• Buradasın

    İBB'nin yeni taksi modeli nasıl olacak?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İBB'nin yeni taksi modeli şu şekilde olacak:
    1. Tasarım: Yeni taksiler, beyaz zemin üzerine folyo kaplama ile kaplanacak ve ana renk beyaz olacak 4.
    2. Çalışma Sistemi: Taksiler, sadece İBB lisanslı dijital taksi çağırma uygulamaları ve entegre taksi durakları üzerinden yolcu alabilecek 13.
    3. Ödeme: Ödemeler kredi kartı ve İstanbulkart ile yapılacak 13.
    4. Tepe Lambası: Uygulama tabanlı taksilerde tepe lambası bulunmayacak 4.
    5. Plaka ve Taksimetre: Yeni taksiler "T" plaka taşıyacak ve taksimetre bulunduracak 14.
    6. Komisyon: Uygulamada taksi esnafından komisyon alınacak, yolculardan ise herhangi bir komisyon alınmayacak 13.
    7. Denetim: Ücretlendirme dijital ve kayıtlı olacak, böylece İBB tarafından denetlenebilecek 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İstanbul taksi sorunu nasıl çözülür?

    İstanbul'daki taksi sorununun çözümü için şu öneriler öne çıkmaktadır: 1. Dijital Sistemlerin Yaygınlaştırılması: Taksilerin dijital uygulamalarla daha verimli kullanılması, talep ve arzın dengelenmesi için önemlidir. 2. Taksi Sayısının Artırılması: Yeni taksi plakası ihaleleri açılarak taksi sayısının artırılması gerekmektedir. 3. Lisans Süresinin Sınırlı Olması: Verilecek yeni taksilerde lisans süresinin sınırlı olması, plaka ticaretinin önüne geçebilir. 4. Eğitim ve Denetim: Şoförlere düzenli eğitim verilmesi ve denetimlerin artırılması, hizmet kalitesini yükseltebilir. Ayrıca, taksicilik ekosisteminin şirketleşmesi ve rezervasyonlu taşıma sistemlerinin geliştirilmesi de çözüm önerileri arasında yer almaktadır.

    Taksi plaka sistemi nasıl işliyor?

    Taksi plaka sistemi, 03.05.1986 tarih ve 19096 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 02.04.1986 gün ve 10553 sayılı Bakanlar Kurulu kararına dayanmaktadır. Bu karara göre: Şoförlük Mesleği Geçim Kaynağı: Taksi, dolmuş, minibüs ve servis araçlarına verilecek ticari plakaların satışında, alıcının "şoförlük mesleğini geçim kaynağı olarak seçmiş olması" şartı aranır. Tek Plaka, Tek Sahibi: Her kişinin sadece bir taksi plakası olabilir ve tüm geçimini bundan sağlaması gerekir. Hisse Sınırlaması: Ticari plakalar küçük paylara bölünerek satılamaz; sadece hissedarlar arası %100 hisse tamamlamaya yönelik satışlar yapılabilir. Denetim Komisyonu: İBB, esnaf odaları ve emniyet birimleri temsilcilerinden oluşan bir komisyon ile mevcut plaka sahiplerinin uygunluk kontrolünü yapar. Bu düzenlemeler, plaka rantını önlemek ve şoförlerin haklarını korumak amacıyla getirilmiştir.

    Taksi filosunu kim belirler?

    Taksi filosunu belirleyen ana otorite, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB)'dir. Taksi filosunun yönetimi ve işletmeciliği ise ihale yoluyla belirlenebilir.

    İstanbul'da taksi yerine ne kullanılır?

    İstanbul'da taksi yerine kullanılabilecek bazı alternatifler: TikTak: İstanbul, İzmir ve Ankara'da dakikalık veya günlük araç kiralama hizmeti sunan bir mobil uygulama. Martı Scooter: Özellikle kısa mesafelerde taksi yerine kullanılabilir. Toplu Taşıma: Metro, metrobüs, tramvay, feribot ve otobüs gibi seçenekler hem ekonomik hem de hızlı ulaşım sağlar. Uber ve Diğer Taksi Uygulamaları: BiTaksi, Gett gibi uygulamalarla taksi veya özel araç çağırılabilir. Dolmuş: Hızlı ve ucuz bir ulaşım seçeneği olup, belirli rotalar üzerinde çalışır.