• Buradasın

    Dülğer Balığının Ölümü hangi bakış açısı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sait Faik Abasıyanık'ın "Dülger Balığının Ölümü" adlı öyküsünde anlatıcı bakış açısı kullanılmıştır 34.
    Öykü, bir kesit öyküsü olduğundan bir durum, bir an anlatılır ve zaman belirsiz bir çizgi izler 4. Anlatıcının olayları birebir yaşadığı bilgisi, görülen geçmiş zaman kullanımıyla sezdirilir ve anlatıcının inandırıcılığı artırılır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Dülger balığının hikayesi nedir?

    Dülger balığının hikayesi, Sait Faik Abasıyanık'ın "Dülger Balığının Ölümü" adlı öyküsüne dayanır. Dülger balığının gerçek hikayesine dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, Rum balıkçıların "Hrisopsaros" veya "Hristos balığı" dedikleri dülger balığının, vaktiyle korkunç bir deniz canavarı olduğu rivayet edilir. Ayrıca, dülger balığına bu ismin, kafatası içindeki kemik parçalarının çekiç, örs ve üzengiye benzemesi nedeniyle verildiği ve halk arasında "nalbant" veya "marangoz" balığı olarak da anıldığı belirtilir.

    Dülgere balığı neden ölür?

    Sait Faik Abasıyanık'ın "Dülger Balığının Ölümü" adlı hikayesinde dülger balığının ölüm sebebi ölüm korkusu olarak belirtilmiştir. Hikayeye göre dülger balığı, oltaya tutulduğunda dünyaya ve suya küsüverir, bu durum onda büyük bir korku yaratır ve dünya onun için bomboş olur. Ayrıca, dülger balığının ölüm halinin uzun sürmesinin, balığın havaya (gaz) alışmaya çalışmasından kaynaklandığı ifade edilir.

    İlahi bakış açısı ve kahraman bakış açısı arasındaki fark nedir?

    İlahi (hakim) bakış açısı ile kahraman bakış açısı arasındaki temel farklar şunlardır: İlahi Bakış Açısı: Anlatıcı, her şeyi bilir; geçmiş, şimdiki zaman ve geleceği görür. Kahramanların iç dünyalarına ve akıllarından geçenlere hakimdir. 3. tekil şahıs ağzıyla konuşur. Kahraman Bakış Açısı: Anlatıcı, olay örgüsünün içindeki bir kahramandır. Olayları kendi perspektifinden, kendi duygu ve düşünceleri doğrultusunda aktarır. 1. tekil şahıs ağzıyla konuşur. Her şeyi bilme, görme ve duyma imkanı, kendi imkanlarıyla sınırlıdır.