• Buradasın

    Cumhuriyet şiirinde bağımsız sanatçılar hangi akıma mensuptur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Cumhuriyet şiirinde bağımsız sanatçılar, genellikle öz (saf) şiir anlayışını sürdüren veya Yedi Meşaleciler olarak anılan gruba dahildir 14.
    Öz (saf) şiir anlayışını sürdüren sanatçılar, Ahmet Haşim ve Yahya Kemal'in izinden gitmiş, hece ölçüsünü kullanmış, ancak bu ölçüyü modernleştirerek durak sınırlamasını kaldırmışlardır 4. Ağır ve sanatlı bir dil kullanarak, bireyin iç dünyasını ve insanın evrensel duygularını (yalnızlık, aşk, özlem vb.) anlatma kaygısı taşırlar 4. Bu akımın temsilcileri arasında Ahmet Hamdi Tanpınar, Necip Fazıl Kısakürek, Cahit Sıtkı Tarancı, Ahmet Muhip Dıranas ve Ziya Osman Saba bulunur 14.
    Yedi Meşaleciler ise 1928'de "Yedi Meşale" adlı ortak bir kitap çıkarmış genç sanatçılardan oluşur 5. Milli Edebiyatçılara (Beş Hececiler) tepki olarak ortaya çıkmışlardır 5. "Sanat, sanat içindir." görüşünü benimsemiş ve geleneksel temalar yerine yeni temalar işlemişlerdir 5. Sabri Esat Siyavuşgil, Vasfi Mahir Kocatürk, Yaşar Nabi Nayır, Cevdet Kudret, Kenan Hulusi, Muammer Lütfi ve Ziya Osman Saba bu topluluğun üyelerindendir 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Cumhuriyet dönemi şiirleri nelerdir?

    Cumhuriyet dönemi şiirlerinden bazıları şunlardır: Sezai Karakoç, "Mona Roza". Ahmed Arif, "Hasretinden Prangalar Eskittim". Necip Fazıl Kısakürek, "Kaldırımlar". Turgut Uyar, "Göğe Bakma Durağı". Attila İlhan, "Ben Sana Mecburum". Cumhuriyet dönemi şiir akımlarından bazıları ise şunlardır: Beş Hececiler. Yedi Meşaleciler. Garip Hareketi (Birinci Yeni). İkinci Yeni. Toplumcu Gerçekçiler.

    Cumhuriyet döneminde şiirde hangi konular işlenmiştir?

    Cumhuriyet döneminde şiirde işlenen bazı konular: Millî duygu ve heyecan: Millî Edebiyat'ın devamı niteliğinde, halka inme ve Anadolu'yu tanıma çabası ön plandadır. Kurtuluş Savaşı ve Atatürk devrimleri: Şiirler, bu konularla doğrudan veya dolaylı olarak bağlantılıdır. Toplumsal konular: Toplumsal gerçekçilik, varoluşçuluk, dışavurumculuk, gerçeküstücülük gibi akımların etkisi altında eserler verilmiştir. Bireysel duygu ve sorunlar: 1940'lı yıllardan sonra bireysel duygu ve sorunlar ele alınmıştır. Doğa, aşk, yaşam, sevgi, barış, özgürlük: Açık ve aydınlık bir şiir diliyle işlenmiştir. Soyutlamalar ve bilinçaltı: İnsanın evrendeki yerini konu edinen, soyutlamalardan ve bilinçaltı araştırmalardan yararlanan şiirler de yazılmıştır. Bazı şiir toplulukları ve temsilcileri: Beş Hececiler: Faruk Nafiz Çamlıbel, Enis Behiç Koryürek, Halit Fahri Ozansoy, Yusuf Ziya Ortaç, Orhan Seyfi Orhon. Garipçiler (Birinci Yeniciler): Orhan Veli Kanık, Melih Cevdet Anday, Oktay Rıfat Horozcu. İkinci Yeniciler: Edip Cansever, İlhan Berk, Cemal Süreya, Turgut Uyar, Sezai Karakoç, Ece Ayhan. Toplumcu Gerçekçiler: Nazım Hikmet Ran, Rıfat Ilgaz, Aziz Nesin, Ceyhun Atuf Kansu, Şevket Süreyya Aydemir.

