• Buradasın

    CB125F gaz ayarı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Honda CB125F motosikletinde gaz ayarı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Motorun ısınması: Motor sıcaklığı 90 dereceye gelene kadar (fan açıldığında) motoru çalıştırın 12.
    2. Gaz çıkış vanası: Gaz çıkış vanasını yaklaşık sonuna kadar açın 1.
    3. Rölanti vidası: Rölanti ayar vidasını sonuna kadar sıkın, motor teklemeye başlarsa saat yönünün tersine çevirerek gevşetin 12.
    4. Motor devri: Motor sarsıntılı çalışırken rölanti vidası ile motorun en yüksek sağlıklı rölantisini yakalayın 1.
    5. Gaz ayarı: Motoru 3 bin devirde sabitleyin ve gaz çıkış hortumundaki gaz vanasını yavaş yavaş sıkmaya başlayın, motorun en iyi gaz yediği yerde sabitleyin 12.
    6. Son kontrol: Ara gaz vererek emişte kerkinme yapıp yapmadığını kontrol ederek hassas ayarı tamamlayın 1.
    Gaz ayarını doğru bir şekilde yapabilmek için bir uzmana danışılması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gaz regülatörü hangi yöne açılır?

    Gaz regülatörü, ayar kulpunu saat yönünde çevirmek suretiyle açılır ve gaz basıncını artırır.

    CB 125 f gaz teli nasıl değiştirilir?

    Honda CB 125 F motosikletinin gaz telini değiştirmek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. İlk olarak, motosiklet durdurulmalı ve müsait bir yere çekilmelidir. 2. Daha sonra vites 1. vitese alınmalı ve rölanti ayarlayıcısı artırılarak ikinci vitese geçilmelidir. 3. Gaz teli pedaldan çıkarılmalı ve parmaklara dolanarak yavaşça gidilen yere ulaşılmalıdır. 4. En güvenli yöntem, bir çekici yardımıyla yetkili bir servise ulaşmaktır. 5. Gaz teli değişimi ve temizliği, bu konuda profesyonel bilgisi olan bir kişi tarafından yapılmalıdır. Gaz telinin değiştirilmesi sırasında kullanılacak yeni telin, motosiklete uyumlu olması gerekmektedir.

    En iyi gaz ayarı hangisi?

    En iyi gaz ayarı, brülör veya LPG sistemi için, üretici firmanın önerdiği ayar değerlerine ve teknik özelliklere uygun olan ayardır. Brülör gaz ayarı genellikle şu adımları içerir: 1. Ön ısıtma: Brülör çalıştırılmadan önce gazın yanma için uygun hale gelmesi için ön ısıtma yapılmalıdır. 2. Gaz basıncının kontrolü: Gaz basıncının doğru seviyede olması, brülörün verimli çalışması için kritiktir. 3. Hava-yakıt karışımının ayarlanması: Brülör üzerindeki hava ve yakıt kontrol vanaları kullanılarak karışım oranı ayarlanmalıdır. 4. Emisyon ölçümü: Gaz analizörü ile baca gazı emisyonları ölçülerek ayarın doğruluğu kontrol edilmelidir. LPG gaz ayarı için ise motorun ısınmış olması, rölanti devrinin ve gaz karışımının uygun olduğunun kontrol edilmesi gereklidir. Gaz ayarlarının uzman bir teknik ekip tarafından yapılması tavsiye edilir.

    Ara gaz vermek ne işe yarar?

    Ara gaz vermenin bazı faydaları: Vites geçişlerini yumuşatır ve sarsıntısız hale getirir. Motor ve şanzımanın ömrünü uzatabilir. Aracın daha az sarsıntılı ve konforlu bir şekilde ilerlemesini sağlar. Yokuş yukarı veya yokuş aşağı çıkarken ve ağır yük taşırken vites değişimlerinde kolaylık sağlar. Ara gaz vermenin bazı dezavantajları: Yanlış yapıldığında motor ve şanzımana zarar verebilir. Yakıt tüketimini artırabilir. Ara gaz, genellikle manuel şanzımanlı araçlarda vites değişimleri sırasında kullanılır.

    Gaz ayarı fazla olursa ne olur?

    Gaz ayarının fazla olması, aracın hem benzinde hem de LPG'de fazla yakıt tüketmesine neden olur. Ayrıca, gaz ayarının fazla olması şu olumsuz etkilere de yol açabilir: Motorun zorlanması ve düşük performans: Motorun düzgün çalışmasını engeller, hızlanma süresini uzatır ve motoru daha verimli hale getirmez. Emisyon artışı: Yanlış gaz ayarları, daha fazla emisyon salınımına yol açar. Motorun aşınması: Ayar bozulduğunda motorun aşınması ve ömrünün kısalması görülebilir. Gaz ayarının doğru şekilde yapılması için, aracın kullanım alışkanlıklarına bağlı olarak genellikle yılda bir veya her 10.000 kilometrede bir profesyonel bir serviste kontrol ettirilmesi önerilir.

    Karbüratörlü araçlarda gaz göstergesi nasıl çalışır?

    Karbüratörlü araçlarda gaz göstergesi, yakıt tankındaki şamandıra sensörü sayesinde çalışır. Çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Yakıt deposundaki şamandıra, tanktaki yakıt miktarına göre hareket eder ve bu hareketi manyetik kola iletir. 2. Manyetik kol, sensör ibresini hareket ettirir ve bu ibre, kablo vasıtasıyla ön konsoldaki düğmeye sinyal gönderir. 3. Düğmedeki ışıklar, yakıt deposundaki gaz seviyesini gösterir. Eğer gaz göstergesi arızalanırsa, bu genellikle sensör kablosu, şamandıra veya sensör camındaki bir sorundan kaynaklanır.