• Buradasın

    İBB taksi sorunu nasıl çözecek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İBB'nin taksi sorununu çözmek için önerdiği bazı çözümler şunlardır:
    1. Dijital Sistemlerin Yaygınlaştırılması: Taksiye olan talebi düşürmek için dinamik ücretlendirme gibi dijital uygulamaların artırılması ve yasal düzenlemelerin yapılması 12.
    2. Taksi Sayısının Artırılması: Yeni taksi plakası ihaleleri açılarak taksi sayısının artırılması 13.
    3. Eğitim ve Denetim: Ticari taksi sürücülerine yönelik eğitimlerin verilmesi ve denetimlerin sıklaştırılması 23.
    4. Merkezi Taksi Sistemi: Taksi çağırma ve yönlendirme işlemlerini kolaylaştıracak merkezi bir sistem kurulması 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Takside fazla para isteyen taksici nereye şikayet?

    Taksicinin fazla para istemesi durumunda şikayet edilebilecek yerler: Taksiciler Esnaf Odası: 444 15 23 numaralı telefon aranarak şikayet edilebilir. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Beyaz Masa: 153 numaralı hat üzerinden şikayet iletilebilir. Ayrıca, şikayet işlemi İstanbul Büyükşehir Belediyesi ALO 153 hattı üzerinden sosyal medya, Beyazmasa uygulaması, yüz yüze başvuru, SMS ve faks yoluyla da gerçekleştirilebilir.

    İBB taksiler hangi uygulama ile çalışıyor?

    İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) taksileri, BiTaksi, Uber, BinBin, inDrive, Valo ve Yandex Go gibi lisanslı dijital uygulamalar üzerinden çalışmaktadır. Ayrıca, İBB'nin "Uygulama Tabanlı Taksi" hizmeti kapsamında 2.500 yeni taksi, yalnızca bu dijital uygulamalar aracılığıyla hizmet verecek.

    İBB'nin yeni taksi modeli nasıl olacak?

    İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) yeni taksi modeli şu özelliklere sahip olacak: Dijital Kullanım: Taksiler sadece İBB lisanslı dijital taksi çağırma uygulamaları ve entegre taksi durakları üzerinden yolcu alabilecek. Tasarım: Yeni taksiler, İstanbulluların oylarıyla belirlenen modern bir tasarıma sahip olacak. Ödeme: Ödemeler kredi kartları ve İstanbulkart ile yapılacak. Taksimetre ve Plaka: Araçlar sarı renkte olacak ve taksimetre ile "T" plaka taşıyacak. Komisyon: Uygulamada taksi esnafından komisyon alınacak, yolculardan ise herhangi bir komisyon bedeli alınmayacak. Ücretlendirme: Ücretlendirme dijital ve kayıtlı olacak, İBB tarafından denetlenebilecek. Kullanım Hakkı: Yeni plakaların kullanım hakkı 29 yıl ile sınırlandırılacak.

    Taksi plaka sistemi nasıl işliyor?

    Taksi plaka sistemi, 03.05.1986 tarih ve 19096 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 02.04.1986 gün ve 10553 sayılı Bakanlar Kurulu kararına dayanmaktadır. Bu karara göre: Şoförlük Mesleği Geçim Kaynağı: Taksi, dolmuş, minibüs ve servis araçlarına verilecek ticari plakaların satışında, alıcının "şoförlük mesleğini geçim kaynağı olarak seçmiş olması" şartı aranır. Tek Plaka, Tek Sahibi: Her kişinin sadece bir taksi plakası olabilir ve tüm geçimini bundan sağlaması gerekir. Hisse Sınırlaması: Ticari plakalar küçük paylara bölünerek satılamaz; sadece hissedarlar arası %100 hisse tamamlamaya yönelik satışlar yapılabilir. Denetim Komisyonu: İBB, esnaf odaları ve emniyet birimleri temsilcilerinden oluşan bir komisyon ile mevcut plaka sahiplerinin uygunluk kontrolünü yapar. Bu düzenlemeler, plaka rantını önlemek ve şoförlerin haklarını korumak amacıyla getirilmiştir.