    Cumhuriyet dönemi şairleri kimlerdir?

    Cumhuriyet dönemi şairlerinden bazıları şunlardır: Yedi Meşaleciler: Sabri Esat Siyavuşgil; Vasfi Mahir Kocatürk; Yaşar Nabi Nayır; Cevdet Kudret; Kenan Hulusi; Muammer Lütfi; Ziya Osman Saba. Garipçiler (Birinci Yeniler): Orhan Veli Kanık; Melih Cevdet Anday; Oktay Rifat. İkinci Yeniler: Turgut Uyar; Cemal Süreya; Edip Cansever; İlhan Berk; Ece Ayhan; Sezai Karakoç. Toplumsal Gerçekçiler: Nâzım Hikmet; Rıfat Ilgaz; Aziz Nesin; Ahmed Arif; Ercüment Behzat Lav; Arif Damar. Diğer şairler: Ahmet Kutsi Tecer; Arif Nihat Asya; Orhan Şaik Gökyay; Kemalettin Kamu; Ömer Bedrettin Uşaklı; Bedri Rahmi Eyüboğlu; Behçet Kemal Çağlar; Necmettin Halil Onan; Zeki Ömer Defne; Coşkun Ertepınar.

    Cumhuriyet şiirinde biçim ve içerik nasıl değişti?

    Cumhuriyet Dönemi Türk şiirinde biçim ve içerik şu şekilde değişmiştir: Biçim: Hece ölçüsü yerine serbest ölçü yaygınlaşmıştır. Garip Hareketi ile şiirde ölçü ve uyak reddedilmiştir. Saf şiir anlayışında ahenk ve etkili söyleyiş ön plana çıkmıştır. İçerik: Kurtuluş Savaşı ve Anadolu'ya ağırlık verilmiştir. Toplumsal konular işlenmiş, toplumcu şiir anlayışı ortaya çıkmıştır. Bireysel temalar (aşk, ölüm, yalnızlık) da işlenmiştir. İkinci Yeni ile soyutlama ve çağrışım ön plana çıkmıştır. Bu dönemde ayrıca halk şiiri geleneğine önem verilmiş ve milli edebiyat zevk ve anlayışı sürdürülmüştür.

    Cumhuriyet döneminde en çok hangi şiir türü kullanılmıştır?

    Cumhuriyet döneminde en çok kullanılan şiir türü hakkında kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, dönemin öne çıkan şiir türleri ve akımları şunlardır: Serbest nazım: 1940'lı yıllardan sonra yaygınlaşmış, ölçü ve uyağa bağlı bulunmayan şiirlerdir. Toplumcu şiir: İşçi, köylü ve toplumsal sorunları ele alan, Marksist ideolojiyle şekillenen şiirlerdir. Garip akımı (Birinci Yeni): 1940-1954 yılları arasında etkili olmuş, ölçü ve uyağı reddeden, günlük dili kullanan şiirlerdir. İkinci Yeni: 1954-1960 yılları arasında ortaya çıkmış, imgeli ve kapalı bir dil kullanan şiirlerdir. Ayrıca, Millî Edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şiir, öz (saf) şiir anlayışı gibi farklı akımlar da Cumhuriyet döneminde etkili olmuştur.

    Cumhuriyet döneminde hangi şairler bağımsızdır?

    Cumhuriyet döneminde bağımsız olarak değerlendirilebilecek bazı şairler: Necip Fazıl Kısakürek. Ahmet Hamdi Tanpınar. Ahmet Muhip Dıranas. Cahit Sıtkı Tarancı. Yedi Meşaleciler. Ayrıca, Ataol Behramoğlu, İsmet Özel, Süreyya Berfe, Nihat Behram, Refik Durbaş ve Ahmet Oktay gibi isimler de İkinci Yeni sonrası toplumcu şiir akımıyla bağımsız şairler arasında sayılabilir.

    Serbest Nazım ve Toplumcu Şiir hangi akıma aittir?

    Serbest Nazım ve Toplumcu Şiir, Marksist-Materyalist anlayışın hakim olduğu bir toplumcu gerçekçi edebiyat akımına aittir.