• Buradasın

    Distribütor ve ateşleme sistemi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Distribütör ve ateşleme sistemi, içten yanmalı motorlarda önemli işlevler üstlenen iki temel bileşendir.
    Distribütör, ateşleme sisteminin bir parçası olup, ateşleme bobininden gelen yüksek voltajlı elektrik gücünü bujilere dağıtan bir mekanizmadır 23. Bu sayede motorun ihtiyaç duyduğu devir ve güce göre akım kontrol altında tutulur ve geçişine izin verilir 2.
    Ateşleme sistemi ise, silindir içindeki yakıt-hava karışımını ateşleyerek motorun çalışmasını sağlar 1. Bu sistem, kontak anahtarının çevrilmesiyle devreye girer ve akünün sağladığı akımı endüksiyon bobinine ileterek 15.000-25.000 volt arasına yükseltmesini sağlar 1. Ardından distribütör, bu akımı bujilere dağıtarak yanmayı gerçekleştirir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ateşleme sistemi çeşitleri nelerdir?

    Ateşleme sistemi çeşitleri şunlardır: Klasik (mekanik) ateşleme sistemi. Elektronik ateşleme sistemi. Dağıtıcısız (distribütörsüz) ateşleme sistemi. Doğrudan ateşleme sistemi (Direct Ignition System - DIS). Manyetolu ateşleme sistemi. Teknolojik gelişmelere paralel olarak ateşleme sisteminde ve kullanılan ateşleme bobinlerinde de gelişmeler meydana gelmiştir.

    Ateşleme sisteminin parçaları nelerdir?

    Ateşleme sisteminin temel parçaları: Buji. Ateşleme bobini. Distribütör. Ateşleme modülü. Kıvılcım teli (buji kablosu). Akü. Marş motoru. Ateşleme sistemi, klasik (mekanik) ve elektronik gibi farklı türlere ayrılır.

    5'li ateşleme sistemi nedir?

    5'li ateşleme sistemi, ateşleme sisteminin bileşenlerine ek olarak bazı ek parçaları içerebilir. Bu ek parçalar şunlardır: 1. Sinyal Jeneratörü: Elektronik ateşleme sistemlerinde distribütöre adapte edilir. 2. Transistör: Primer akımın açılıp kapanmasını sağlar, böylece mekanik aşınma ve oksidasyon önlenir. 3. Avans Mekanizmaları: Mekanik ve vakum avans mekanizmaları, ateşleme zamanlamasını düzenler. 4. Manyeto (Jeneratör): Akümülatöre gerek duymadan elektrik akımı üretir ve ateşleme bobini görevini üstlenir. 5. Ek Sargılar veya Devreler: Ateşleme bobinlerinin yapısal özelliklerini oluşturan, birinci ve ikinci devre sargıları gibi ek elemanlar. Bu bileşenler, geleneksel ateşleme sistemlerinden farklı olarak, daha hassas zamanlama ve verimli yanma sağlamak amacıyla kullanılır.

    Ateşleme sorunu nasıl anlaşılır?

    Ateşleme sisteminin arızalı olduğuna işaret eden bazı belirtiler: Motorun zor çalışması veya hiç çalışmaması. Rölantide dengesiz çalışma. Sürüş sırasında aracın teklemesi. Egzozdan çıkan koyu renkli duman. Motor arıza lambasının yanması. Yakıt tüketiminde artış. Ateşleme sistemi arızaları, daha büyük mekanik arızalara yol açabileceğinden, belirtiler gözlemlendiğinde bir servise başvurulması önerilir.

    Ateşleme sırası bozuksa ne olur?

    Ateşleme sırası bozuk olduğunda motor düzgün çalışmaz ve çeşitli sorunlar ortaya çıkar. İşte bazı olası sonuçlar: Motorun teklemesi ve düzensiz çalışması. Güç kaybı. Yakıt tüketiminde artış. Egzoz emisyonlarının artışı. Motor hasarı. Ateşleme sırasının doğru olduğundan emin olmak için aracın servis kılavuzuna başvurulmalı veya bir uzmana danışılmalıdır.

    Ateşleme bobin arızası rektefiye gerektirir mi?

    Ateşleme bobin arızası rektefiye gerektirmez, çünkü ateşleme bobini tamir edilemez; arızalandığında yenisiyle değiştirilmesi gerekir. Ateşleme bobinlerinin iç yapısında bakır sargılar, izolasyon malzemeleri ve mıknatıslar bulunduğundan, bu parçalar içindeki arızalar genellikle geri döndürülemez hasarlar oluşturur. Ancak, klasik veya nadir bulunan araçlarda, orijinal yedek parça bulmak zor olduğunda bazı ustalar bobinin sargılarını yeniden sararak ya da arızalı kısımları değiştirerek işlev kazandırabilir.

    Ateşleme Bobini olmazsa motor çalışır mı?

    Hayır, ateşleme bobini olmazsa motor çalışmaz. Ateşleme bobini, düşük voltajlı elektrik enerjisini yüksek voltaja dönüştürerek bujilere iletir ve bu sayede silindirlerdeki yakıt-hava karışımı ateşlenir.