• Buradasın

    Platinli ateşleme sistemi nasıl çalışır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Platinli ateşleme sistemi, otomobil motorlarında silindirlerde sıkışan hava-yakıt karışımının yakılması için bujilere yüksek voltajlı kıvılcım sağlayan bir sistemdir 1.
    Çalışma prensibi:
    1. Akımın Gelmesi: Kontak anahtarının açılmasıyla akümülatörden gelen akım bobine ulaşır 1.
    2. Gerilimin Artması: Bobinde düşük voltajlı akım, yüksek gerilime dönüştürülür 3.
    3. Kıvılcımın Oluşması: Yüksek voltaj, distribütör aracılığıyla buji kablolarına iletilir ve buji tırnakları arasında kıvılcım oluşur 13.
    4. Yanma: Oluşan kıvılcım, yanma odasında hava-yakıt karışımının ateşlenmesini sağlar 13.
    Bu sistem, iki devreden oluşur:
    1. Birinci devre: Batarya, kontak anahtarı, bobin birinci devre sargıları, kondansatör ve platinden oluşur 2.
    2. İkinci devre: Bobin ikinci devre sargısı, tevzi makarası, buji kabloları ve bujilerden oluşur 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ateşleme sorunu nasıl anlaşılır?

    Ateşleme sisteminin arızalı olduğuna işaret eden bazı belirtiler: Motorun zor çalışması veya hiç çalışmaması. Rölantide dengesiz çalışma. Sürüş sırasında aracın teklemesi. Egzozdan çıkan koyu renkli duman. Motor arıza lambasının yanması. Yakıt tüketiminde artış. Ateşleme sistemi arızaları, daha büyük mekanik arızalara yol açabileceğinden, belirtiler gözlemlendiğinde bir servise başvurulması önerilir.

    Ateşleme Bobini olmazsa motor çalışır mı?

    Hayır, ateşleme bobini olmazsa motor çalışmaz. Ateşleme bobini, düşük voltajlı elektrik enerjisini yüksek voltaja dönüştürerek bujilere iletir ve bu sayede silindirlerdeki yakıt-hava karışımı ateşlenir.

    Distribütor ve ateşleme sistemi nedir?

    Distribütör ve ateşleme sistemi, içten yanmalı motorlarda önemli işlevler üstlenen iki temel bileşendir. Distribütör, ateşleme sisteminin bir parçası olup, ateşleme bobininden gelen yüksek voltajlı elektrik gücünü bujilere dağıtan bir mekanizmadır. Ateşleme sistemi ise, silindir içindeki yakıt-hava karışımını ateşleyerek motorun çalışmasını sağlar.

    Elektronik ateşleme sistemi nasıl çalışır?

    Elektronik ateşleme sistemi, motorun yanma odasındaki hava-yakıt karışımını en uygun zamanda ateşleyerek motorun daha verimli çalışmasını sağlar. Çalışma prensibi: 1. Kontak anahtarı çevrildiğinde elektrik devresi açılır ve akü, endüksiyon bobinine düşük voltajlı akım gönderir. 2. Endüksiyon bobini, gelen gerilimi yükselterek 15.000-25.000 volt arasına çıkartır. 3. Distribütör, endüksiyon bobininden gelen akımı ateşleme sırasına göre bujilere dağıtır. 4. Bujiler, silindir içindeki yakıt-hava karışımını elektrik kıvılcımı ile ateşler ve yanma gerçekleşir. Elektronik ateşleme sisteminde ayrıca, motorun anlık çalışma koşullarına göre ateşleme avansını ayarlayan bir motor kontrol ünitesi (ECU) bulunur.

    Ateşleme bobini çalışma prensibi nedir?

    Ateşleme bobini, düşük voltajlı elektrik akımını yüksek voltajlı bir kıvılcıma dönüştürmek için elektromanyetik indüksiyon prensibini kullanır. Çalışma prensibi: 1. Primer sargıya akım uygulanması. 2. Akımın kesilmesi. 3. Sekonder sargıda yüksek voltaj oluşumu. 4. Kıvılcım oluşumu. Bu süreç, her motor çevriminde tekrarlanır.

    Ateşleme sırası nasıl çalışır?

    Ateşleme sırası, içten yanmalı motorlarda silindirlerdeki bujilere veya ateşleme bobinlerine yanma için gerekli kıvılcımın hangi sırayla gönderildiğini belirtir. Çalışma prensibi: 1. Kontak açıldığında aküden gelen 12 voltluk akım, platinlerde devreyi tamamlar. 2. Platinlerin açılmasıyla endüksiyon bobini 15-25 bin voltluk yüksek gerilim üretir. 3. Üretilen yüksek gerilim, kablo aracılığıyla distribütöre iletilir. 4. Distribütör, bu yüksek gerilimi ateşleme sırasına göre bujilere dağıtır. 5. Bujiler, gelen yüksek voltaj ile benzin-hava karışımını ateşler. Ateşleme sırası, motorun tasarımına, silindir sayısına ve konfigürasyonuna bağlı olarak değişir. Doğru ateşleme sırasının ayarlanmamış olması, performans kayıplarına, artan yakıt tüketimine ve motorun ömrünün kısalmasına yol açabilir.

    Ateşleme elektrodu ne işe yarar?

    Ateşleme elektrodu, yakıt sistemlerindeki ateşleme işleminin başlaması için gerekli olan elektrik enerjisini sağlar. Başlıca işlevleri: Yakıt ve hava karışması sonucu oluşan ateşleme için gerekli elektrik enerjisini sağlar. Yakıtın düzgün ve verimli bir şekilde yanmasını sağlar. Sistemdeki yakıtın verimli bir şekilde yakılması sayesinde güç ve enerji düzeyinin yüksek olmasını sağlar. Ateşleme elektrodu, özellikle brülör sistemlerinde ve kombilerde kullanılır.