: - Ekstra taşıma kapasitesi sağlar, araçların yük taşıma kapasitesini artırır. - Farklı amaçlara uygun modeller sunar; yük taşımaktan kamp yapmaya, tekne taşımacılığından karavan kullanımına kadar çeşitli alanlarda kullanılır. - Bakım masrafları azdır ve büyük araç satın almaya göre daha ekonomik bir çözümdür.

    Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Kılavuzluk ve Römorkörcülük Hizmetleri Yönetmeliği, Türkiye'nin deniz yetki alanlarında, suyollarında ve iç sularda verilen kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetlerine ilişkin usul ve esasları belirleyen bir yönetmeliktir. Yönetmeliğin bazı temel maddeleri: - Faaliyet Lisansı: Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmeti verecek kuruluşların, Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü'nden (İdare) faaliyet lisansı alması zorunludur. - Hizmet İzni: Faaliyet lisansına sahip kuruluşlar, İdare'den hizmet izni alarak belirli hizmet sahalarında faaliyet gösterebilirler. - Kılavuz Kaptanlar: Kılavuzluk hizmetinde görev alan kılavuz kaptanların, Türk vatandaşı olması ve ilgili yeterlilik belgelerine sahip olması gerekmektedir. - Hizmetlerin Yürütülmesi: Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetleri, bağımsızlık ve tarafsızlık ilkesi gözetilerek, emniyet ve güvenlik odaklı olarak yürütülür. - Denetim: İdare ve liman başkanlıkları, bu hizmetleri veren kuruluşları mevzuat kapsamında denetleyebilir.