• Buradasın

    Kaçış yolu rampası nasıl olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kaçış yolu rampası (kaçış rampası) şu özelliklere sahip olmalıdır:
    • Eğim: Eğimi %10'dan dik olmamalıdır 24.
    • Doğrultu değişiklikleri: Sadece sahanliklarda yapılır 2.
    • Sahanlıklar: Başlangıç, bitiş ve gerektiğinde ara düzeylerde yatay düzlükler bulunmalıdır 23.
    • Korkuluklar: Rampaların başlangıç ve bitiş düzeylerinde, ve gerektiğinde ara düzeylerde duvar, korkuluk veya küpeşteler bulunmalıdır 2.
    • Yüzey kaplaması: Kaymayı önleyen yüzey kaplamalarına sahip olmalıdır 23.
    • Havalandırma: Kaçış merdivenlerine ilişkin gereklere uygun şekilde havalandırılmalıdır 2.
    Türkiye'de kaçış rampaları, genellikle gevşek çakıl taşları, kum veya özel sert zemin kaplamaları ile yapılır 45.
    Kaçış rampaları, fren arızası gibi nedenlerle kontrolden çıkan araçların güvenli bir şekilde durmasını sağlamak amacıyla inşa edilir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kaçış holü ve yangın merdiveni aynı mı?

    Hayır, kaçış holü ve yangın merdiveni aynı değildir. Yangın merdiveni, yangın ve diğer acil durumlarda insanların güvenli bir şekilde binayı tahliye etmelerini sağlayan, yangına dayanıklı çıkış yoludur. Kaçış holü ise, yangın merdivenine yönlendiren ve binanın diğer bölümlerinden ayrı tutulmuş, duman ve alevlerin girmemesi için yangına dayanıklı duvarlarla çevrelenmiş bir alandır.

    Acil kaçış yolu kaç metre olmalı?

    Acil kaçış yolu mesafesi, tek yönde 25 metre, iki yönde ise 60 metreyi geçmemelidir. Kaçış yolu mesafesi, yapının faaliyet konusu ve kat sayısına göre değişiklik gösterebilir. Kaçış yolu mesafesi ile ilgili en güncel ve doğru bilgilere, ilgili yönetmelik ve standartlardan ulaşılması önerilir.

    Kaçış rampaları neden kumla dolu?

    Kaçış rampaları kumla doludur çünkü kum, sürtünmeyi artırarak araçların hızını azaltmaya yardımcı olur.

    Kaçış Rampası hangi araçlarda zorunlu?

    Kaçış rampası kullanımı, yalnızca kamyon ve çekiciler için değil, fren kabiliyeti azalan tüm motorlu taşıtlar için zorunludur. Sürücüler, taşıtlarında fren sistemiyle ilgili bir sorun olduğunu fark ettiklerinde, fren sistemi tamamen devreden çıkmadan önce hem kendi taşıtlarının hem de çevredeki taşıtların güvenliği için kaçış rampasını kullanmalıdır.

    Kaçış merdivenleri yere kadar inmek zorunda mı?

    Kaçış merdivenlerinin tabii zemine kadar ulaştırılması esastır. Ancak, kaçış merdiveninin tabii zemine indirilmesi mümkün değilse, yerden 3 metre yukarıda bitirilebilir. Eğitim tesislerinde, sağlık hizmeti amaçlı binalarda, eğlence yerlerinde, kullanıcı sayısı 50 kişiyi geçen konaklama tesislerinde ve kullanıcı sayısı 100 kişiyi geçen bütün binalarda yangın merdiveninin tabii zemine kadar indirilmesi şarttır.

    Kaçış merdivenleri arası mesafe ne kadar olmalı?

    Kaçış merdivenleri arası mesafe, yağmurlama sistemi olmayan yapılarda koridor uzunluğunun yarısından, yağmurlama sistemi olan yapılarda ise koridor uzunluğunun 1/3'ünden az olamaz. Ayrıca, bölünmemiş tek mekânlarda iki kaçış merdiveni gerekiyorsa, kapılar arasındaki mesafe, yağmurlama sistemi bulunmayan durumlarda diyagonal mesafenin 1/2'sinden, yağmurlama sistemi bulunan durumlarda ise diyagonal mesafenin 1/3'ünden az olamaz. Kaçış merdivenlerinin, başladıkları kottan çıkış kotuna kadar süreklilik göstermesi gerekir. Daha spesifik ölçüler için Türkiye Yangından Korunma Yönetmeliği ve ilgili diğer yönetmeliklere başvurulması önerilir.

    Acil kaçış planı nedir?

    Acil kaçış planı, belirli bir bina veya tesis için tasarlanmış, insanların güvenli bir şekilde tahliye edilmesini sağlamak amacıyla hazırlanan grafiksel ve yazılı bir dokümandır. Bu planlar genellikle aşağıdaki unsurları içerir: acil çıkış noktaları; yangın söndürme ekipmanlarının yerleri; toplanma alanları; alternatif tahliye yolları; ilk yardım istasyonları; engelli bireyler için tahliye prosedürleri. Acil kaçış planı, yoğun insan trafiğine sahip alanlarda yasal bir zorunluluktur.