• Buradasın

    Orhan Veli'nin ailesi ve eğitimi hakkında bilgi veriniz?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Orhan Veli'nin Ailesi:
    • Babası: Mehmet Veli Kanık, Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası şefi ve Musiki Muallim Mektebi'nde (Ankara Konservatuarı) armoni profesörüdür 135.
    • Annesi: Fatma Nigar Hanım, Beykozlu Hacı Ahmet Bey'in kızıdır 135.
    • Kardeşleri: Adnan Veli Kanık ve Füruzan Yolyapandır 135.
    Orhan Veli'nin Eğitimi:
    • İlkokul: Akaretler'deki Anafartalar İlkokulu'nun ana sınıfına başladı, ardından Galatasaray Lisesi'nin ilkokul kısmına yatılı olarak verildi 123.
    • Ortaokul: Ankara Gazi İlkokulu'nu bitirdi, ardından Ankara Erkek Lisesi'ne (Ankara Atatürk Lisesi) yatılı olarak kaydoldu 123.
    • Lise: Lisede edebiyat öğretmeni Ahmet Hamdi Tanpınar'dı 135. Arkadaşları Oktay Rıfat Horozcu ve Melih Cevdet Anday ile birlikte "Sesimiz" adlı bir dergi çıkardılar 135.
    • Üniversite: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü'ne kaydoldu ancak mezun olmadan ayrıldı 125.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Garip Akımı'nın kurucusu Orhan Veli kimdir kısaca?

    Orhan Veli Kanık, 13 Nisan 1914'te İstanbul'da doğmuş Türk şairdir. Garip Akımı'nın kurucusu olarak bilinir. Yenilikçi fikirlerin savunucusu olarak, şiirin ölçü, uyak gibi kalıplardan bağımsızlaşarak yazılabileceğini savunmuştur. Önemli eserleri: Şiir kitapları: "Garip" (1941), "Vazgeçemediğim" (1945), "Destan Gibi" (1946), "Yenisi" (1947). 14 Kasım 1950'de geçirdiği beyin kanaması sonucu vefat etmiştir.

    Orhan Veli Kanık'ın kısa özgeçmişi nedir?

    Orhan Veli Kanık'ın kısa özgeçmişi şu şekildedir: Doğum. Eğitim. Kariyer. Sanat Hayatı. Ölüm.

    Garipçiler ve Orhan Veli'nin özellikleri nelerdir?

    Garipçiler (Birinci Yeni) ve Orhan Veli'nin bazı özellikleri: Garipçiler: Türk şiirinde yer etmiş anlayışları reddedip söyleyiş güzelliğine önem vermişlerdir. Ölçü, kafiye ve dörtlüğe karşı çıkmışlardır. Günlük konuşma dilini şiire uygulamışlardır. Mecaza, süse ve yapaylığa karşı olup sadeliğe önem vermişlerdir. Halk şiirinin anlatım ve deneyimlerinden faydalanmışlardır. Sıradan insanları şiire konu etmişlerdir. Yaşama sevinçlerini şiire yansıtmışlardır. Orhan Veli: Garip akımının öncüsü ve önemli şairlerindendir. Şiirde vezin, kafiye, edebi sanatlar ve musikiye karşı çıkmıştır. Kikaku'nun şiirlerini Fransızcadan Türkçeye çevirerek doğu şiiri ve özellikle Japon haiku şiirinden etkilenmiştir. "Vazgeçemediğim" ve "Garip"in ikinci baskısında sanat anlayışını gözden geçirmiş, şiirini değiştirmiştir. Toplumcu şiire yaklaşmış, mizahi bir üslup kullanmıştır.

    Orhan Veli'nin hususi hayatı nedir?

    Orhan Veli Kanık'ın hususi hayatına dair bazı bilgiler şunlardır: Eğitim Hayatı: Eğitimine Akaretler İlkokulu'nda başladı ve Galatasaray Lisesi'nde devam etti. İş Hayatı: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü'nü yarıda bıraktı. Aşk Hayatı: Hayatı boyunca hiç evlenmedi. Ölümü: 14 Kasım 1950'de İstanbul'da, geçirdiği beyin kanaması sonucu hayatını kaybetti.

    Garipçiler ve Orhan Veli'nin eserleri nelerdir?

    Garipçiler (Birinci Yeni) ve Orhan Veli'nin bazı eserleri: Garip (Kitap). Vazgeçemediğim (Şiir). İstanbul'u Dinliyorum (Şiir). Dalgacı Mahmut (Şiir). Cımbızlı Şiir (Şiir). Dedikodu (Şiir). Ben Orhan Veli (Şiir). Garip akımının özellikleri: Ölçü ve kafiyeye karşı çıkmışlardır. Günlük konuşma dilini şiire uygulamaya çalışmışlardır. Mecaza, süse ve yapaylığa karşı çıkıp sadeliğe/yalınlığa önem vermişlerdir. Halk şiirinin anlatım ve deneyimlerinden faydalanmışlardır. O güne kadar şiirde kullanılmayan bazı sözcükleri kullanmışlardır. Sıradan insanlar şiire konu olmuştur. Yaşama sevinçlerini şiire yansıtmışlardır.

    Orhan Veli hangi akıma mensuptur ve neden?

    Orhan Veli Kanık, Garip (I. Yeni) akımının kurucusudur. Garip akımının ortaya çıkmasının nedeni, Orhan Veli ve arkadaşlarının, Ahmet Haşim'in eserlerini, Nâzım Hikmet'in toplumcu şiirlerini ve hececileri reddetmeleridir. Orhan Veli, şiirde vezin, kafiye ve söz sanatlarını kullanmayı reddederek, sokaktaki insanın söyleyişini şiir diline taşımayı amaçlamıştır.