• Buradasın

    Türki-i Basit Akımı hangi dönemde ortaya çıkmıştır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türki-i Basit (Basit Türkçe) Akımı, 16. yüzyılın ilk yarısında, Tatavlalı Mahremi ve Edirneli Nazmî tarafından temsil edilen bir edebiyat akımı olarak ortaya çıkmıştır 123.
    Bu akım, divan şiirinin Arapça ve Farsça ağırlıklı diline tepki olarak doğmuş ve Türkçenin edebiyat dilindeki yerini güçlendirmeyi amaçlamıştır 5. Ancak, son yıllarda yapılan araştırmalar, böyle bir akımın var olmadığını, bunun yerine Mahallileşme akımının bir başlangıcı olduğunu ortaya koymuştur 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Osmanlı fikir akımları hangi dönemde ortaya çıkmıştır?

    Osmanlı fikir akımları, İkinci Meşrutiyet döneminde, Osmanlı'nın dağılma sürecine girdiği dönemde ortaya çıkmıştır.

    Türki-i basit nedir?

    Türki-i basit, yalnızca Türkçe kelimelerden oluşmuş ya da ağırlıklı olarak Türkçe kelimelerden oluşmuş şiirlere verilen addır. Bu akım, 16. yüzyılda, özellikle divan şiirinde yaygınlaşan Arapça ve Farsça kelimelerin yerine Türkçe sözcüklerin kullanımına tepki olarak Aydınlı Visali, Edirneli Nazmî ve Tatavlalı Mahremî tarafından başlatılmıştır. Türki-i basit akımının özellikleri şunlardır: Atasözü ve deyimlerin kullanılması. Halk tabirleri ve mahalli söyleyişlerin şiire girmesi. Günlük ve sıradan olayların şiirin konusu haline gelmesi. Ancak son yıllarda yapılan araştırmalar, böyle bir akımın var olmadığını ortaya koymuştur. Türki-i basit akımı, sade dille şiir yazma amacı gütmesi yönünden Tanzimat I. Dönem ve Millî Edebiyat Dönemi ile benzerlik gösterir.

    Modern Türk şiiri hangi akımlara ayrılır?

    Modern Türk şiiri şu akımlara ayrılır: Tanzimat Dönemi Şiiri (1860-1896). Serveti Fünun Edebiyatı (Edebiyat-ı Cedide) Şiiri (1896-1901). Fecr-i Ati Şiiri (1909-1912). Milli Edebiyat Dönemi Şiiri (1911-1923). Beş Hececiler (1914-1923). Yedi Meşaleciler Şiiri (1928-1935). Saf (Öz) Şiir. Toplumcu Gerçekçiler. Garip Akımı (Birinci Yeni) (1941). İkinci Yeni Akımı (1950). Ayrıca, modern Türk şiirinde Garip (Birinci Yeni) ve İkinci Yeni akımları, krizleri aşma süreçleri ve şiirde yeni mecralar belirlemeleriyle birer kırılma olarak kabul edilir.