• Buradasın

    Mehmet Fuat İkinci Yeniciler için ne dedi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mehmet Fuat, İkinci Yeniciler için çeşitli eleştiriler yöneltmiştir.
    Fuat, İkinci Yeni şairlerinin anlamsız şiire yöneldiklerini ve toplumsal konulardan uzak durduklarını düşünmektedir 13. Ayrıca, onların eski şairleri küçümsemelerini ve şiiri politikanın ötesinde görmelerini de eleştirmiştir 1.
    İkinci Yeni'nin şiirde anlamı rastlantısal olarak değerlendirmesini de eleştiren Fuat, bu akımın adının o dönemde "Anlamsız Şiir Akımı" olarak anıldığını belirtmiştir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İkinci yenicilerin en önemli temsilcisi kimdir?

    İkinci Yenicilerin en önemli temsilcisi olarak kabul edilen şairler arasında Cemal Süreya, Edip Cansever ve Turgut Uyar öne çıkmaktadır.

    İkinci Yeniciler kimlerdir?

    İkinci Yeniciler, 1950'li yıllarda Edip Cansever, İlhan Berk, Cemal Süreya, Turgut Uyar, Sezai Karakoç ve Ece Ayhan gibi şairlerin başını çektiği bir şiir ve edebiyat akımıdır. Akımın diğer önemli temsilcileri: - Ülkü Tamer; - Tevfik Akdağ. İkinci Yeniciler, Garipçiler ve 1940 Toplumcu Gerçekçi Kuşağı'na tepki olarak doğmuş, Türk şiirinde değişik imge, çağrışım ve soyutlamalarla yeni bir söyleyiş bulma amacında olan bir akımdır.

    İkinci Yeniciler neyi savunur?

    İkinci Yeniciler şiir anlayışında şu ilkeleri savunmuşlardır: 1. Özgün Şiir Anlayışı: Halk şiirine olan bağlılığı azaltarak, yeni bir şiir dilinin geliştirilmesini hedeflemişlerdir. 2. Şiirin Ereği: Şiirin amacı, ahlak, erdem, gerçek ve toplum kavramlarını anlatmak değil, daha derin duyguları ve düşünceleri ifade etmektir. 3. Folklorun Reddi: Folklorik unsurların şiiri sınırladığı düşüncesiyle, yeni ve farklı ifade biçimleri aranmalıdır. 4. İmge Önemi: Şiiri oluşturan sözcüklerin sözlük anlamı değil, şairin onlara kazandırdığı imge önemlidir. 5. Siyaseten Uzak Durma: Şiirde siyasetten ve siyasal baskılardan uzak durulmalıdır. 6. Anlatım Zenginliği: Anlatım zenginliği ve ritim arayışına girilmeli, ölçü ve uyak şiirin estetik değerini artırsa da, onun yaratıcılığı ve ifade özgürlüğünü kısıtlar.