• Buradasın

    Serveti-i Fünûn dönemi şiirinin özellikleri nelerdir maddeler halinde?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Serveti-i Fünûn dönemi şiirinin özelliklerinden bazıları şunlardır:
    • Sanat için sanat anlayışı 12. Sanatçılar, edebiyatı toplumu eğitme aracı olarak değil, sanat yapma ve güzelliği yansıtma amacı olarak görmüşlerdir 12.
    • Bireysel temalar 12. Eserlerde toplumsal konular yerine bireysel temalar işlenmiştir 12.
    • İçe kapanıklık ve karamsarlık 14. Sanatçılar, içe kapanık ve karamsar bir hayat görüşüne sahiptir 14.
    • Batı akımlarından etkilenme 24. Parnasizm ve sembolizm akımlarından etkilenmişlerdir 24.
    • Nazım birimi 25. Nazım birimi olarak dize kullanılmıştır 25.
    • Divan edebiyatı nazım biçimlerinin terk edilmesi 45. Divan edebiyatı nazım biçimleri terk edilmiş, sone, terzarima gibi Batı edebiyatından alınan nazım biçimlerine yer verilmiştir 45.
    • Aruz ölçüsü 15. Aruz ölçüsü başarıyla kullanılmıştır 15.
    • Şiirin konusunun genişletilmesi 5. “Her şey şiirin konusu olabilir.” anlayışıyla şiirin konusu genişletilmiştir 5.
    • Düzyazıya yakınlık 15. Nazm (şiir) nesre (düzyazı) yaklaştırılmıştır 15.
    • Musiki ve ahenk 25. Şiirde musikiye ve biçimsel güzelliğe önem verilmiştir 25.
    • Ağır ve süslü dil 12. O zamana kadar kullanılmamış sözcük ve tamlamalara yer verilmiş, imgelerle yüklü, süslü, sanatlı bir dil kullanılmıştır 12.
    • Mensur şiir 15. Mensur şiir türü geliştirilmiştir 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Servet-i fünun döneminde hangi eserler yazılmıştır?

    Servet-i Fünun döneminde yazılan bazı eserler: Şiir: Tevfik Fikret - Rübab-ı Şikeste, Haluk'un Defteri, Rübabın Cevabı, Şermin, Tarih-i Kadim. Cenap Şahabettin - Tâmât, Körebe. Roman: Halit Ziya Uşaklıgil - Nemide, Bir Ölünün Defteri, Ferdi ve Şürekası, Mai ve Siyah, Aşk-ı Memnu, Kırık Hayatlar, Sefile. Mehmet Rauf - Afife, Güzel Eleni, Meyl-i Dil, Bir Sefilenin Evrak-ı Metrukesi, Sevda-yı Sermedi. Öykü: Halit Ziya Uşaklıgil - Bir İzdivacın Tarih-i Muâşakası, Bir Muhtıranın Son Yaprakları, Küçük Fıkralar, Bir Yazın Tarihi, Solgun Demet. Anı: Halit Ziya Uşaklıgil - Kırk Yıl, Bir Acı Hikaye, Saray ve Ötesi. Tiyatro: Cenap Şahabettin - Körebe. Diğer: Hüseyin Cahit Yalçın - Kadın Pençesi, Üç Hikaye, Şıpsevdi.

    11. sınıf edebiyat serveti fünun şiiri kaça ayrılır?

