• Buradasın

    Platinli ateşleme sistemi nasıl çalışır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Platinli ateşleme sistemi, geleneksel ateşleme sistemlerinden biridir ve genellikle benzinli araçlarda kullanılır 3.
    Çalışma prensibi:
    1. Kontak anahtarı açıldığında, platin kontakları kapanır ve bu durum T1 transistörünün beyzine negatif gerilim uygulayarak iletime geçmesini sağlar 2.
    2. T1 transistörünün emiter-kollektör hattından gelen pozitif gerilim, R3 direnci üzerinden geçerek T2 transistörünün beyzine etki eder 2.
    3. T2 transistörünün iletime geçmesiyle, endüksiyon bobininin primer sargılarından akım geçmeye başlar 2.
    4. Ateşleme sırasında, platin kontaklarının açılmasıyla T1 beyzine uygulanan negatif gerilim ortadan kalkar ve T1 yalıtıma geçerek primer devre akımını aniden keser 2.
    5. Bu anda, endüksiyon bobini sekonder sargılarından oluşan gerilim, distribütör aracılığıyla bujilere gönderilir ve kıvılcım çakması sağlanır 23.
    Platinli ateşleme sisteminin dezavantajları arasında, foto transistör ve infrared diyodun cam yüzeyinin kirlenmesi durumunda sistemin çalışmaması yer alır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ateşleme Bobini olmazsa motor çalışır mı?

    Hayır, ateşleme bobini olmazsa motor çalışmaz. Ateşleme bobini, düşük voltajlı elektrik enerjisini yüksek voltaja dönüştürerek bujilere iletir ve bu sayede silindirlerdeki yakıt-hava karışımı ateşlenir.

    Elektronik ateşleme sistemi nasıl çalışır?

    Elektronik ateşleme sistemi, yanma odasına alınan hava-yakıt karışımını en uygun anda buji ile ateşleyerek yanmayı başlatır ve gerekli avansı verir. Çalışma prensibi: Sensörlerden gelen bilgiler: Krank mili konum sensörü, eksantrik mili konum sensörü, vuruntu sensörü gibi çeşitli sensörlerden gelen bilgiler elektronik kontrol ünitesine (ECU) iletilir. Ateşleme avansının belirlenmesi: ECU, bu bilgilere dayanarak motorun o anki çalışma koşullarına göre en uygun ateşleme avansını belirler. Primer devre akımının kesilmesi: ECU, sırası gelen silindirin bobininin primer devre akımını keser. Sekonder devrede yüksek gerilim: Kesilen akım sonucunda bobinin sekonder devresinde yüksek gerilim oluşur. Kıvılcım oluşumu: İlgili silindirin zamanlaması, eksantrik mili üzerindeki zamanlama (faz) sensörü ve krank mili tarafından belirlenir. Elektronik ateşleme sistemi, klasik sistemlere göre daha az arıza yapar, daha iyi performans sunar ve bakım gerektirmez.

    Ateşleme sorunu nasıl anlaşılır?

    Ateşleme sisteminin arızalı olduğuna işaret eden bazı belirtiler: Motorun zor çalışması veya hiç çalışmaması. Rölantide dengesiz çalışma. Sürüş sırasında aracın teklemesi. Egzozdan çıkan koyu renkli duman. Motor arıza lambasının yanması. Yakıt tüketiminde artış. Ateşleme sistemi arızaları, daha büyük mekanik arızalara yol açabileceğinden, belirtiler gözlemlendiğinde bir servise başvurulması önerilir.

    Ateşleme bobini çalışma prensibi nedir?

    Ateşleme bobini, düşük voltajlı elektrik akımını yüksek voltajlı bir kıvılcıma dönüştürmek için elektromanyetik indüksiyon prensibini kullanır. Çalışma prensibi: 1. Primer sargıya akım uygulanması. 2. Akımın kesilmesi. 3. Sekonder sargıda yüksek voltaj oluşumu. 4. Kıvılcım oluşumu. Bu süreç, her motor çevriminde tekrarlanır.

    Distribütor ve ateşleme sistemi nedir?

    Distribütör, içten yanmalı motorlarda indüksiyon bobinince üretilen akımın bujilere dağıtılmasından sorumlu olan parçadır. Ateşleme sistemi ise, motorun pistonları için doğru zamanda kıvılcım oluşturarak yakıt-hava karışımının ateşlenmesini sağlayan sistemdir. Distribütör, ateşleme sisteminin bir parçası olarak şu görevleri yerine getirir: Elektrik akımının bujilere doğru zaman ve miktarda aktarılmasını sağlar. Motorun ihtiyaç duyduğu güç ve devreye göre avans verir. Ateşleme bobininden gelen yüksek voltajlı elektrik gücünün, ateşleme sırasında, bujilere dağıtılmasından sorumludur. Her bir silindirin doğru sırayla ateşlenmesi için kapağın içindeki rotoru doğru konuma getirir. Modern araçlarda distribütör yerini genellikle elektronik ateşleme sistemlerine bırakmıştır.

    Ateşleme sırası nasıl çalışır?

    Ateşleme sırası, içten yanmalı motorlarda silindirlerdeki bujilere veya ateşleme bobinlerine yanma için gerekli kıvılcımın hangi sırayla gönderildiğini belirtir. Çalışma prensibi: 1. Kontak açıldığında aküden gelen 12 voltluk akım, platinlerde devreyi tamamlar. 2. Platinlerin açılmasıyla endüksiyon bobini 15-25 bin voltluk yüksek gerilim üretir. 3. Üretilen yüksek gerilim, kablo aracılığıyla distribütöre iletilir. 4. Distribütör, bu yüksek gerilimi ateşleme sırasına göre bujilere dağıtır. 5. Bujiler, gelen yüksek voltaj ile benzin-hava karışımını ateşler. Ateşleme sırası, motorun tasarımına, silindir sayısına ve konfigürasyonuna bağlı olarak değişir. Doğru ateşleme sırasının ayarlanmamış olması, performans kayıplarına, artan yakıt tüketimine ve motorun ömrünün kısalmasına yol açabilir.

    Ateşleme elektrodu ne işe yarar?

    Ateşleme elektrodu, yakıt sistemlerindeki ateşleme işleminin başlaması için gerekli olan elektrik enerjisini sağlar. Başlıca işlevleri: Yakıt ve hava karışması sonucu oluşan ateşleme için gerekli elektrik enerjisini sağlar. Yakıtın düzgün ve verimli bir şekilde yanmasını sağlar. Sistemdeki yakıtın verimli bir şekilde yakılması sayesinde güç ve enerji düzeyinin yüksek olmasını sağlar. Ateşleme elektrodu, özellikle brülör sistemlerinde ve kombilerde kullanılır.