Değer kaybı başvurusu, kazanın tespitine ilişkin delillerle, hak sahibinin ve aracın gerekli bilgileri ile birlikte kusurlu aracın sigorta şirketine yazılı olarak yapılır. Başvuru adımları: 1. Kaza sonrası: Araçların ilk andaki durumu fotoğraflanarak kayıt altına alınır ve olay yerine kolluk kuvvetleriyle kaza tespit tutanağı tutturulur. 2. Onarım sonrası: Ekspertiz raporu alınır. 3. Şirkete başvuru: Tutanaklar, ruhsat, ekspertiz raporu ve diğer gerekli belgelerle birlikte sigorta şirketine başvurulur. 4. Sigorta şirketi yanıtı: Şirket 15 gün içinde yazılı cevap vermezse veya bedel konusunda anlaşılmazsa Sigorta Tahkim Komisyonuna başvurulur. E-devlet üzerinden doğrudan başvuru yapılamaz, ancak eksper atama işlemi SBM üzerinden gerçekleştirilebilir.