Piston yastıklaması, genellikle şu şekilde yapılır: 1. Yastıklama Muylusu ve Keçesi: Piston kurs sonuna yaklaştığında, yastıklama muylusu yastıklama keçesi içine girer ve havanın geçişini engeller. 2. Hava Çıkışı: Silindir içinde kalan hava, yastıklama vidası üzerinden dışarı atılır. 3. Yavaşlama: İçerideki hava daha dar bir kesitten çıkmak zorunda kalacağı için, pistonun yavaşlaması sağlanır. 4. Ayarlama: Ayar vidası ile yastıklama ayarı yapılabilir. Piston yastıklaması için yaylar, lastik veya plastik tamponlar, pnömatik amortisörler ve hidrolik şok emiciler de kullanılabilir. Hidrolik silindirlerde ise, yastıklama genellikle dönüş akışının kısıtlanmasıyla yapılır. Doğru yastıklama ayarı, yük özelliklerini ve uygulama taleplerini anlamayı gerektirir.