• Buradasın

    Değer kaybı davası faiziyle birlikte alınabilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, değer kaybı davası faiziyle birlikte alınabilir.
    Türk Borçlar Kanunu'nun 122. maddesi, alacaklının temerrüt faizini aşan bir zarara uğraması durumunda, borçlunun kusurunu ispat edememesi halinde bu zararı gidermekle yükümlü olduğunu belirtir 4.
    Araç değer kaybı davalarında, faiz türü zarar veren aracın ticari olup olmamasına ve olayın ticari iş olup olmadığına bağlı olarak değişir 5. Ticari araçlarda sigortacı ticari faiz (avans faizi) ödemekle yükümlüyken, hususi araçlarda adi faiz uygulanır 5.
    Dava sürecinde doğru faiz türünün talep edilmesi ve hesaplanması için bir avukata danışılması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değer kaybı tazminatına hangi mahkeme bakar?

    Değer kaybı tazminatına Asliye Hukuk Mahkemeleri bakar. Ancak, sigorta şirketine dava açılacaksa görevli mahkeme Asliye Ticaret Mahkemeleri olur.

    Araç değer kaybı davası nasıl açılır?

    Araç değer kaybı davası açmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Kaza Tespit Tutanağı ve Ekspertiz Raporu: Kazanın ardından polis veya trafik ekipleriyle iletişime geçerek hasar tespit tutanağı düzenlenmesini sağlayın. 2. Sigorta Şirketine Başvuru: Değer kaybı miktarını, hasar tespit tutanağı ve ekspertiz raporuyla birlikte kusurlu aracın sigorta şirketine başvurun. 3. Anlaşmazlık Durumunda: Sigorta şirketi talebinizi reddederse veya eksik ödeme yaparsa, Sigorta Tahkim Komisyonu'na veya Asliye Ticaret Mahkemesi'ne başvurabilirsiniz. Dava açabilmek için: Kaza tarihinden itibaren 2 yıl içinde başvuru yapılmalıdır. Kazada tam kusurlu olunmamalıdır. Aracın yaşı 36 ayı, kilometresi 160 bin kilometreyi aşmamalıdır. Hukuki süreçlerde destek almak için bir avukattan danışmanlık alınması önerilir.

    Değer kaybında 2 yıllık zamanaşımı nasıl hesaplanır?

    Değer kaybında 2 yıllık zamanaşımı, kazanın gerçekleştiği tarihten itibaren başlar. Hesaplama örneği: Eğer bir kaza 15 Aralık 2020 tarihinde gerçekleşmiş ve zarar gören kişi, tazminat yükümlüsünü 30 Aralık 2020 tarihinde öğrenmişse, değer kaybı davası açma hakkı 30 Aralık 2022 tarihine kadar devam eder.

    Değer kaybı ve hasar tazminatı aynı anda istenebilir mi?

    Evet, değer kaybı ve hasar tazminatı aynı anda istenebilir. Araç değer kaybı tazminatı, aracın kaza sonrası piyasa değerinde meydana gelen düşüşü ifade ederken; hasar tazminatı, aracın onarım masrafları ve hasarlı parçaların değiştirilmesi gibi masrafları kapsar. Değer kaybı tazminatı talep edebilmek için: Çift taraflı bir kaza olmuş olmalıdır. Kazada %100 kusurlu olunmamalıdır. Araçta hasar oluşmuş ve onarılmış olmalıdır. Hasar gören parçalar daha önce hasar görmemiş olmalıdır. Araç pert (ağır hasarlı) olmamalıdır. Hasar tazminatı için de benzer şartlar geçerlidir. Sigorta şirketine başvuru yapmadan önce bir avukata danışılması önerilir.

    Değer kaybı şartları nelerdir?

    Araç değer kaybı talep edebilmek için gerekli şartlar: Kaza tarihi üzerinden en fazla 2 yıl geçmiş olması. Araçta meydana gelen hasarın daha önce hasar görmemiş bir kısımda olması. Aracın ağır hasar kaydına sahip olmaması. Araçta meydana gelen hasarın basit onarım işlemleriyle giderilemeyecek şekilde olması. Araç değer kaybı tazminatı isteyen araç sahibinin kazada tam kusurlu (%100 kusurlu) olmaması. Ayrıca, 20.04.2020 tarihli mevzuat değişikliğiyle, aracın kilometresi araç değer kaybı şartları arasında yer almamıştır. Bu şartlar sağlanmadığında, değer kaybı tazminatı talep edilemez. Eğer şartlar sağlandıysa, öncelikle sigorta şirketine yazılı başvuru yapılmalıdır.

    Değer kaybı tazminatı hangi durumlarda istenebilir?

    Değer kaybı tazminatı, aşağıdaki durumlarda istenebilir: Maddi hasarlı trafik kazaları. Tek taraflı trafik kazaları. Zincirleme trafik kazaları. Değer kaybı tazminatı talep edebilmek için, aracın ikinci el piyasa değerinde düşüş meydana gelmiş olması ve tam kusurlu olunmaması gerekir.

    Değer kaybı hangi maddi zarar?

    Değer kaybı, bir trafik kazası sonucu hasar gören aracın, tamir edilse bile ikinci el piyasasındaki değerinin düşmesi olarak tanımlanan bir maddi zarardır.