• Buradasın

    Platin ayarı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Platin ayarı, klasik ateşleme sisteminde distribütörün bir parçası olan platin mekanizmasının uygun aralığa getirilmesi işlemidir 12. İşte platin ayarının nasıl yapılacağına dair adımlar:
    1. Distribütör kapağını sökün: Kapaktaki iki vidayı gevşeterek kapağı çıkarın 2.
    2. Platin tablasını inceleyin: Kapağın altında iki yay göreceksiniz, bunları gresleyebilirsiniz 2.
    3. Meksefe ve platin kablolarını sökün: Bobinden gelen meksefe kablosunu ve platine bağlı vidaları sökerek meksefeyi tutan vidayı çıkarın 2.
    4. Platini ayarlayın: Platinin iki vidasını sökerek platini çıkarın ve yeni platin ile meksefeyi değiştirin 2.
    5. Motoru döndürün: Tüm bujileri sökerek motorun ön tarafındaki demir soğutma pervane yardımıyla motoru döndürün 2. Distribütördeki dört çizgi ile motor bloğundaki tırnakları hizalayarak platini tam açın 2.
    6. Sentil ile kontrol edin: Benzin ile temizlenmiş sentili platindeki aralığa sokarak cıvata vidasını sıkın 2.
    7. İşlemi tersine çevirin: Platin ayarını yaptıktan sonra distribütörü toplayıp bujileri takarak kablo dizilimini doğru şekilde bağlayın 2.
    Eğer araç çalışmazsa, platin ayarının doğru yapılmadığını kontrol edin 2.

    Konuyla ilgili materyaller

    Araçta platin ne işe yarar?

    Araçta platinin işe yaradığı bazı alanlar: Katalizör: Platin, araçların egzoz sistemlerindeki katalitik konvertörlerde zararlı gazları azaltmak için kullanılır. Buji: Platin ve iridyum uçlu bujiler, daha yüksek performans sunar, çabuk aşınmaz ve ortalama 100 bin km kullanılabilir. Distribütör: Platin, distribütör içinde bulunan ve ateşleme bobinine giden akımı kesikli olarak kesip bağlayan bir parçadır. Ayrıca, platin içeren parçalar, araç elektroniğinde korozyona karşı direnç gösterir, daha hızlı tepki verir ve sürüş deneyimini iyileştirir.

    Platin ve avans ayarı aynı şey mi?

    Platin ayarı ve avans ayarı farklı kavramlardır, ancak ateşleme sisteminde birlikte çalışırlar. Platin ayarı, motorun ateşlemesinde görev yapan ve buji ile ateşleme bobini arasında kontak kuran platin levhanın boşluğunun ayarlanmasıdır. Avans ayarı ise, yanma odasının içine yakıt-hava karışımı geldikten sonra bu karışımın pistonun yukarı çıkıp sıkıştırmasından sonra bujinin çakma zamanının ayarlanmasıdır.