• Buradasın

    İstanbul'da taksi indi bindi kaç dakika?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İstanbul'da taksi indi-bindi ücreti, 2025 yılı itibarıyla 135 TL olarak belirlenmiştir 14.
    İndi-bindi ücretinin kaç dakika ile ilgili olduğuna dair bir bilgi bulunamamıştır.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İstanbul'da taksi ücreti nasıl hesaplanır?

    İstanbul'da taksi ücreti, taksi türüne göre değişen açılış ücreti ve kilometre başına ücret üzerinden hesaplanır. Sarı veya bordo renkli taksiler: Açılış ücreti 42 TL, kilometre başına ücret 28 TL, indi-bindi ücreti 135 TL. Turkuaz renkli taksiler: Açılış ücreti 48,30 TL, kilometre başına ücret 32,20 TL, indi-bindi ücreti 155 TL. Siyah renkli VİP taksiler: Açılış ücreti 71,40 TL, kilometre başına ücret 47,60 TL, kısa mesafe ücreti 230 TL. Gece ve gündüz tarifesi aynıdır. Taksi ücretini hesaplamak için aşağıdaki siteler kullanılabilir: hesaplama.net; taksihesaplama.com; taximeter360.com.

    İstanbul'da taksimetre nasıl çalışır?

    İstanbul'da taksimetre, taksinin hareket ettiği mesafeye ve bekleme süresine göre ücretlendirme yapan bir cihazdır. Çalışma prensibi üç ana faktöre dayanır: 1. Açılış Ücreti: Yolculuk başlar başlamaz belirlenen sabit ücret taksimetreye yansır. 2. Kilometre Başı Ücret: Araç ilerledikçe her kilometre için belirlenen fiyat, toplam ücrete eklenir. 3. Bekleme Ücreti: Trafikte bekleme süresi belirli bir eşiği geçtiğinde, her dakika için ek bir ücret hesaplanır. Ücretlendirme, her şehirde yerel yönetimler ve ulaşım koordine merkezleri tarafından belirlenir ve akaryakıt fiyatları, enflasyon oranları ve taksici esnafının giderleri göz önünde bulundurularak yapılır.

    İstanbul taksi sorunu nasıl çözülür?

    İstanbul'daki taksi sorununun çözümü için şu öneriler öne çıkmaktadır: Taksi sayısının artırılması: İstanbul Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Hüseyin Murat Çelik, İstanbul'da taksiler için arz açığı olduğunu ve çözümün taksi sayısının artırılmasından geçtiğini belirtmiştir. Dijital sistemlerin yaygınlaştırılması: Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Halit Özen, taksi sorununun çözümünde en etkili yöntemin dijital sistemlerin yaygınlaştırılması olduğunu ifade etmiştir. Plaka ihalelerinin yapılması: Danıştay'ın "Taksicilik kamu hizmetidir. Sonsuza kadar devredilemez" kararı doğrultusunda, plaka ihalelerinin süreli yapılması önerilmektedir. Mevcut sistemin kurumsallaştırılması: İBB'nin mülkiyetinde olan taksilerle piyasaya çıkarak kuralları İBB'nin belirlemesi ve taksilerin bireysel olarak değil, kurumsal bir şekilde işletilmesi gerektiği belirtilmektedir. Şoförlere eğitim verilmesi: Yeni İBB yönetiminin taksicilere eğitim vermesi gerektiği ifade edilmektedir. Ayrıca, yolcu ve mesafe seçimi yapan taksiciler için şikayet mekanizmasının geliştirilmesi ve bu tür davranışlar sergileyen sürücülerin cezalandırılması da önerilen çözümler arasındadır.

    İstanbul'da taksi yerine ne kullanılır?

    İstanbul'da taksi yerine kullanılabilecek bazı alternatifler: TikTak: İstanbul, İzmir ve Ankara'da dakikalık veya günlük araç kiralama hizmeti sunan bir mobil uygulama. Martı Scooter: Özellikle kısa mesafelerde taksi yerine kullanılabilir. Toplu Taşıma: Metro, metrobüs, tramvay, feribot ve otobüs gibi seçenekler hem ekonomik hem de hızlı ulaşım sağlar. Uber ve Diğer Taksi Uygulamaları: BiTaksi, Gett gibi uygulamalarla taksi veya özel araç çağırılabilir. Dolmuş: Hızlı ve ucuz bir ulaşım seçeneği olup, belirli rotalar üzerinde çalışır.

    Taksi ücreti km başı mı saat başı mı?

    Taksi ücreti km başı olarak hesaplanır. Ancak, taksi trafikte durduğunda veya çok yavaş ilerlediğinde (genellikle saatte 10 km'nin altında), taksimetre mesafe yerine zaman bazlı (dakika başına) ücretlendirmeye geçer.

    Taksi süre sınırı var mı?

    Evet, taksi kullanım süresi sınırı vardır. İstanbul'da taksi olarak kullanılan araçlar için yaş sınırı bulunmaktadır. Sarı, bordo renkli taksiler: 6 yaş. Turkuaz, siyah renkli taksiler: 9 yaş. Taksi dolmuşlar: 10 yaş. Minibüsler: 12 yaş. Ayrıca, 1 Temmuz 2025 tarihinden sonraki ilk muayeneye kadar, araç takip ve kamera sistemi ile görüntü kayıt cihazı ve acil durum butonu teçhizatı bulundurma zorunluluğu aranmamaktadır.

    İstanbul'da taksi bulmak neden zor?

    İstanbul'da taksi bulmanın zor olmasının bazı nedenleri: Taksi sayısının yetersizliği. Şoförlerin yolcu ve mesafe seçmesi. Sadece turistlere hizmet verme eğilimi. Denetim eksikliği. Korsan taksicilik.