Bujide ateşleme, ateşleme bobininden gelen yüksek voltajlı elektrik akımının buji tırnakları arasında kıvılcım oluşturmasıyla gerçekleşir. Bu süreç şu adımlarla gerçekleşir: 1. Hava-yakıt karışımı, valf aracılığıyla silindirlere aktarılır. 2. Pistonların yukarı yönlü hareketi ile hava-yakıt karışımının potansiyel enerjisi sıkıştırılır ve artar. 3. Yaklaşık 20-30 bin voltluk gerilim, bujinin orta elektroduna iletilir. 4. Orta elektrottan geçen gerilim (+ yüklüdür), şasi elektroduna (- yüklüdür) ulaşınca kıvılcım oluşur. 5. Kıvılcım, hava-yakıt karışımını iyonize eder ve ateşleme gerçekleşir. 6. Ateşleme sonucu ortaya çıkan ısı, izolatör vasıtasıyla dışarı atılır. Bu süreç, pistonu aşağı yönlü harekete zorlar ve krank milinin dönmesini sağlayarak aracın hareket etmesini sağlar. Dizel motorlu araçlarda ateşleme işlemi sıkıştırma yöntemiyle gerçekleştiği için buji bulunmaz.