    11. sınıf edebiyat serveti fünun şiiri, biçim ve içerik özelliklerine göre iki ana kategoriye ayrılabilir: 1. Biçim Özellikleri: Nazım Birimi: En küçük nazım birimi dizedir. Ölçü: Temel ölçü aruzdur, hece ölçüsü sadece Tevfik Fikret'in çocuk şiirlerinde kullanılmıştır. Uyak Türü: Göz için değil, kulak için uyak anlayışı benimsenmiştir. Nazım Şekilleri: Divan edebiyatı nazım şekilleri terk edilmiş, Batı edebiyatının "sone", "terzarima" gibi nazım türleri ile serbest müstezat ve karma nazım biçimleri kullanılmıştır. 2. İçerik Özellikleri: İlke: "Sanat için sanat" ilkesi benimsenmiştir. Konu: Günlük yaşam, aşk, doğa görüntüleri, karamsarlık, düş kırıklıkları, ölüm gibi konular işlenmiştir. Etkiler: Parnasizm ve sembolizm akımlarının etkisi görülür. Toplumsallık: Siyasal ortamın etkisiyle toplumsal konular ele alınmamıştır, sadece Tevfik Fikret sosyal içerikli şiirler yazmıştır.

    Serveti Fünun şiir örnekleri nelerdir?

    Servet-i Fünun şiirine örnek olarak aşağıdaki eserler verilebilir: Tevfik Fikret'in şiirleri: "Balıkçılar"; "Ramazan Sadakası"; "Hasta Çocuk"; "Verin Zavallılara"; "Şermin" (çocuk şiirleri). Cenap Şahabettin'in şiirleri: "Elhân-ı Şitâ"; "Dest-i Yâr"; "Hayâl-i Râiyâne". Diğer şairlerin eserleri: Süleyman Nazif: "Gizli Figânlar", "Malta Geceleri". Hüseyin Siret Özsever: Lirik şiirler. Bu dönemde yazılan şiirlerde genellikle dil ve üslup zenginliği, estetik içerik, uyum ve ahenk ön plandadır.

    Serveti Fünun döneminde hece ölçüsünü kullanan yazar kimdir?

    Tevfik Fikret, Servet-i Fünun döneminde hece ölçüsünü kullanan tek yazardır.

    Serveti Fünun dönemi nedir?

    Servet-i Fünun dönemi, 1896-1901 yılları arasında, II. Abdülhamid döneminde, Servet-i Fünun adlı derginin çevresinde toplanan sanatçıların Batı etkisinde geliştirdikleri bir edebiyat hareketidir. Özellikleri: Sanat, sanat içindir ilkesine bağlı kalınmıştır. Aruz ölçüsü başarıyla kullanılmış, hece ölçüsü sadece Tevfik Fikret'in "Şermin" adlı eserinde yer almıştır. Konu bütünlüğüne önem verilmiş, uzak ülkelere gitme hayali işlenmiştir. Şiir, nesre yaklaştırılmış, realizm ve natüralizm akımları benimsenmiştir. Arapça ve Farsça tamlamalar sıkça kullanılmıştır. Siyasi konulardan uzak durulmuştur. Temsilcileri: Tevfik Fikret; Cenap Şahabettin; Halit Ziya Uşaklıgil; Mehmet Rauf. Dağılışı: 1901 yılında Hüseyin Cahit Yalçın'ın çevirdiği bir makale nedeniyle dergi kapatılmış, topluluk dağılmıştır.

    Serveti fünun dönemi edebiyatında makale türünün en önemli temsilcisi kimdir?

    Hüseyin Cahit Yalçın, Serveti Fünun dönemi edebiyatında makale türünün en önemli temsilcisidir. Yalçın, eleştiri türünde daha çok tanınmış olup, eski edebiyata karşı çıkmış ve Batı edebiyatının savunuculuğunu yapmıştır.

    11. sınıf edebiyat serveti fünun dönemi hangi akıma aittir?

    11. sınıf edebiyatında Servet-i Fünun Dönemi, sanat için sanat anlayışına aittir. Bu dönemde ayrıca parnasizm ve sembolizm akımlarından etkilenilmiştir. Parnasizm: Duygu yerine dış dünyaya önem verilen bu akımda sanat için sanat anlayışı hakimdir. Sembolizm: Ahenge önem verilen bu akımda anlam kapalı olduğu için söz sanatları ile birlikte ağır bir dil kullanılmıştır.