• Buradasın

    133 diş triger hangi araçlarda var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    133 diş triger kayışına sahip bazı araçlar:
    • Renault Megane II ve Laguna II 145.
    • Nissan Primera 45.
    • Suzuki Grand Vitara II 45.
    • Volkswagen Golf III ve Vento 2.
    • Seat Cordoba ve Ibiza 2.
    Triger kayışı seçerken, aracın modeli ve motor tipine uygun olanı seçmek önemlidir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Triger ve zincir aynı şey mi?

    Triger ve zincir, araçların motorunda aynı işlevi gören iki farklı sistem olarak düşünülebilir. Triger kayışı, kauçuk, çelik, tel, kumaş gibi kompozit malzemelerden yapılan ve krank mili ile eksantrik mili arasındaki hareket iletimini sağlayan parçadır. Triger zinciri ise metal malzemeden yapılmış olup, triger kayışına göre çok daha uzun ömürlüdür.

    Triger zinciri ne işe yarar?

    Triger zinciri, içten yanmalı motorlarda krank mili ile eksantrik milini birbirine bağlayarak motorun çalışmasını sağlar. Başlıca işlevleri: - Supapların açılıp kapanmasını hareket ileterek sağlar. - Motor soğutma sıvısını soğutma sistemi içerisinde döndüren devir daim pompasına hareket verir. Bu sayede triger zinciri, motorun düzenli ve verimli bir şekilde çalışmasını temin eder.

    Triger dişli ölçüleri nasıl hesaplanır?

    Triger dişli ölçüleri hesaplanırken aşağıdaki parametreler dikkate alınmalıdır: 1. Zincir adımı (P): Zincirin iki bitişik pimi arasındaki mesafe. 2. Dişli diş sayısı (Z): Zincirin geçtiği diş sayısı. 3. Dişli çapı (D): Dişlinin çapı, zincirin rahat çalışmasını sağlar. 4. Merkez mesafesi (C): İki dişli arasındaki mesafe. 5. Aktarım oranı (i): Güç ve hız değişimini belirler. Hesaplama formülleri şu şekildedir: - Zincir uzunluğu: L = 2C + π/2(D1 + D2) + (Z2 – Z1)^2/4C. - Zincir dişli oranı: i = Z2/Z1. Bu ölçümler, triger dişlilerin doğru şekilde çalışmasını ve enerji aktarımının verimli olmasını sağlar.

    Triger seti bozuksa ne olur?

    Triger seti bozuksa aşağıdaki olumsuz durumlar ortaya çıkabilir: 1. Supap zamanlaması ve çalışması istenildiği gibi olmaz, pistonlar ile supaplar çarpışır ve bu parçalar zarar görür. 2. Motor durur ve çalışmaz hale gelir. 3. Motor aşırı ısınır, çünkü triger seti soğutucu sıvının motora ulaşmasında görev alır. 4. Ciddi mekanik arızalar meydana gelebilir ve bu da yüksek maliyetli motor revizyonuna yol açabilir. Triger setinin bozulması durumunda, aracın hareket ettirilmemesi ve yol yardımı talep edilmesi önerilir.