• Buradasın

    İBB'nin yeni taksi modeli nasıl olacak?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) yeni taksi modeli şu özelliklere sahip olacak:
    • Dijital Kullanım: Taksiler sadece İBB lisanslı dijital taksi çağırma uygulamaları ve entegre taksi durakları üzerinden yolcu alabilecek 124.
    • Tasarım: Yeni taksiler, İstanbulluların oylarıyla belirlenen modern bir tasarıma sahip olacak 15.
    • Ödeme: Ödemeler kredi kartları ve İstanbulkart ile yapılacak 24.
    • Taksimetre ve Plaka: Araçlar sarı renkte olacak ve taksimetre ile "T" plaka taşıyacak 124.
    • Komisyon: Uygulamada taksi esnafından komisyon alınacak, yolculardan ise herhangi bir komisyon bedeli alınmayacak 24.
    • Ücretlendirme: Ücretlendirme dijital ve kayıtlı olacak, İBB tarafından denetlenebilecek 24.
    • Kullanım Hakkı: Yeni plakaların kullanım hakkı 29 yıl ile sınırlandırılacak 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Taksi plaka sistemi nasıl işliyor?

    Taksi plaka sistemi, 03.05.1986 tarih ve 19096 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 02.04.1986 gün ve 10553 sayılı Bakanlar Kurulu kararına dayanmaktadır. Bu karara göre: Şoförlük Mesleği Geçim Kaynağı: Taksi, dolmuş, minibüs ve servis araçlarına verilecek ticari plakaların satışında, alıcının "şoförlük mesleğini geçim kaynağı olarak seçmiş olması" şartı aranır. Tek Plaka, Tek Sahibi: Her kişinin sadece bir taksi plakası olabilir ve tüm geçimini bundan sağlaması gerekir. Hisse Sınırlaması: Ticari plakalar küçük paylara bölünerek satılamaz; sadece hissedarlar arası %100 hisse tamamlamaya yönelik satışlar yapılabilir. Denetim Komisyonu: İBB, esnaf odaları ve emniyet birimleri temsilcilerinden oluşan bir komisyon ile mevcut plaka sahiplerinin uygunluk kontrolünü yapar. Bu düzenlemeler, plaka rantını önlemek ve şoförlerin haklarını korumak amacıyla getirilmiştir.

    Taksi filosunu kim belirler?

    Taksi filosunu belirleyen ana otorite, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB)'dir. Taksi filosunun yönetimi ve işletmeciliği ise ihale yoluyla belirlenebilir.

    İstanbul'da taksi yerine ne kullanılır?

    İstanbul'da taksi yerine kullanılabilecek bazı alternatifler: TikTak: İstanbul, İzmir ve Ankara'da dakikalık veya günlük araç kiralama hizmeti sunan bir mobil uygulama. Martı Scooter: Özellikle kısa mesafelerde taksi yerine kullanılabilir. Toplu Taşıma: Metro, metrobüs, tramvay, feribot ve otobüs gibi seçenekler hem ekonomik hem de hızlı ulaşım sağlar. Uber ve Diğer Taksi Uygulamaları: BiTaksi, Gett gibi uygulamalarla taksi veya özel araç çağırılabilir. Dolmuş: Hızlı ve ucuz bir ulaşım seçeneği olup, belirli rotalar üzerinde çalışır.

    İstanbul taksi sorunu nasıl çözülür?

    İstanbul'daki taksi sorununun çözümü için şu öneriler öne çıkmaktadır: Taksi sayısının artırılması: İstanbul Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Hüseyin Murat Çelik, İstanbul'da taksiler için arz açığı olduğunu ve çözümün taksi sayısının artırılmasından geçtiğini belirtmiştir. Dijital sistemlerin yaygınlaştırılması: Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Halit Özen, taksi sorununun çözümünde en etkili yöntemin dijital sistemlerin yaygınlaştırılması olduğunu ifade etmiştir. Plaka ihalelerinin yapılması: Danıştay'ın "Taksicilik kamu hizmetidir. Sonsuza kadar devredilemez" kararı doğrultusunda, plaka ihalelerinin süreli yapılması önerilmektedir. Mevcut sistemin kurumsallaştırılması: İBB'nin mülkiyetinde olan taksilerle piyasaya çıkarak kuralları İBB'nin belirlemesi ve taksilerin bireysel olarak değil, kurumsal bir şekilde işletilmesi gerektiği belirtilmektedir. Şoförlere eğitim verilmesi: Yeni İBB yönetiminin taksicilere eğitim vermesi gerektiği ifade edilmektedir. Ayrıca, yolcu ve mesafe seçimi yapan taksiciler için şikayet mekanizmasının geliştirilmesi ve bu tür davranışlar sergileyen sürücülerin cezalandırılması da önerilen çözümler arasındadır.