• Buradasın

    Gemide seferilik nasıl hesaplanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemide seferilik, mutedil bir havada yelkenli bir geminin on sekiz saatlik yolculuğu olarak hesaplanır 13. Bu mesafe, karada orta bir yürüyüşle üç günlük bir mesafeye eşdeğerdir 1.
    Hesaplama şu şekilde yapılır:
    1. Geminin saatte ortalama kaç mil yol aldığı belirlenir 5.
    2. Toplam mesafe, geminin saatteki hızına bölünerek sefer süresi bulunur 5.
    Bu yöntem, toplu ulaşım araçlarıyla yapılan yolculuklarda geçerli değildir, çünkü bu araçlarda seyahat süresi yaklaşık olarak bellidir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gemide hangi takvim kullanılır?

    Gemilerde gemici takvimi kullanılır.

    Gemide vardiya nasıl olur?

    Gemide vardiya, geminin 24 saatlik sürecinin dört saatlik vardiyalara bölünmesiyle gerçekleşir. Bu vardiyalar genellikle şu şekilde adlandırılır: 1. Midwatch (00.00 – 04.00). 2. Morning Watch (04.00 – 08.00). 3. Forenoon Watch (08.00 – 12.00). 4. Afternoon Watch (12.00 – 16.00). 5. Dog Watch (16.00 – 20.00). 6. Evening Watch (20.00 – 24.00). Ayrıca, iki saatlik periyotlar halinde tutulan vardiyalar da "öksüz vardiya" olarak ifade edilir. Vardiya sırasında yapılması gereken bazı önemli kontroller: 1. Geminin pozisyonu, hızı ve rotası: Haritaya bakılarak rota değişikliği noktaları, trafik ayrım şemaları ve seyir tehlikeleri kontrol edilir. 2. Trafik yoğunluğu: Ufkun net bir şekilde görülmesi ve çevredeki gemilerin sayısının kontrol edilmesi gerekir. 3. Hava koşulları: Rüzgâr hızı ve yönü, akıntı hızı ve yönü takip edilir. 4. Köprüüstü donanımı: Tüm donanımların hazır ve sağlam olması sağlanır. 5. Jurnaller ve günlük emirler: Jurnaldeki son girişler ve günlük emirler kontrol edilir.

    Gemide yönler nasıl belirlenir?

    Gemide yönler, denizciliğe özgü terimlerle belirlenir: 1. Pruva: Teknenin baş tarafının ilerisi ile ufuk çizgisi arasında kalan alan. 2. Pupa: Teknenin kıç tarafının gerisi ile ufuk çizgisi arasında kalan alan. 3. Sancak: Kıçtan bakıldığı zaman sağ taraf. 4. İskele: Kıçtan bakıldığı zaman sol taraf. 5. Omuzluk: Teknenin baş-kıç doğrultusu ile 45 derecelik açı yapan istikamet. Ayrıca, rüzgar yönü de önemli bir yön belirleme kriteridir ve windward (rüzgar üstü) ve leeward (rüzgar altı) olarak adlandırılır.

    Gemide kullanılan terimler nelerdir?

    Gemide kullanılan bazı temel terimler şunlardır: 1. Vira: Geminin pruvasından geçirilen bir halatın ucunun yine pruva tarafına bağlanması. 2. Rüzgar: Atmosferdeki hareketli havanın doğal hareketi, geminin rotasını belirlemede kullanılır. 3. Güverte: Geminin dış kısmı, yolcuların veya yükün güvenli taşınması için düzenlenmiştir. 4. Demirleme: Geminin kendini sabitlemesi, rüzgar veya akıntı nedeniyle sürüklenmesini engeller. 5. Yanaşma: Geminin limana veya iskelelere yaklaştırılması. 6. Seyrüsefer: Geminin rota planlaması ve yönetimi. 7. Pusula: Gemilerde yön tayini için kullanılan alet. 8. Radar: Görüş mesafesi dışındaki diğer gemileri veya engelleri tespit etmek için kullanılan cihaz. 9. Konteyner: Taşımacılıkta kullanılan standart boyutlarda metal kutular. 10. Ro-Ro: Taşıtların gemilere kolayca sürüldüğü taşıma yöntemi.