Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Değer kaybı başvurusu, kazanın tespitine ilişkin delillerle, hak sahibinin ve aracın gerekli bilgileri ile birlikte kusurlu aracın sigorta şirketine yazılı olarak yapılır 23.
Başvuru adımları:
- Kaza sonrası: Araçların ilk andaki durumu fotoğraflanarak kayıt altına alınır ve olay yerine kolluk kuvvetleriyle kaza tespit tutanağı tutturulur 3.
- Onarım sonrası: Ekspertiz raporu alınır 3.
- Şirkete başvuru: Tutanaklar, ruhsat, ekspertiz raporu ve diğer gerekli belgelerle birlikte sigorta şirketine başvurulur 3.
- Sigorta şirketi yanıtı: Şirket 15 gün içinde yazılı cevap vermezse veya bedel konusunda anlaşılmazsa Sigorta Tahkim Komisyonuna başvurulur 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: