• Buradasın

    Kaçış Rampası hangi araçlarda zorunlu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kaçış rampası kullanımı, yalnızca kamyon ve çekiciler için değil, fren kabiliyeti azalan tüm motorlu taşıtlar için zorunludur 23.
    Sürücüler, taşıtlarında fren sistemiyle ilgili bir sorun olduğunu fark ettiklerinde, fren sistemi tamamen devreden çıkmadan önce hem kendi taşıtlarının hem de çevredeki taşıtların güvenliği için kaçış rampasını kullanmalıdır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kaçış yolu rampası nasıl olmalı?

    Kaçış yolu rampası (kaçış rampası) şu özelliklere sahip olmalıdır: Eğim: Eğimi %10'dan dik olmamalıdır. Doğrultu değişiklikleri: Sadece sahanliklarda yapılır. Sahanlıklar: Başlangıç, bitiş ve gerektiğinde ara düzeylerde yatay düzlükler bulunmalıdır. Korkuluklar: Rampaların başlangıç ve bitiş düzeylerinde, ve gerektiğinde ara düzeylerde duvar, korkuluk veya küpeşteler bulunmalıdır. Yüzey kaplaması: Kaymayı önleyen yüzey kaplamalarına sahip olmalıdır. Havalandırma: Kaçış merdivenlerine ilişkin gereklere uygun şekilde havalandırılmalıdır. Türkiye'de kaçış rampaları, genellikle gevşek çakıl taşları, kum veya özel sert zemin kaplamaları ile yapılır. Kaçış rampaları, fren arızası gibi nedenlerle kontrolden çıkan araçların güvenli bir şekilde durmasını sağlamak amacıyla inşa edilir.

    Kaçış rampası kaç km hızla girilir?

    Acil kaçış rampasına 30 km/s hızın altında girilmesi önerilir. Kaçış rampasına girmeden önce, aracın frenlerinin tamamen devre dışı kaldığından emin olunmalıdır. Kaçış rampası kullanırken, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün kılavuzuna göre şu kurallara dikkat edilmelidir: Rampanın kum havuzuna ortalayarak girilmelidir. Rampada durulduğunda taşıttan çıkılmalı ve güvenli bir yerde beklenmelidir. 112 ve 159 numaraları aranarak bilgi verilmeli, ardından taşıtın çekilmesi için çekici çağrılmalıdır.