• Buradasın

    Edip Cansever'in bir şarkı ne zaman güzeldir şiiri?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Edip Cansever'in "Bir şarkı ne zaman güzeldir?" adlı bir şiiri bulunmamaktadır. Ancak, "Bir şarkı ne zaman güzel değildir?" dizeleri, Edip Cansever'in "Gelmiş Bulundum – Seçme Şiirler" adlı kitabında yer alan bir şiirden bir bölümdür 13.
    İlgili dizeler:
    "Bir şarkı ne zaman güzel değildir
    Sonu olduğu zaman
    Sonu yoktur çünkü güzel şarkıların
    Kimse bir şarkıyı sonuna kadar söyleyemez
    Nasıl ki ölüm öldürenlerinse
    Ve korku korkmuyor görünenlerin
    Şarkı tersine" 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Şarkı olarak yorumlanmış bir şiir nedir?

    Şarkı olarak yorumlanmış şiirlere örnek olarak şunlar verilebilir: Ahmet Arif'in şiirleri. Nazım Hikmet'in şiirleri. Ataol Behramoğlu'nun şiirleri. Murathan Mungan ve Can Yücel'in şiirleri. Sabahattin Ali'nin şiirleri. Fuzûli'nin "Su" kasidesi. Yahya Kemal Beyatlı'nın "Hayal Şehir" ve Mehmet Âkif Ersoy'un "Bülbül" isimli şiirleri. Ayrıca, Sezen Aksu'nun "Deli Kızın Türküsü" (şiir: Gülten Akın) ve MFÖ'nün "Ağlamadan" (şiir: İsmet Özel) şarkıları da şarkı olarak yorumlanmış şiirler arasında yer alır.

    Edip Cansever'in en önemli şiiri nedir?

    Edip Cansever'in en önemli şiiri olarak değerlendirilebilecek bir eser bulunmamaktadır. Ancak, bazı önemli şiirleri şunlardır: "Yerçekimli Karanfil". "Ben Ruhi Bey Nasılım". "Masa da Masaymış Ha". Edip Cansever'in şiiri, düşünceyle ilişkilendirilmiş ve kentli bir bakış açısıyla ele alınmıştır.

    Edip Cansever'in şiir anlayışı nedir?

    Edip Cansever'in şiir anlayışı şu şekilde özetlenebilir: Çoksesli şiir: Cansever, şiirde tekseslilikten çoksesliliğe yönelmiş, düzyazıdan yararlanmıştır. Düşüncenin şiiri: Duygudan çok düşünceyi ön plana çıkarmış, "düşüncenin şiiri"ni yazmıştır. Varoluşsal sorunsallar: Özellikle uzun şiirlerinde varoluş sorunsalı üzerinde durmuştur. Toplumla bağ: Toplumu tablosuna dahil etmiş, halkın içinde kendini konumlandırmış ve halkın sorunlarını işlemiştir. Soyut ve somut şiir: Şiirde soyutluğu ve somutluğu, toplumla olan ilişkisine göre değerlendirmiş, toplum hayatını yansıtan şiirleri somut, yansıtmayanları soyut olarak görmüştür. Anlam ve yorum: Şiirin anlamını okuyucuyla ilişkilendirmiş, kapalı bir şiir anlayışının olabileceğini savunmuştur. Yeni dil arayışı: Yeni kelimeler üreterek anlamın imkânını güçlendirmeyi hedeflemiştir.