• Buradasın

    Kaldırımlar şiiri edebiyat dinleme metni cevapları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    "Kaldırımlar" şiiri edebiyat dinleme metni cevapları şu şekildedir:
    1. "Gözüne mil çekilmiş bir âmâ gibi evler", "yolumun zafer tâkı, gölgeden taşkemerler" dizelerindeki altı çizili kelimelerin anlamları:
      • Mil: Türlü işlerde kullanılmak için yapılan ince ve uzun metal çubuk 12.
      • Ama: Görme engelli, kör 12.
      • Tak: Şenliklerde sokaklara kurulan süslü kemer 1.
    2. Şiirin teması: Yalnızlık 12.
    3. "Kaldırımlar, çilekeş yalnızların annesi / Kaldırımlar, içimde yaşamış bir insandır" dizeleriyle anlatılmak istenen:
      • Şair, kaldırımları yalnızların sığınabileceği bir yer olarak görür ve onlara anneliğe benzetir 13.
    4. Şiirdeki açık ve örtük iletiler:
      • Açık iletiler: Şairin iç dünyasında yalnızlık, korku ve ölüm gibi duyguları hissetmesi 1.
      • Örtük iletiler: Yağmurun başlaması, şairin geceden ve kaldırımdaki yolculuğundan memnun olması gibi unsurlar 13.
    5. Şiirde asonans ve aliterasyon:
      • Asonans: En çok tekrar eden sesler "a, ı" 1.
      • Aliterasyon: "l" ünsüzüyle aliterasyon yapılmıştır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Şiirin en önemli edebi sanatı nedir?

    Şiirin en önemli edebi sanatı olarak kabul edilebilecek bir sanat yoktur, çünkü şiirde birçok önemli edebi sanat bulunmaktadır. Şiirde önemli olan bazı edebi sanatlar şunlardır: İmge. Mecaz ve metafor. Edebî sanatlar. Şiirin önemi, kullanılan edebi sanatların bütününe ve bu sanatların sunuluş tarzına bağlıdır.

    Şiirde eser ve yazar nasıl bulunur?

    Şiirde eser ve yazarın nasıl bulunacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, yazar ve eserle ilgili bilgi bulunabilecek bazı kaynaklar şunlardır: edebiyatfatihi.net. quizlet.com. edebiyatfatihi.com.

    Edebi metin ve öğretici metin nedir?

    Edebi metin ve öğretici metin iki farklı metin türüdür: 1. Edebi Metin: - Amaç: Sanat ve estetik değer taşır, okuyucuya duygusal ve estetik bir deneyim sunmayı hedefler. - Dil Kullanımı: Dil genellikle sanatsal ve mecazlıdır, semboller ve imgeler sıkça kullanılır. - Örnekler: Romanlar, hikayeler, şiirler, tiyatro eserleri. 2. Öğretici Metin: - Amaç: Bilgi vermek ve okuyucuya bir konuda aydınlatıcı bilgiler sunmaktır. - Dil Kullanımı: Dil genellikle sade, açık ve nettir, tanımlar ve teknik terimler kullanılabilir. - Örnekler: Makaleler, ders kitapları, ansiklopediler, talimatnameler.

    Edebiyatta dinleme izleme nedir?

    Edebiyatta dinleme ve izleme, gelen iletiyi doğru bir biçimde algılama, anlama, yorumlama ve değerlendirme süreçlerini içeren iletişim ve öğrenme yöntemleridir. Başlıca dinleme ve izleme türleri şunlardır: 1. Katılımlı (Aktif) Dinleme ve İzleme: Dinleyicinin konuyla ilgili soru veya görüşlerini konuşmacıya iletmesi ve onunla iletişim kurması. 2. Katılımsız (Pasif) Dinleme ve İzleme: Dinleyicinin sadece konuşmacıya ve konuya odaklanması, konuşmacı ile bir etkileşime girmemesi. 3. Eleştirel Dinleme ve İzleme: Dinleyicinin, konuşmacı veya konuşma konusu hakkında belli bir bakış açısına sahip olarak etkinliği değerlendirmesi. 4. Yaratıcı Dinleme ve İzleme: Dinleyicinin dinlediklerini yorumlaması ve bunlardan yeni fikirler üretmesi. 5. Not Alarak Dinleme ve İzleme: Dinleme sürecinde önceden belirlenen konu veya noktalarla ilgili notların alınması. 6. Empati Kurarak Dinleme ve İzleme: Dinleyenin, kendisini konuşanın yerine koyarak onun neler hissettiğini anlamaya çalışması.

    Dinleme metinleri neden sorulur?

    Dinleme metinleri, öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmek ve değerlendirmek amacıyla sorulur. Bu metinlerin sorulma nedenleri şunlardır: 1. Motivasyonu artırmak: Dinlenecek konuyla ilgili ön bilgiler canlandırılarak öğrencilerin dinlemeye karşı istekli olmaları sağlanır. 2. Anlama ve yorumlama: Öğrencilerin metni anlama, ana fikri çıkarma ve detayları yorumlama yeteneklerini ölçer. 3. Not alma alışkanlığı: Dinleme sırasında not tutmalarını sağlayarak öğrencilerin planlı bir etkinlik içinde olmalarını teşvik eder. 4. Değerlendirme: Öğrencilerin dinleme sonrası metni özetleme, sorulan soruları cevaplandırma ve metnin değerlendirmesini yapma becerilerini kontrol eder.

    Kaldırımlar şiiri neden iki kez yazıldı?

    Necip Fazıl Kısakürek'in "Kaldırımlar" şiiri, iki kez yazılmıştır çünkü ilk bölümünün gördüğü büyük ilgi üzerine şair, bu şiire iki bölüm daha eklemiştir. Bu bölümler, "Kaldırımlar 2. Bölüm" ve "Kaldırımlar 3. Bölüm" olarak adlandırılmıştır.

    Dinleme metni soruları nasıl çözülür?

    Dinleme metni sorularını çözmek için şu adımlar izlenebilir: 1. Soruları Okuma: Dinleme öncesinde soruları okumak, dinleme sırasında nelere odaklanmanız gerektiğini belirler. 2. Dinleme: Metinleri bir defa dinletilir, dinleme sırasında soruları cevaplamaya çalışmayın. 3. Cevaplama: Dinledikten sonra soruları cevaplayın. 4. Konu ve Ana Fikir Belirleme: Dinleme metinlerinde konu ve ana fikri belirlemek için sorular sorulabilir. Örnek bir dinleme metni sorusu ve cevabı: Soru: Dinlediğiniz metne göre arılar besin kaynağının kalitesini nasıl anlarlar? Cevap: Arılar, besin kaynağının kalitesini toplayıcı arının üzerine sinen koku ile anlarlar.